Gå til innhold

Mount & Blade 0.950 ute.


Anbefalte innlegg

Noen av de nye tingene. Men det skal visst være en god del mer som er lagt til.

 

Står mer om de nye tingene her. http://forums.taleworlds.net/index.php/topic,35655.0.html

 

Her er tråden på forumet deres der du kan laste ned versjonen. http://forums.taleworlds.net/index.php/topic,35650.0.html

 

 

 

Changes in .950

Graphics

New idle animations, new horse animations, one replacement death animation, new walking animation

Few new items

Many item models improved

New flora

New graphics for inventory items

NPCs and other things

Wider encyclopedia with pictures of lords and sites

Heroes have likes and dislikes, they can abandon the party

Citizens involved more in the game, they give hints etc.

Lords and kings in arena tournaments

Take companions in to arena tournaments

New troops

Lots of new heroes

Lots of more history, stories and dialogue

Prisoners more valuable, Lords can be also captured, imprisoned and sold for high price

Character

Character history development in the beginning

Face creation revamp, choose age etc.

New skill: Looting ( more money from winning a battle, better chances at cattle robbery)

Some equipment takes your heraldic symbol and color

Look at your game score

Retire from adventuring (finish playing and get statistics)

Discard window in inventory

Quests

You can join a faction, take mercenary missions, become a bandit king, bring factions to a peace treaty…

Duels with lords

Win favor of ladies

Steal cattle

Loads of new other missions

Combat

In battles with allies, you command only your own troops

AI is better overall

Spears more effective

Sacrifice men to cover retreat

Map

Zendar removed

New towns and cities

Training camps spread around the map, you can train your own soldiers

More building options for villages (castles?)

AI takes castles, castles get re-garrisioned

New parties: looters, deserters

Map changed and is bigger than before

Cities

Occasional tournaments in different arenas around the map

Continuous practice fights in the arenas, join without cost

Buy wine in the tavern for visitors and improve relations

Performance

More video options in game

Faster loading times

Sounds

New combat sounds

New ambient sounds in towns and villages

Others

Paradox logo intro video

New concept art

 

 

 

 

Så kajpt etter om det var noen tråder med dette emnet, men fant ingen. Sorry om PP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har spillt den nye versjonen litt, men driver å beta tester en mod til 903 så jeg får ikke spillt så mye, men det er kult å gå på kordinerte hærtog med factionen din, liker også den nye grafikken på noen sverd der de faktisk er blanke og fine, ser faktisk ut som stål

Lenke til kommentar
Ble det ikke hevdet at .903 skulle være den siste før buttikkversjonen?

 

Jeg håper mest at de snart vil begynne å arbeide med multiplayer. Jeg har sett mange singleplayerspill bli moddet til multiplayer, som GTA SA, og Mafia f.eks, så det er nok ikke umulig.

 

jeg kunne ikke bry meg mindre om MP

 

RPGs er og blir best når man sitter alene i møreket med 10L cola

Lenke til kommentar

Mener å huske at den forrige versjonen var den siste før 1.0 ja.

 

 

Har spilt litt nå. Veldig bra potensiale, men har opplevd en del bugs.

 

Disse bugsene opplevde jeg kun den første gangen jeg startet, har ikke sett de siden. Si ifra om dere opplever det samme.

Bug 1: Første gangen jeg starta. Jeg hadde ikke klær, ikke våpen, ingenting. Det til tross for at jeg valgte Noble, som skal være den enkleste vanskelighetsgraden.

 

Bug 2: Når jeg skulle i Championship Tournament (eller hva det heter), så startet jeg utenfor innegningen og hadde ingen mulighet til å komme inn. Mao tapte jeg.

 

Bug 3: I vanlig tournament, når jeg vinner kom det alltid opp en feilmelding av et slag.

Lenke til kommentar
Mener å huske at den forrige versjonen var den siste før 1.0 ja.

 

 

Har spilt litt nå. Veldig bra potensiale, men har opplevd en del bugs.

 

Disse bugsene opplevde jeg kun den første gangen jeg startet, har ikke sett de siden. Si ifra om dere opplever det samme.

Bug 1: Første gangen jeg starta. Jeg hadde ikke klær, ikke våpen, ingenting. Det til tross for at jeg valgte Noble, som skal være den enkleste vanskelighetsgraden.

 

Bug 2: Når jeg skulle i Championship Tournament (eller hva det heter), så startet jeg utenfor innegningen og hadde ingen mulighet til å komme inn. Mao tapte jeg.

