Gå til innhold

Kulturo: Topplista: Verste voldsscener


Anbefalte innlegg

I den beryktede scenen som utspiller seg , blir vi vitne til hvordan hodet til den nå sikkert angrende voldtektsmannen gradvis maltrakteres slag for slag med det nevnte redskapet i én kontinuerlig sekvens, uten klipp og uten at kameraet snur seg bort. Det er sannsynligvis en av de mest realistiske og opprivende voldsscenene noensinne festet på film og scorer særdeles høyt på sjokkfaktor.

 

Angående Irréversible så er det totalt feil i beskrivelsen. Har den som har skrevet dette i det hele tatt sett filmen?

 

 

Han som får fjeset most av et brannslukningsapparat er jo ikke voldtektsmannen (som forøvrig står og gliser i bakgrunnen).

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I den beryktede scenen som utspiller seg , blir vi vitne til hvordan hodet til den nå sikkert angrende voldtektsmannen gradvis maltrakteres slag for slag med det nevnte redskapet i én kontinuerlig sekvens, uten klipp og uten at kameraet snur seg bort. Det er sannsynligvis en av de mest realistiske og opprivende voldsscenene noensinne festet på film og scorer særdeles høyt på sjokkfaktor.

 

Angående Irréversible så er det totalt feil i beskrivelsen. Har den som har skrevet dette i det hele tatt sett filmen?

 

 

Han som får fjeset most av et brannslukningsapparat er jo ikke voldtektsmannen (som forøvrig står og gliser i bakgrunnen).

 

 

Du har helt rett, beklager feilen. Den skal nå være rettet.

Lenke til kommentar

Har sett alt på lista utenom Guinea Pig 2 og sitter vel igjen med en følse av at Braindead er på feil liste for å si det sånn. Den burde vel ha vært på blodigste film noensinne-lista eller noe i den duren, her hører den ikke hjemme.

 

Alle de åtte andre som jeg har sett har en mer "realistisk" følse når man ser den og der er ikke Braindead i det hele tatt, man sitter ikke med den litt vemmelige smaken i kjeften som noen av disse andre gir, rett og slett fordi man vet at det er en splatterkomedie.

 

Fjern Braindead og flytt de andre opp en plass så er vi på nett. For Irréversible klarer fremdeles å gi med en vemmelig følse i kjeften og resten av kroppen når jeg ser den og det er ganske godt gjort etter 5-6 ganger synes jeg :)

Lenke til kommentar

Som flere har nevn: Ichi the Killer fortjener en plass på denne listen. De rykningene jeg kjente i hele kroppen når jeg så den kan ikke sammenlignes med noe annet jeg har opplevd av å se en film. Oldboy var f.eks piece-of-cake i forhold.

Endret av manamind
Lenke til kommentar

Ny uke, ny meningsløs liste helt uten mening. Jaja, hvorfor ikke.

 

Skulle jeg giddet kommentere det vil jeg selvsagt støtte forslaget om Cannibal Holocaust, men personlig syntes jeg Cannibal Ferox var hakket verre til tider. (den originale tittelen Make Them Die Slowly sier jo litt...). Ilsa-trilogien (ja, det er dessverre en trilogi) kunne også passet inn her, og hvorfor ikke Commando? (standard Arnold-film, men i den usensurerte utgaven kapper han armen av en fyr og banker ham opp med den). :p Evil Dead-trilogien har jo sine høydepunkter, og hvorfor ikke Zombie Holocaust? Øye, trepinne, nærbilde, saktefilm. Trenger jeg si mer? :p

 

Men som sagt gidder jeg ikke kommentere flere slike meningsløse lister. :p

Lenke til kommentar

Dette kunne blitt en egen artikkelserie.

 

Blodigste voldsscene

Latterligste voldsscene

Mest sjokkerende voldsscene

Mest smertefulle voldsscene

Mest psykologiske voldsscene

Mest realistiske voldsscene

Dyreste voldsscene :p

 

Det finnes mange typer for vold, og "verste voldsscene" generaliserer litt for mye, og som nevnt i tidligere innlegg er det mange ypperlige kandidater som blir utelatt, nettopp på grunn av dette.

 

- Aluqha

Lenke til kommentar

skulle flesket til med og laget en top 10 sykestefilmer , selv om mange allerede ligger på denne lista , men en ren liste for sære/syke/kvalem/groteske filmer .

 

 

Nekromantik er jo en sikker vinner på den lista , tror du skal lete lenge for og finne værre

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...