Gå til innhold

Nysgjerrig på Luftforsvarets Flygeskole?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ehm, enten så snakker du til et kull for lenge siden, eller så har du misforstått litt av hvordan systemet fungerer. Råder deg da til å lese litt på første posten i tråden her.

 

Og nei, flyskolen har ikke begynnt flygningen, men instruktørene er godt aktive over flyplassen i bardufoss. Regner også med at noen tar turen bortom sørreisa i sine saab safari (små kule gule fluer)

 

Angående lynxen så er det ikke kommet noen nye dit på hvertfall et år. Men må jo ut å trene de og. Ellers er de rett og slett på vei ut på tokt til kystvaktskip. (Usikker på ruten som isåfall benyttes.)

Endret av -Olsen-
Lenke til kommentar

Jeg har hørt rykter om at de skal begynne flygningen tidlig i februar. Til informasjon p0pc0rn så er Luftforsvarts flygeskole en seleksjonsprossess via en skole, derav seleksjonsskole. De flyr Saab Safari for å se om man lærer fort nok, og om man takler stresset og nøyaktighetsnivået.

 

Når de er ute å trener i treningsområdene i vest vil de fly inn via sørreisa. Men disse områdene blir ikke veldig mye brukt. Trur derimot de ikke vil fly så mye over luftforsvarets stasjon sørreisa, hvis det er der du er.

 

Håper dette var litt informativt. Og ja, tråden er jo til for å spørre.

Lenke til kommentar
Regner også med at noen tar turen bortom sørreisa i sine saab safari (små kule gule fluer)

 

Hehe, idag kjørte det ett saab safari forbi militærbasen på Sørreisa her, Skjønte på en kamerat av meg at de skal begynne på fly på onsdag. Helt sykt opplegg de har. Han fortalte han hadde hatt 17 prøver på en dag...

Lenke til kommentar

Hei, jeg går no VG1 elektro og kommer mest sansynlig til og gå VG2 FlyFag for så og ta lerling befal i millitæret for så og søke pilotskole.

 

Foreløpig er jeg i elendig fysisk form men skal begynne og trene på et trenings senter for og komme i bedre form.

 

Men jeg lurer hva skal egentlig till for og komme inn som pilot på flermotor eller jagerfly.

Må du vere i uber god form?

Må du bare ha 6 i apsolutt alt?

Lenke til kommentar
Hei, jeg går no VG1 elektro og kommer mest sansynlig til og gå VG2 FlyFag for så og ta lerling befal i millitæret for så og søke pilotskole.

 

Foreløpig er jeg i elendig fysisk form men skal begynne og trene på et trenings senter for og komme i bedre form.

 

Men jeg lurer hva skal egentlig till for og komme inn som pilot på flermotor eller jagerfly.

Må du vere i uber god form?

Må du bare ha 6 i apsolutt alt?

Les første post.

Lenke til kommentar

Stemmer nok at du må ha noe som ikke flertallet av norgesbefolkning har. Kun 5-10% av norges befolkning har det som de leter etter. Men det kreves absolutt ikke 6ere i alle fag. Skolekarakterer har ikke veldig mye å si , men det har litt. Mange som har både mellom 3 og 4 i snitt og allikevel klarer det fint. Eneste måten å finne ut om du har det de leter etter er å prøve ;) Ingen kan si deg noe annet.

 

Men du skriver at du skal være lærling befal og alt sånn, regner med at du vet du trenger generell studiekompetanse ?

Lenke til kommentar
Man kan ta GENS samtidig som man går lærlingbefal. Hardt, men det går :p

Trodde det var inkludert i LB-ordningen?

 

Blir vel det samme det...?

 

 

 

Jeg lurer på et par ting som jeg ikke fikk ut av første post:

 

-Hvilken grad har man når man er ferdig utdannet pilot?

-I hvilket av årene i utdanningen er det du binder deg til forsvaret i 12 år?

-Har man absolutt ikke noe ord med i laget når det kommer til hvilken flytype du skal fly? Ønske eller lignende.

-Hvordan er lønna når man er ferdig med utdanninga?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...