Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen fryser etter å ha stått en stund. Hardware relatert?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Den stasjonære pcen min har vært litt kjip i det siste. Etter å ha stått rundt 20 min for seg selv, fryser den seg og etterlater litt av oppgavelinja, som ser ut omtrent som på bildet. Jeg kan bevege musepekeren, men det skjer ikke noe når jeg trykker på ikonene.

Jeg har formattert og byttet windows etter at det ble på denne måten, kjører Win XP home edition QEM nå. Så det jeg lurer på er hvilket av komponentene som ikke er som det skal. CPU?

 

Maskin specsa:

CPU: Intel Core Duo E6750 2.66GHz

GPU: NVIDIA GeForce 8800GTS 320Mb

RAM: OCZ DDR2 2048Mb 800MHz

HK: Asus P5N-E SLI

PSU: LC Power 550W

SC: Creative Sound Blaster 24bit

HDD: x2 Sampsung 500Gb 16Mb cache

post-141638-1208966027_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problem på en av mine pcer, og der har jeg byttet alt av hardware nå unntatt strømforsyningen, og har i tillegg lagt inn operativsystem på nytt.

Så mistenker PSU i mitt tilfelle. Kanskje det hos deg også??

 

Min pc fryser bare en gang i blant, den står på døgnet rundt, og kan fryse etter noen dager eller uker. I blant fryser den to-tre ganger samme dag.

Så kan det ta flere uker til neste gang.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Takker for svar. Meget mulig det er PSUen, skal se om jeg får lurt til meg en så jeg får testet det :) Har pcen din noen andre symtomer også? opplever at min er utrolig treg av og til :dontgetit:

 

 

Hei, lenge siden denne tråden var hot, men har noe å tilføye. PSU'n min begynte å lage sub-soniske støy i form av en svingende pipelyd. Dette førte til tomgang på cpu på rund 52%(!), og peak når man kjørte feks winamp.. Og den frøs ganske ofte etterhvert. trodde det var hardisken, men det var et Sunbeam 540W PSU på 1 og 1/2 år. Skiftet til Mist ;D

 

Fant heller ikke mange andre der ute som har slitt med dette. googlet mye først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...