Gå til innhold

Problemer med Gta 4?


Anbefalte innlegg

flott !!!

selv er jeg ikke så avhengig av online delen akkurat for øyblikket, så det var bra at de har funnet løsningen, selv om det er litt kjipt og ikke kunne spille online men får håpe det kommer en patch først ..

Har du forresten en link eller noe der det står at dette er løsningen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om dette problemet oppstod nå plutselig, eller om jeg bare har vært heldig som kunne spille i flere dager før det bugga?

 

Jaja... får bare følge med på nettet når fix kommer og logge på igjen da... fungerte ikke å legge inn på nytt for meg ser jeg

 

Funka det å logge av PSN?

 

Deaktiverte internett liksågodt... ikke noe stress da.

Lenke til kommentar

Noen som vet om dette problemet oppstod nå plutselig, eller om jeg bare har vært heldig som kunne spille i flere dager før det bugga?

 

ja , jeg lurer på akkurat det samme .. tok ut nettverkskabelen å skrudde av automatisk login på psn så funka det fint for meg i alle fall(har riktignok installert spillet på nytt, men ser ut som det ikke funker for andre her)

Lenke til kommentar

Håper jeg kan si dette uten at XBOX360 fanboys bruker det som ammo.

 

Jeg har 40GB versjonen og jeg har opplevd at spillet har låst seg tre ganger. Alle var på samme mission på samme sted. Klarte å unngå problemet ved å la være å sprenge en drøssevis av biler med rocketlauncher i samme område som oppdraget foregår på. Tipper det ble overload fordi det var ca 20 fiender og like mange biler i full flamme i ett og samme bilde.

 

Forøvrig må jeg si at dette er tidenes beste spill IMO. :thumbup:

Lenke til kommentar

Playstation 3 40 GB

Kjøpt November 2007 på Expert

HDMI til Samsung LCD 46" full HD 1080 via Sony STR 5200 ES receiver.

 

GTA IV kjøpt på Spaceworld i går 2 mai. Frøs idag på 7% etter noen timers spilling, må resette konsollen og den fryser igjen på "loading"....

 

Problemet gjelder altså også 40 GB PS3 !

 

Etter å ha lest om oppskalering forsøkte jeg å sette ned oppløsning fra 1080i til 720i i systeminstillinger. Da fungerte spillet noen minutter til før det igjen frøs igjen. Forsøker å disable all høyere oppløsning i systeminstillinger i PS3 for å la receiveren oppskalere, men den vil ikke oppskalere til annet enn det PS3 leverer. Men uansett fryser spillet etter kort tid, så problemet er ikke oppskalering på 40 GB PS3.

 

LØSNINGEN var å disable internett. Nå fungerer GTA IV helt perfekt. Vel.. nesten perfekt. For å få 1080 måtte jeg disable alle lavere oppløsninger i skjerminstillingene.

 

Nå funker GTA IV utmerket i 1080p eller 1080i. Bildet er mye bedre enn 720i, så de her som mener at 720 er bedre får bytte ut skrot tv`n sin med noe som klarer å formidle høy oppløsning. 1080 er sinnsykt mye bedre på mitt oppsett! Jeg ser ingen forstyrrelser, striper, kanter eller blurr.

 

Guiden fra gamespot som er linket tidligere i denne posten er total overkill. Jeg behøvde ikke å slette savefiler, internetcache eller reinstallere spillet. Bare disablet internett og hurra!

 

GTA IV frysproblem løst!

 

Edit: Jeg må tillegge at PS3`n var trådløst tilkoblet en D-link 635 router. Mulig at problemet hadde løst seg med fast nettverkskabel istedenfor trådløs. Har lest om andre som har løst problemet ved å disable trådløst til fordel for fast forbindelse.

Endret av Anaesthesis
Lenke til kommentar

Håper det kommer en løsning på dette problemet, spillet ser jo genialt ut men gidder ikke og kjøpe noen som fryser hele tiden. Hvordan kan et spill man må be til gud om at skal virke få 10/10? Overhyppet spill mener nå jeg, sier ikke at spillet er dårlig tvert i mot men perfekt er det ikke.

Lenke til kommentar

Spillet har fungert når anmeldere har spilt det ikke sant, og spillet får ikke 10/10 på grunn av at det er helt perfekt, det får det på grunn av helheten. IGN sa det at 10ern kom fordi spillet prøver ut nye ting, nye måter å gjøre ting på som andre spill aldri har gjort før :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Jeg har også problemer med og komme inn i spillet.

Jeg kjøpte meg PS3 pluss GTA IV i går. Men når jeg går inn i spillet etter jeg oppretta meg en online profil så nekter den og gå inn i spillet. Jeg kommer inn sånn av og til vist jeg er heldig.

 

Men vist jeg logger meg av, så kommer jeg inn i spillet igjen med engang.

Jeg tror det feilen er at det er overload på serveren eller no?

Lenke til kommentar
Jeg tror det feilen er at det er overload på serveren eller no?

 

Det må ha ett eller anna med overbelastning på serveren å gjøre, kanskje det at spillet sender info til serverene som er overbelastet, som igjen fører til at spillet låser seg. Det kan være grunnen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...