Gå til innhold

Nysgjerrig på Luftforsvarets Flygeskole?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9871324

Da jeg fikk svar fra fase 1, stod det at jeg dessverre hadde strøket på testene; regning og engelsk. Og at en i utganspunktet bare har mulighet til å søke luftforsvarets flygeskole en gang, men at de hadde besluttet at hvis jeg forbedret kunnskapen min i engelsk og matte, så kunne jeg søke igjen til neste år. Hva slags matte bør jeg egentlig ta? R1? Jeg hadde Praktisk på videregående og fikk 5 i faget.

Lenke til kommentar

Har et par knøttsmåehull mellom noen tenner. Er det best å få det fikset før Fase2, eller? :whistle:

Alltid best å få fikset fort uansett vel, "hele" tenner er vel heller ikke akkurat en minus uten at jeg vet hvor nøye der er på det. :hmm:

 

Dersom det er luftlommer i tennene vil dette kunne medføre tannpine, ettersom luft vil utvide seg i visse tilfelle. Så vidt eg har forstått.

Lenke til kommentar

Da jeg fikk svar fra fase 1, stod det at jeg dessverre hadde strøket på testene; regning og engelsk. Og at en i utganspunktet bare har mulighet til å søke luftforsvarets flygeskole en gang, men at de hadde besluttet at hvis jeg forbedret kunnskapen min i engelsk og matte, så kunne jeg søke igjen til neste år. Hva slags matte bør jeg egentlig ta? R1? Jeg hadde Praktisk på videregående og fikk 5 i faget.

 

Stor forskjell på praktisk og R1, men ville absolutt anbefale deg å forsøke deg på R1, Glem ikke engelsken også da ! ;)

Lenke til kommentar

Bare vær klar over av dersom du tar R1, så kommer eksamen til å bli så mye vanskeligere enn du tror. Så jeg anbefaler deg å kunne hele boka så sykt godt at du skulle klare de fleste oppgavene uten å se i boka. Jeg hadde 4 i 1T, 2 til jul i R1 og 2 til sommeren. Jeg stryker sikkert på eksamen. =(

Lenke til kommentar

Når det kommer til simultantkapasitet testene, er de vanskelige? Er det noen jeg kan øve på for å forbedre min multi-tasking evne?

 

De er laget for å være utfordrende for å teste deg selvsagt. Kan ikke si noe som kan hjelpe deg direkte.. :p spill sånn internettspill som handler om multitasking på kongregate f.eks.. hehe, det funker kanskje litt, men er ihvertfall veldig avhengighetsskapende!

 

ikke stress, og ikke bli skuffet om du ikke klarer flere oppgaver. noe er nesten laget kun for å ikke klares, akkurat som på fase 1. :p bare at her er det ett litt annet nivå. :p

 

edit: Klarte 74 sekunder på det spillet akkurat nå på førstegang. :p

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

Da jeg fikk svar fra fase 1, stod det at jeg dessverre hadde strøket på testene; regning og engelsk. Og at en i utganspunktet bare har mulighet til å søke luftforsvarets flygeskole en gang, men at de hadde besluttet at hvis jeg forbedret kunnskapen min i engelsk og matte, så kunne jeg søke igjen til neste år. Hva slags matte bør jeg egentlig ta? R1? Jeg hadde Praktisk på videregående og fikk 5 i faget.

 

I R1 må du kunne stoffet veldig godt, kunne løse nesten alle oppgavene uten å se i boka etc. Siden R1 eksamen er veldig mye forklar ditt, vis Pytagoras ved hjelp av denne firkanten etc.

Lenke til kommentar

Jeg hadde nettopp eksamen i R1, det gikk veldig greit. Mye konstruksjon og sannsynlighet, + enkle derivasjonsoppgaver. Dersom man klarer kontrolloppgavene som ligger på sinus.cappelen.no, er man godt rustet til eksamen. Jeg hadde også eksamen i R2, men den var mye verre. R1 holder i massevis ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324

Jeg hadde nettopp eksamen i R1, det gikk veldig greit. Mye konstruksjon og sannsynlighet, + enkle derivasjonsoppgaver. Dersom man klarer kontrolloppgavene som ligger på sinus.cappelen.no, er man godt rustet til eksamen. Jeg hadde også eksamen i R2, men den var mye verre. R1 holder i massevis ;)

Godt å høre! Ble straks mer motivert over å høre det! ;) Skal ikke glemme engelsken, planen er å lese masse skjønnlitteratur på engelsk.

Endret av Slettet+9871324
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Uttakskommisjonen er en samling av offiserer som har fulgt deg sammen med psykologen og sjef for rygge (stemmer det ? ) uansett så er dette siste ledd før du kommer videre. De forteller deg om test resultatene dine er gode nok eller ikke. og eventuelt om du kan forsøke igjen..

 

Jeg kom like langt, ganske kjipt å være innom bardufoss 2-3 ganger i mnd å se på at folka jeg traff i fjor flyr saab safari alene. Nå er de jo ferdige, men uansett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...