Gå til innhold

3DMark oppdateres


Anbefalte innlegg

Jeg vet at DX10 er en meget stor opprydning på flere områder, og vi måtte nok akseptert at DX10 ikke ga samme ytelse i XP som i Vista. Altså at kompromisset ble lagt på XP brukerne, noe som også ville gitt MS et kort for å selge Vista.

 

For utviklerne burde det da være mulig å ha en bedre minimum felles standard å forholde seg til enn å ha spesialtilpasninger for XP. På samme måte som utviklere allerede i dag inkluderer DX10 og DX10.1 kode i spillene sine.

 

Slik sett vil jeg tro at det måtte være enklere for utviklerne å kun forholde seg til DX10 versjoner, enn å kanskje måtte lage DX9 og DX10 utgaver av spillet.

 

De ville kanskje risikert å solgt flere spill også om DX10 for XP var et mulig kjøp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man har fra før et verktøy for å teste grafikk ytelsen i DX9, og nå får man et til DX10.

Og så klager folk over at det ikke også kan kjøres under DX9 ?????

 

Tester av skjermkort kommer nå til å inneholde resultater fra både 3DMark06 og Vantage, så kan man selv velge hva man vil vektlegge.

Lenke til kommentar

Theo343: Men det er ikke kun disse low-level ytelse forbedringene i DX10 Vista som XP ville mangle, men også et helt infrastruktur. En del av DX10 funksjonaliteten ligger i denne nye infrastrukturen eller driver modellen som f.eks virtual memory manager.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Makan til sutring. Er da for faen ingen som tvinger dere til å kjøre den nye 3DMark. Kanskje dere heller bør ta turen over i en "jeg hater Microsoft / Vista / 3DMark" tråd? Dette blir for dumt. Å Simen1 da..... Med din innstilling hadde vi fremdeles kjørt Windows 98 hele gjengen. Klagde du like mye når man gikk fra 3DMark 99 til 3dMark2000 osv? Merkelig at slenger man litt dritt om Wow i en Wow tråd får man advarsler, mens her inne syter å klager selv Moderatorene over ditt å datt.

 

Give it a rest........Please.

 

Er faktisk noen av oss som synes å benche er veldig morro, å som liker Vista for den saks skyld. Ja man kan sikkert velge DX9 i alt av spill som støtter DX10, men hvor lenge før det forsvinner? Takke meg til best mulig grafikk fremfor de 2 - 3 % jeg skulle få ekstra ved å kjøre DX9 istedet for DX10.

 

Kunne ikke sagt det bedre selv, jeg er også grundig lei dette xp hysteriet, verden går videre "heldigvis"

Vista har mange fordeler i forhold til XP, bruk det noen måneder og du vil ikke tilbake dersom du har en god maskinvare..

Jeg har nå brukt Leopard ett halvt års tid, syntes det var dårlig i begynnelsen, men syntes nå det er noe bedre enn vista og langt bedre en XP

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
Makan til sutring. Er da for faen ingen som tvinger dere til å kjøre den nye 3DMark. Kanskje dere heller bør ta turen over i en "jeg hater Microsoft / Vista / 3DMark" tråd? Dette blir for dumt. Å Simen1 da..... Med din innstilling hadde vi fremdeles kjørt Windows 98 hele gjengen. Klagde du like mye når man gikk fra 3DMark 99 til 3dMark2000 osv? Merkelig at slenger man litt dritt om Wow i en Wow tråd får man advarsler, mens her inne syter å klager selv Moderatorene over ditt å datt.

 

Give it a rest........Please.

 

Er faktisk noen av oss som synes å benche er veldig morro, å som liker Vista for den saks skyld. Ja man kan sikkert velge DX9 i alt av spill som støtter DX10, men hvor lenge før det forsvinner? Takke meg til best mulig grafikk fremfor de 2 - 3 % jeg skulle få ekstra ved å kjøre DX9 istedet for DX10.

 

Kunne ikke sagt det bedre selv, jeg er også grundig lei all den xp og hysterien, verden går videre "heldigvis"

Vista har mange fordeler i forhold til XP, bruk det noen måneder og du vil ikke tilbake dersom du har en god maskinvare..

Jeg har nå brukt Leopard ett halvt års tid, syntes det var dårlig i begynnelsen, men syntes nå det er noe bedre enn vista og langt bedre en XP

 

Jeg er forhåldsvis enig jeg også... Det er jo en grunn til at man sitter med XP/Vista og ikke Windows 98... nettop fordi man blir tvingt videre til neste generasjon, og man må bare infinne seg i det. Selv om kanskje Microsoft kunne tjent hauger av penger på Theo343 sine forslag så ser det visst ikke ut til at Microsoft har tenkt å gjøre det den veien...

