Gå til innhold

[GTA]"Blurry" bilde Xbox 360


BonoU2

Anbefalte innlegg

Jeg startet opp GTA 4 (Xbox 360) på min HD-ready tv med 720p oppløsning og ble UTROLIG skuffet over bildet. Veldig "blurry" på en måte.

 

Noen andre som har dette problemet? Eller er grafikken rett og slett så dårlig?

Endret av BonoU2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Sjekk mot bilder og gameplayvideoer av spillet, så finner du

det ut selv.. er bare blurry på laaange avstander eller når du kjører fort. Sier du at bildet er dårlig, så er det nok noe hos deg :S

Lenke til kommentar

Jeg har "blurry" bilde på min PS3 utgave av spillet også.

Trodde bildet skulle være skarpere enn dette :-S

 

Skal prøve å kjøre oppløsningen i PS3'en ned til 720p, sånn at jeg ikke får så mye upscaling av bildet.

Muligens det løser problemer, men er ikke godt å si...

Er dessverre på jobb i noen timer til, så hadde vært nice om noen hadde tatt seg bryet å sjekke hvordan spillet er i 720p VS 1080p (da tenker jeg på "blur" effekten) og poste resultatet her :-)

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke helt hva dere mener med Blurry, men, det som er i fokus hos meg er IKKE blurete.. Det som er noe på avstand ER.. Men, jeg tror det skal være slik! På lik linje med Gothic 3, som også hadde en blurete bakgrunn..

 

Jeg synes det er stilig jeg... man får følelsen av at ting er lengre unna, og dermed virker det for meg som om det er større..

Lenke til kommentar

Det som er morsomt med fylla er jo hvor realistisk Nico oppfører seg, og er du på date begynner han å si ting som vanlige fulle folk ville ha sagt.

 

Og å krasje inn i stoler i fylla har aldri sett mer realistisk ut på et spill for min del, da humret jeg faktisk litt skal jeg innrømme. (syke syke menneske).

Lenke til kommentar
Sikker på det ikke var tåke? Er tåke med i spillet?

Har vel spilt i en 6-7 timer i dag, det var en liten stund der det var "blurry", men jeg var sikker på det var tåke og glise for meg selv mens jeg tenkte "kult".

Det ble da borte etter en 5-6 min.

 

Ja, tåke eller dis har det vært mye av de siste gangene jeg har spilt.

 

Spillet skifter jo vær og tid. Akkurat som Shenmue.

Lenke til kommentar
Jeg har "blurry" bilde på min PS3 utgave av spillet også.

Trodde bildet skulle være skarpere enn dette :-S

 

Skal prøve å kjøre oppløsningen i PS3'en ned til 720p, sånn at jeg ikke får så mye upscaling av bildet.

Muligens det løser problemer, men er ikke godt å si...

Er dessverre på jobb i noen timer til, så hadde vært nice om noen hadde tatt seg bryet å sjekke hvordan spillet er i 720p VS 1080p (da tenker jeg på "blur" effekten) og poste resultatet her :-)

 

Min 1080p projektor er i esken sin og venter på nytt bosted for tiden. Så jeg får ikke sjekket.

 

Men - jeg har spilt med PS3 på en 720p (768p egentlig da) Samsung HD Ready TV. Og bildet var en del blurry, ja. Kjørte 720p ut fra PS3'n da jeg tenkte det var det greieste.

 

Så gjorde jeg følgende grep - jeg fjernet 720p haken på utsignal menyen på PS3 og huket av kun på 1080i. Tenkte egentlig at det ikke ville gjøre noe fra eller til da TV'n igjen vil skalere det ned til 720p (les 768p) da det er det TV'ns panel er uansett hva jeg forer den med. Men - merkelig nok så klarnet bildet opp noe. Ikke veit jeg hvorfor - om det er noe med utsignalet 720p fra PS3 eller hva. Eller om det er min TV' som trives bedre med 1080i skalering og deinterlcaing til 768p enn den gjør med 720p skalert til 768p. Åkke som. Det virket klarere.

 

Et annet tips som kan hjelpe enkelte Kanskje: Skru av all form for billedbehandling på TV'n, tenker dynamisk kontrast (i alle fall på eldre/billigere modeller) og annet fjas som finnes for å gjøre vanlige TV signaler bedre. Det er verdt et forsøk. Det hjalp på min TV i alle fall.

 

Når det er sagt, blurry eller ikke... Jeg synes likevel grafikken i GTA IV er helt topp. Noe av det beste jeg har sett. Piksel for piksel kanskje ikke - men vi må se helheten her - hvordan alt er bygget opp som en realistisk og stor by og alt som foregår og er tilgjengelig til enhver tid på skjermen. Helt fantastisk. Man kan ikke sammenligne dette helt med relativt lukkede spill som Gears of War eller Uncharted Drakes Fortune. Litt mer champagne for penga der, men det er pokker så lukket og begrenset i forhold til GTA IV enorme tilgjengelige arealer.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva i faan dere forventer av ett så stort spill jeg? ;S.. Klager på grafikken å sånn når dere har deen stoooore byen å leke dere i å ha det morro??

Når du først har ein TV til XXXX tusen, ein konsoll til XXXX tusen og eit spel til 500-lappen er det greit å finne eit oppsett som gjer opplevelsen best mogeleg. Ein kan ikkje forvente meir enn det spelet kan levere, men det er viktig å ha riktig oppsett.

 

Er du i tvil så kan det ikkje skade å prøve seg litt fram med oppløysing samt biletinnstillingar på både spel og TV.

Lenke til kommentar

For dere som har spillet, er denne sammenligningen representativ? Ser spesielt på bildene at ps3 er mer uklart (spesielt dette og dette), og i den videoen har ps3 generelt en slags bloom effekt som jeg synes virker unaturlig. I den delen der det kjøres taxi synes jeg også xbox360 ser ut til å flyte bedre.

Men synes jo det er litt merkelig når så mange andre sider mener ps3 har "the edge"?

 

 

Hadde selv tengt å skaffe meg ps3 utgaven, men når jeg hører om folk som får hodepine av å spille for lenge med det utydelige bildet, og samtidig ser en ganske markant forskjell i denne sammenligningen, så begynner en jo å lure...

Endret av BzWarm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...