Gå til innhold

Problemer med Gta 4?


Anbefalte innlegg

PS3 60 gb

Kjøpt for ca et år siden

Tv: philips ett eller annet

Og ja jeg har hatt mange problemer med GTA IV...

Pleier å fryse/stoppe når jeg skal starte/loade spillet og pleier å stoppe opp eller fryse mitt under spiller helt tilfeldige steder...

Håper det kommer en patch snart :yes:

 

Edit: Jeg har deaktivert internetten og det hjalp ikke med det første...

Endret av langkaas92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har funnet noe feilkilde til problemet? Nærliggende å tro at det er noe feil med selve spillet, eller på noe serverstyr ettersom det samme skjer på etter hvert alle konsoller. Både PS3 og XBOX, ny og gammel.

 

Jeg tror det er serverne som er overbelastet, siden jeg kommer inn vær gang etter jeg logga meg ut av online delen.

Lenke til kommentar
Er det meninga at alt skal virke så blury når man kjører rundt på lyse dagen?

Kjenner jeg blir fort sliten i øya av det.

 

Jeg har merket det samme. Det virker ikke like skarpt på distanser som San Andreas var (det jeg husker av det). Må si at jeg hadde forventa mer enn det de har lagd.

Lenke til kommentar

Var hos kompisen min istad og spilte litt PES08. Før jeg dro satt han inn GTA IV, han fikk spilt i ca 15 min og da låste spillet seg. Han slo av konsollen og slo den på igjen. Denne gangen klarte ikke PS3'en hans å leste GTA IV disken. Vi prøvde PES8 siden vi nettopp hadde spilt det, men neida, konsollen ville ikke lese den heller eller de andre spillene hans. Vi prøvde t.o.m ps2 spill og dvd filmer, men ps3'en klarte ikke å lese noen av dem. Kompisen min er jævla forbanna nå! Hva skjer Rockstar!?!?! Tar nesten ikke sjansen å spille GTA IV på min konsoll pga dette...

Endret av The1
Lenke til kommentar

Spelt over 40 timer på min 320gb PS3 (orginalt 40GB)

Ingen lockups!

Lengste gamet varte i over 15 timer... stod vel på pause ei stund også under pausene mine, men da teller jo ikkje den tidsgreia.

 

Før dette har ps3'n stått på ca døgnet rundt sida rett før jul 2007 med fodling@home når eg ikkje har brukt den til speling.

Lenke til kommentar
Var hos kompisen min istad og spilte litt PES08. Før jeg dro satt han inn GTA IV, han fikk spilt i ca 15 min og da låste spillet seg. Han slo av konsollen og slo den på igjen. Denne gangen klarte ikke PS3'en hans å leste GTA IV disken. Vi prøvde PES8 siden vi nettopp hadde spilt det, men neida, konsollen ville ikke lese den heller eller de andre spillene hans. Vi prøvde t.o.m ps2 spill og dvd filmer, men ps3'en klarte ikke å lese noen av dem. Kompisen min er jævla forbanna nå! Hva skjer Rockstar!?!?! Tar nesten ikke sjansen å spille GTA IV på min konsoll pga dette...

 

At blu-ray drevet slutter å fungere på enkelte ps3 maskiner er jo ett problem som begynner å bli meget godt kjent nå, og som har eksistert lenge før gta4 kom. Tror nok det bare var tilfeldig at han spilte gta når dette skjedde.

Lenke til kommentar
Var hos kompisen min istad og spilte litt PES08. Før jeg dro satt han inn GTA IV, han fikk spilt i ca 15 min og da låste spillet seg. Han slo av konsollen og slo den på igjen. Denne gangen klarte ikke PS3'en hans å leste GTA IV disken. Vi prøvde PES8 siden vi nettopp hadde spilt det, men neida, konsollen ville ikke lese den heller eller de andre spillene hans. Vi prøvde t.o.m ps2 spill og dvd filmer, men ps3'en klarte ikke å lese noen av dem. Kompisen min er jævla forbanna nå! Hva skjer Rockstar!?!?! Tar nesten ikke sjansen å spille GTA IV på min konsoll pga dette...

