Gå til innhold

Nysgjerrig på Luftforsvarets Flygeskole?


Anbefalte innlegg

Huff.. kom ikke videre. Tror nok det var matteprøven som trakk meg ned. jaja.. Får holde meg til PA28'n en stund til. Mulig jeg tar sivil utdannelse senere. :)

 

Kjipt å høre! Jeg var sikker på at jeg ikke kom til å komme videre selv, fordi jeg var så usikker på hvordan jeg hadde gjort det. Men- forsvaret har utrolig mye annet å tilby. Mission Support vurderer jeg selv hvis det ikke skulle gå så bra i fase 2. Det er jo veldig, veldig få som er kvalifiserte. Jeg tenker man må ha det i bakhodet og tenke at man har gjort sitt beste :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff.. kom ikke videre. Tror nok det var matteprøven som trakk meg ned. jaja.. Får holde meg til PA28'n en stund til. Mulig jeg tar sivil utdannelse senere. :)

 

 

På meg så trakk vel den første psykiske prøva ned... LOL. Tok meg for god tid på den. :( Tror mulig den ene og alene trakk meg, siden den varte jo i 40 min og antageligvis telte veldig mye.

Lenke til kommentar

Flott tråd dette.

 

Har funnet mye nyttig informasjon, har også lest at karakterene ikke har mye og si for uttaket. Og at det her legges mest vekt på norsk/engelsk og litt matte/fysikk? Men har likevel noen spørsmål.

 

Jeg går nå 2. året på siv ing. linje, men har veldig lyst til å søke meg inn som pilot i forsvert. Matte/fysikk delen er jeg derfor ikke redd for. Men på norsk fikk jeg 2 på eksamen (3 på standpunkt) og 4 i muntlig, og jeg fikk også en 3er i engelsk skriftlig.

 

Er dette noe jeg bør prøve og få rettet opp?

Endret av Folland
Lenke til kommentar

Flott tråd dette.

 

Har funnet mye nyttig informasjon, har også lest at karakterene ikke har mye og si for uttaket. Og at det her legges mest vekt på norsk/engelsk og litt matte/fysikk? Men har likevel noen spørsmål.

 

Jeg går nå 2. året på siv ing. linje, men har veldig lyst til å søke meg inn som pilot i forsvert. Matte/fysikk delen er jeg derfor ikke redd for. Men på norsk fikk jeg 2 på eksamen (3 på standpunkt) og 4 i muntlig, og jeg fikk også en 3er i engelsk skriftlig.

 

Er dette noe jeg bør prøve og få rettet opp?

 

Nei du behøver ikke å rette opp dette. Prøven i norsk består av synonymer og i engelsk behøver man å kunne litt engelsk grammatikk samt å lese en tekst litt i mellom linjene, dvs spørmålene om tekstene er knyttet til tekstene, men man kan ikke lese helt direkte ut hva svaret er. Er bare å søke det, men er du eldre enn 24 år i opptaksåret så glem det. Neste søknadsfrist er 1 desember.

Lenke til kommentar

Jeg har lest 10-15 sider i dette emnet, men orker ikke lese gjennom alle 51 :p

Så beklager om dette spørsmålet har dukket opp før:

- Jeg vet man må være i form for å være i forsvaret. Men er det høyere krav for piloter? Jeg er ikke akurratt i god form, men trener på et program fra forsvaret, så jobber med det!

- Og annen ting, litt off topic, men hvorfor er det norske flagget alltid speilvendt på norske uniformer? (Hvertfall de som tjenestegjør i Afghanistan)

 

Mvh B. Magnussen

Lenke til kommentar

Speilvendt? Hvordan kan flagget være speilvendt? Avhengig av hvilken vei det flagrer, så er jo "kort" og "lang" siden enten henholdsvis til høyre og venstre, eller motsatt.

 

For øvrig er det ikke krav til fysisk form ut over vanlige opptakskrav til befalsskolen for flyvere. Men er relativt strenge helsekrav ellers.

Lenke til kommentar

Jeg har lest 10-15 sider i dette emnet, men orker ikke lese gjennom alle 51 :p

Så beklager om dette spørsmålet har dukket opp før:

- Jeg vet man må være i form for å være i forsvaret. Men er det høyere krav for piloter? Jeg er ikke akurratt i god form, men trener på et program fra forsvaret, så jobber med det!

- Og annen ting, litt off topic, men hvorfor er det norske flagget alltid speilvendt på norske uniformer? (Hvertfall de som tjenestegjør i Afghanistan)

 

Mvh B. Magnussen

Kravene for å komme inn på Flygerskolen er de samme som ved befalskolen, sist jeg sjekket hvertfall.

Flaggene er "speilvendt" fordi når man går i parader og flaggene man bærer i front flagrer i vinden så vil de også være "speilvendte" for folk som ser deg fra samme side som flagget på uniformen er, med mindre det er ekstrem medvind. Og de er vel slik på alle uniformer, var det på min hvertfall.

En annen (useriøs) teori er at man skal kunne se ned på armen sin og se hvilken side man kjemper for.

Lenke til kommentar

jippi, rygge til sommeren!

noen som vet hvor mange søkere det var i år, evt hvor mange som kom videre?

 

Grattis :D Uke 25? Gleder meg skikkelig! Hvordan går det med treningen?

 

Jeg lurte på det samme. Har inntrykk av at det var veldig mange søkere i år.

 

takk :D ... Uke 25 ja.

Treninga går bra den, både i guitar hero og på treningsstudio...

Endret av aimar1991
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nydelig tråd! Har nå lest hele denne, og den andre som var før tamburin lagde denne,den på 30 sider eller noe.

 

Jeg har alltid likt fly, og hatt lyst til å bli pilot, og da er jo selvfølgelig jagerfly pilot det som frister mest. Er nå 18 år, blir ferdig med medier og kommunikasjon vg3 til sommeren, og har da generell studiekompetanse.

Skal i førstegangstjenesten nå til høsten, men er ikke sikker på om jeg skal søke om å bli pilot i forsvaret året etter, eller om jeg skal ta R1+R2 matte og fysikk først.

Hadde 5 i matte på videregående, 4 første året på vgs, men vi hadde ikke matte på vg2, og dette året er alle lærerene vi har helt vekke i natten. De er lite på skolen pga sykdom, og de hører ikke etter når vi snakker, og mattelæreren gjør feil hele tiden som vi må hjelpe han med å rette opp.

Anyway, jeg er nå askefast her i New York, uten at jeg vet når jeg kommer meg hjem :p

 

Hva tror dere? R1,R2 og fysikk før jeg søker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...