 

La nå bare Microsoft styre for seg selv og så tror jeg ikke at 3Dmark Vantage vil "ta over" for 3Dmark 06! Forskjellige reviews osv. vil sikkert være såpass medlidne at de poster både 06 og vantage ;)

 

Jeg skjønner godt hvorfor Microsoft gjør det på denne måten...

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Tror nok at Futuremark har gjort det riktige ved å lage en benchmark som krever DX10 og vista, dog de burde kalle den 3dmark Vista Vantage og muligens oppdatere de eldre benchmarkene (06) med poengberegning basert på oppsett, om de da ikke har planlagt en ny versjon senere for xp.

 

Man kan jo enkelt lage 06 benchmarken mer krevende også ved å legge til flere lyskilder , mer anitrosopisk og antialiasing, transparency og kanskje legge til mer krevende shader effekter.

 

Men selvsagt så bommer Futuremark på markedet, selv om det er 15% som bruker vista så tviler jeg sterkt på at det er mange blandt disse som interesserer seg for Benchmarking, dog fremtidsretter er det nok.

Lenke til kommentar
Theo343: Men det er ikke kun disse low-level ytelse forbedringene i DX10 Vista som XP ville mangle, men også et helt infrastruktur. En del av DX10 funksjonaliteten ligger i denne nye infrastrukturen eller driver modellen som f.eks virtual memory manager.

Godt å se deg MistaPi, her begynner vi å få godt kjøtt på benet. MS uttalte dog at DX10 til XP ikke var en umulighet, men det hadde nok blitt kronglete.

 

Til alle som tror man blir tvunget hver gang... dere er på villspor.

 

Jeg valgte med glede å gå fra win98 til winxp til hjemme fordi det var et mye bedre OS, jeg brukte både NT3.x, NT4 og Win2000 på kontoret fordi det hadde nyvinninger som var nytting.

 

Vista har ingen slike ting som jeg ser jeg trenger eller ser på som viktige nyvinninger. Dette er ikke sutring, men folk som vet hva de prater om.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jajaja, så var vi der igjen da. Folk vil som vanlig ha i både pose og sekk. Med dagens lave dollarkurs er dette 102,- Betalte akkurat dette selv, og må innrømme at det ikke kommer til å knekke budsjettet mitt. Synes det er rart at folk vil bruke mangfoldige tusen kroner på maskinvare, men vegrer seg mot å betale en hundrings for en så mye brukt programvare som 3Dmark faktisk er. Dere vet at det ligger MASSE arbeid i en slik benchmar? Det gjør meg ingenting å støtte Futuremark, faktisk, jeg gjør det med glede så mye som jeg har brukt deres tester gratis siden 3Dmark99.

 

Edit: Da er første test gjennomført. Brukte 174.74 driverene; H3900 3DMarks. Preset var High.

Må sies at det var en utrolig flott testpakke; og cpu-testene var ikke 1-2 fps tester, hehe. Skal teste med beta-driverene nvidia slapp tidligere i dag og ser om det gir noe bedre utslag. Disse gutta har virkelig lært seg DX10, var en del stunder jeg satt med kjeven på brystet :)

 

Edit2: Dette var veldig interessant; sammenligner mitt system med det raskeste på ORB; blir selvfølgelig grusa, bortsett fra på et par områder:

 

Stream Out - Mitt system: 22,28fps - Beste system: 18,83fps

GPU Particles - Mitt system: 29,69fps - Beste system: 28,13fps

 

Det systemet har 9800GX2 SLI og en QX9650 på over 4 GHz. Mitt system har jeg i signaturen. Interessant at jeg faktisk får bedre ytelse på et par tester på det grafiske, når 9800GX2 i praksis er 2x8800GTS 512 (som er kortet jeg har), og han her har 2 slike, eller i teorien 4x8800 GTS 512 :)

Endret av elf_man
Lenke til kommentar
Jajaja, så var vi der igjen da. Folk vil som vanlig ha i både pose og sekk. Med dagens lave dollarkurs er dette 102,- Betalte akkurat dette selv, og må innrømme at det ikke kommer til å knekke budsjettet mitt. Synes det er rart at folk vil bruke mangfoldige tusen kroner på maskinvare, men vegrer seg mot å betale en hundrings for en så mye brukt programvare som 3Dmark faktisk er. Dere vet at det ligger MASSE arbeid i en slik benchmar? Det gjør meg ingenting å støtte Futuremark, faktisk, jeg gjør det med glede så mye som jeg har brukt deres tester gratis siden 3Dmark99.

 

Støtter den, sålenge man er "fan" av noe så kjøper man det lekende lett. Selv om 105kr ikke er stort (trodde ikke den ville være så lav) så er det litt forskjell i det å kjøpe hardware og software.

 

Man kan ikke "stjele" hardware like lett som software... Men dette er jo opp til enhver å bestemme...

 

Men etter din lille preken tror jeg at jeg skal holde meg unna, siden de faktisk har jobbet mye med det. ;)

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...