 

At blu-ray drevet slutter å fungere på enkelte ps3 maskiner er jo ett problem som begynner å bli meget godt kjent nå, og som har eksistert lenge før gta4 kom. Tror nok det bare var tilfeldig at han spilte gta når dette skjedde.

 

Nå ringte han meg nettopp og sa at han hadde formatert harddisken uten at det hjalp. Eneste mulighet for han nå er vel å levere den inn på rep?

 

Edit: Må man pakke inn alt når man sender inn maskinen på rep? Dvs, alle ledninger og kontroller, eller holder det bare med konsollen?

Endret av The1
Lenke til kommentar

The1: Ser ut til at jeg er i samme situasjon som kompisen din selv.

 

Fikk GTA IV i posten i går, og spilte noen timer i løpet av ettermiddagen/kvelden/natten. Men skjermen ble plutselig svart da jeg trykket på "Start"-knappen for å komme til menyen i spillet, og spillet/konsollen låste seg rett og slett. Slo konsollen av og på igjen, og når jeg kom inn i XMB og skulle starte spillet på nytt dukket aldri GTA IV-ikonet opp i menyen.

 

Prøvde så med Call of Duty 4-platen, men den dukket aldri opp i menyen den heller. Det ser dermed ut til at BD-spilleren min rett og slett har tatt kvelden.

 

Og selvsagt måtte jo spilleren vente med å ta kvelden til et av historiens største spill (for min del i allefall) dukket opp, ganske typisk rett og slett. :p

 

PS3en min er forøvrig en 40GB-utgave, kjøpt i november 2007 eller deromkring.

Lenke til kommentar
Var hos kompisen min istad og spilte litt PES08. Før jeg dro satt han inn GTA IV, han fikk spilt i ca 15 min og da låste spillet seg. Han slo av konsollen og slo den på igjen. Denne gangen klarte ikke PS3'en hans å leste GTA IV disken. Vi prøvde PES8 siden vi nettopp hadde spilt det, men neida, konsollen ville ikke lese den heller eller de andre spillene hans. Vi prøvde t.o.m ps2 spill og dvd filmer, men ps3'en klarte ikke å lese noen av dem. Kompisen min er jævla forbanna nå! Hva skjer Rockstar!?!?! Tar nesten ikke sjansen å spille GTA IV på min konsoll pga dette...

 

 

Har samme problem selv. Skulle spille det her om dagen. Så kom den på loading siden. Bare sto og loada hele tia starta ikke. Skrudde maskina av og på. Prøvde på nytt men samme prob kom da og. Prøvd dvd film og et annet spill det funka. Rare greir ... :S Må jeg slette hele hardisken da for at gta skal fungere igen ?

 

Ps: har en 60 gb ps3

Endret av Hitman2k
Lenke til kommentar

Jeg bestilte PS3 40gb + GTA IV bundlepakken fra Elkjøp og fikk den i posten i går. Men er litt usikker på om jeg burde vente noen dager før jeg installerer spillet. Har lest mye på forumet her de siste dagene, historier om at GTA i verste fall kan føre til at konsollen må på reperasjon, Blu-ray spilleren slutter å virke osv. Har ihvertfall tenkt å spille uten å være pålogget internett. Noen andre forhånsregler man bør tenke over før installasjon? Stemmer det at spillet trenger å laste ned noen filer fra internett under installasjonen, og at man dermed må være tilkoblet internett når man installerer?

Lenke til kommentar

Møtte kompisen min på trening idag og han er fortsatt forbanna. Han skal innom forhandleren imorgen der han kjøpte maskinen sin for å høre om situasjonen og sende maskinen inn på rep. Jeg har opplevd at GTA IV har låst seg på min konsoll ca 3-4 ganger tilsammen, til og med etter at jeg har fulgt tipsene om å deaktivere internett osv. Vi kjøpte konsollen (60GB) samme uke fra samme forhandler. Og akkurat nå frykter jeg at min konsoll kommer til følge samme skjebne som kompisen min neste gang jeg setter inn gta disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...