Gå til innhold

Elektronisk Hardcore - Anbefalinger og diskusjon


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Det er flere problemer med denne tråden. For det første har den et lite presist navn. Hva slags hardcore er det snakk om når man ser tråden fra utsiden? Hardcore-taggen på last.fm viser en helt annen type musikk. Så tilbake til problemet fra utsiden: Er det hardcore punk, hardcore dancing, melodic hardcore, hardcore techno, breakbeat hardcore, hardcore breaks, happy hardcore, UK hardcore, hardcore hip hop, digital hardcore eller hardcore dancing det er snakk om? Emnetittelen bør justeres med dette i bakhodet.

 

I tillegg ser vi flere eksempler av mange som ikke forstår hva sjangeren er. Trådstarter kommer med noen eksempler i første innlegg, men flere eksempler på artister og en beskrivelse/historie om sjangeren er anbefalt å få på plass (som i denne tråden).

 

Dette er musikkpolitisk moderering og kan kommenteres i tråden :D

 

PS: Godt tiltak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regnet med den der kanskje ville komme, cun :)

 

Uansett så skriver jeg i første tråden at det er elektronisk hardcore i alle fall. (Og ingen har kommet med forslag på sjangrene du nevnte.) Som regel vil de som leser det skjønne. Hardcore techno finnes vel ikke, og det nærmeste du vil finne der er Schranz techno eller Hard Techno i alle fall.

Mange av de andre du nevner der har jeg rett og slett ikke hørt om.

For min del er det vanskelig å forklare helt hardcore opp mot andre sjangre. Kan i alle fall si litt på det i forhold til hardstyle og det er beaten og BPM'en som du finner i de forskjellige. Jeg har prøvd litt i alle fall. Hvis noen kan komme med en god og fyldig forklaring er det veldig flott, og jeg legger den lett i førstetråden.

 

Hvis noen kommer med konkret info osv til meg og hvis du, cun, kan gi meg et eksempel på spesifikk topic-navn hadde det vært flott.

Lenke til kommentar
Wikipedia foreslår "Hardcore techno" eller "Hardcore dance music".

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Hardcore_techno

Hardcore techno or Hardcore dance music, often referred to as just "hardcore" is a style of electronic music that originated in the early-to-mid-1990s in multiple locations including the Netherlands, Germany and the UK.

 

Altså bør jeg kunne skrive elektronisk hardcore.

 

Dessuten er det ikke noe som heter hardcore techno, da det hardeste er Schranz Techno. :)

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Hardcore er også en punkrock-stil fra 80 og 90-tallet, der alt går fortest mulig med bare ropevokal over.

I GTA4 f.eks. er det en egen hardcore-kanal som er bare sånn kjapp punkrock. Så trådtittel er nok misvisende.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Album:

 

Evil Activities - Evilution

 

CD 1

 

01.Evilution

02.Cold As Me

03.No Place To Hide

04.To Claim The Future

05.Raw To The Floor

06.Extreme Audio

07.The Way I Am (Endymion Remix)

08.Never Fall Asleep

09.From Cradle To Grave

10.Quiet Dedication (Neophyte & Tha Playah Remix)

11.Klaar Om Te Rossen

 

CD 2

 

01.Nobody Said It Was Easy

02.Vengeance

03.Rocking With The Best

04.Murder

05.Nothing

06.Raise It Up

07.2008 Skulls (Headbanger Remix)

08.Invincible

09.Do You Like Bass. (Tha Playah Remix)

10.Step Up

11.Pokkeherrie

 

 

:w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...