 

Bug 3: I vanlig tournament, når jeg vinner kom det alltid opp en feilmelding av et slag.

Jeg har ikke opplevd noen av dem. Har spilt i noen timer.

Men jeg har opplevd at det stod at jeg fikk 0 denars (quest av kongen) selv om jeg fikk flere hundre.

Fikk noen feilmeldinger etter å ha gjennomført en treningsrunde med hest og lanse.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Beklager for å bumpe, men tenkte denne tråden kunne trengt litt oppmerksomthet. Spillet er forøvrig utrolig gøy!

 

Uansett, jeg hadde nettopp en utrolig irriterende og frustrerende opplevelse. Jeg var rundt level 12-13, hadde en fin liten gjeng på 34 mann tuslende etter meg, slåss kunne de òg! Møtte på en ussel bandittgruppe på 7 eller 17 menn, men det var da smårusk, tenkte jeg. Meeeen, uheldigvis, utav gammel vane, trykka jeg på det øverste menyvalget, og to sekunder etterpå stod det "We surrender!" på skjermen min. Lite visste jeg da jeg trykka i vei at det øverste menyvalget var at jeg ville overgi meg i stedet for å slåss! Jeg mista alt jeg hadde, penger hadde jeg ikke ettersom jeg var på vei til arenaen i en annen by, og tenkte jeg skulle røske med meg alt disse 7 eller 17 bandittene hadde for å selge det på veien.

 

Svært, svært demotiverende. :(:realmad:

Lenke til kommentar
Ble det ikke hevdet at .903 skulle være den siste før buttikkversjonen?

 

Jeg håper mest at de snart vil begynne å arbeide med multiplayer. Jeg har sett mange singleplayerspill bli moddet til multiplayer, som GTA SA, og Mafia f.eks, så det er nok ikke umulig.

 

Den siste offentlige versjonen før butikklanseringen er nok 0.903 ja. Du finner den på forsiden. 0.95x finner du bare på forumet.

 

PS: Nå har det forøvrig kommet en ny 0.95x-versjon (955), som ikke legger til noe, men fikser på bugs.

 

Når det angår multiplayer, så har Taleworlds-folka sagt at de ikke har planlagt å lage noen MP-del. Men det kan jo alltids komme mods som støtter MP (som i San Andreas).

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Jeg har spilt dette spillet en stund nå og kommet til 230 dager ingame. Nå er ikke den factionen jeg er med i i krig med noen. sykt kjedelig meb bare bandits å kjembe mot, og ingen slott å ta over.

 

Mount & Blade kommer ikke online. Hvis det skal gjøre det blir det Mount & Blade 2.

Lenke til kommentar

Ffff...

 

Dette spillet trenger idiotsikring. Jeg har nemlig svært lyst til å brøle "helvete" nå.

 

Var midt i et arenamesterskap (aner ikke om det blir rett ord å bruke), lå rimelig godt ann og greier. Jeg spiller i vindu-modus, og musen kan beveges utav vinduet -- noe som er uhyre plagsomt -- og akkurat da jeg sku slå inn nådestøtet på en eller annen idiot, så måtte jeg sikte liiittegran opp til høyre hjørnet hvor det gigantiske krysset, maksimerings- og minimeringsknappen befinner seg, og ja, du kan jo gjette deg til hva som skjedde. Rett ut. Ikke noe men.

 

ARGH!

Lenke til kommentar
Ble det ikke hevdet at .903 skulle være den siste før buttikkversjonen?

 

Jeg håper mest at de snart vil begynne å arbeide med multiplayer. Jeg har sett mange singleplayerspill bli moddet til multiplayer, som GTA SA, og Mafia f.eks, så det er nok ikke umulig.

 

jeg kunne ikke bry meg mindre om MP

 

RPGs er og blir best når man sitter alene i møreket med 10L cola

Herregud jeg lo, kjenner meg så altfor godt igjen. :innocent:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ble det ikke hevdet at .903 skulle være den siste før buttikkversjonen?

 

Jeg håper mest at de snart vil begynne å arbeide med multiplayer. Jeg har sett mange singleplayerspill bli moddet til multiplayer, som GTA SA, og Mafia f.eks, så det er nok ikke umulig.

 

jeg kunne ikke bry meg mindre om MP

 

RPGs er og blir best når man sitter alene i møreket med 10L cola

Herregud jeg lo, kjenner meg så altfor godt igjen. :innocent:

 

Jeg er uansett i M&B for kamper osv, Så da liker vi vel litt forskjellige deler av spillet.

 

Takk for tipset med patchen forresten :p

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...