Gå til innhold

[Wii] Resident Evil 4 vs Reisdent evil The umbrella Chronicles. hva er best?


MysticoN

Anbefalte innlegg

Har selv Resident Evil 4, og føler at jeg må starte å tenkte på å få tak i neste spill no siden jeg føler at slutten nærmer seg. er vel stor sett fornøyd med dette spillet og lurer derfor på hvordan disse 2 spillene er i forhold til hverandre.

 

Hvilket er Best? altså hva likte du/dere best (spillbarhet, grafikk, historie osv), vist dere har testet begge.

 

et spm om Resident Evil The umbrella Chronicles.

 

Ser at det går ann å spille 2 player der, hvordan funker det?

 

- Kan jeg og en kompiss starte å spille 2 player, og jeg forsette som 1 player de dagene han ikke kan, eller må vi spille 2 player all the way?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har selv Resident Evil 4, og føler at jeg må starte å tenkte på å få tak i neste spill no siden jeg føler at slutten nærmer seg. er vel stor sett fornøyd med dette spillet og lurer derfor på hvordan disse 2 spillene er i forhold til hverandre.

 

Hvilket er Best? altså hva likte du/dere best (spillbarhet, grafikk, historie osv), vist dere har testet begge.

 

et spm om Resident Evil The umbrella Chronicles.

 

Ser at det går ann å spille 2 player der, hvordan funker det?

 

- Kan jeg og en kompiss starte å spille 2 player, og jeg forsette som 1 player de dagene han ikke kan, eller må vi spille 2 player all the way?

Umbrella Chronicles er et streit gammeldags skytespill. Du styrer ikke hvor du går, du bare skyter zombier. 2 player er enkelt og greit to sikter på skjermen. Det spiller ingen rolle om du låser opp nye brett gjennom 2-player eller singlelplayer, så du trenger ikke bekymre deg for om kompisen din er der eller ei. I tilleg til hovedbrettene så er det mange side-missions, som bare er singelplayer, men man kan åpne de for 2-player mot slutten av spillet. Ville anbefalt å fokusere på hovedbrettene med kompisen din, og sidebrettene når du spiller alene.

 

Resident Evil 4 er alt i alt et langt bedre spill, men Umbrella Chronicles er en veldig god fan-service til alle som har fulgt med på spillserien lenge. Historien i Umbrella Chronicles er mer eller mindre bare små fragmenter som er moro for alle som noenlunde kan handlingen i serien. Grafikken er opp og ned. Det har mange effekter som RE4 ikke har, og overgår det teknisk på flere steder, men har aldri WOWfaktoren til RE4.

 

Jeg er usikker på om jeg ville anbefalt å bytte RE4 med Umbrella Chronicles, særlig siden du åpner mye gøyalt når du runder RE4, men jeg kan hjertelig anbefale å investere i Umbrella Chronicles hvis du vil vite mer om serien eller spille multiplayer. Men det er forskjellige spill, og RE4 en en klassiker som overgår det meste annet.

 

Som en liten notis så kan jeg også anbefale Wiizapperen til Umbrella Chronicles. Den er ikke nødvendig, og føles rar til å begynne med, men den høyner definitivt treffsikkerheten til de aller fleste som bruker den.

Lenke til kommentar

takker for et godt svar.

 

 

Var vel aldri snakk om å bytte, men heller å kjøpe det. siden jeg har drept den store skalla fyren i RE4 2 ganger, blitt meid ned av en bil og er snart klar til å redde president datra tenkte jeg at noe nytt måtte i hus. men skal selvfølgelig fullføre re4 først.

 

Men etter man har runnet RE4, er det verdt det å spille om igjen? med tanke på det du "låser" opp. startet spillet på normal, så vil ikke bli noe morro å kjøre det en gang til på easy.

 

Wii zapper: er det bra altså? har sett litt på den selv, men var skeptisk. spesielt siden den har fått dårlige test resultat også i div tester.

Lenke til kommentar
takker for et godt svar.

 

Men etter man har runnet RE4, er det verdt det å spille om igjen? med tanke på det du "låser" opp. startet spillet på normal, så vil ikke bli noe morro å kjøre det en gang til på easy.

 

Hvis du spilte det på normal, så kan du jo prøve deg på proffesional etterpå. Jeg begynte å spille det på easy og det er jeg glad for, fordi det var like morsomt å spille igjennom RE4 på normal og pro.

 

Ellers så kan du låse opp mye snask. Du har operation Ada, der du spiller Ada i et ekstra oppdrag. Her får du også forklart mer av historien til RE4. Du kan også spille enda et ekstraoppdrag som jeg i farten ikke husker hva heter. Du har også et minispill som går ut på å skyte flest mulig zombies innen en viss tid (Mercenaries). I tillegg til disse kan du unlocke nye uniformer og våpen.

 

For min egen del har RE4 hatt veldig stor replay-value. Spiller det forsatt, nesten et år etter at jeg kjøpte det.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt begge og liker begge spillene, men RE4 er et spill som jeg mener alle Wii-eiere bør kjøpe. Det er mange timer med spilltid, og har masse ekstra ting. Høy re-play value.

 

Umbrella Chronicles derimot blir for spesiell interisserte. Man kan spille to player på den, og det er et pluss. Ellers syns jeg historien var lite inspirerende. Men den har også gitt meg og venner noen morsomme timer. Når jeg får besøk og vi skal finne en multiplayer spill har det blitt: Mario Kart, Umbrella Chronicles eller PES 08.

Lenke til kommentar
Var vel aldri snakk om å bytte, men heller å kjøpe det. siden jeg har drept den store skalla fyren i RE4 2 ganger, blitt meid ned av en bil og er snart klar til å redde president datra tenkte jeg at noe nytt måtte i hus. men skal selvfølgelig fullføre re4 først.

Hvilken store skallede fyr? El Gigante?

 

Hvis du har tatt ham to ganger er du ikke mer enn en tredjedel ut i spillet. Har du kommet til slottet? Til øyen?

 

Det er et langt spill.

 

Og ja, jeg var også skeptisk til zapperen, men den fungerer faktisk for meg og for alle andre jeg har sett prøve den, men på internett var det en del klaging over den i begynnelsen så det kan godt hende at den ikke fungerer like bra for alle. Den er uansett ikke essensiell.

Lenke til kommentar
Var vel aldri snakk om å bytte, men heller å kjøpe det. siden jeg har drept den store skalla fyren i RE4 2 ganger, blitt meid ned av en bil og er snart klar til å redde president datra tenkte jeg at noe nytt måtte i hus. men skal selvfølgelig fullføre re4 først.

Hvilken store skallede fyr? El Gigante?

 

nei nei, han som dama i rødt redda meg fra en gang, og sa at jeg hadde samme blod som de. drepte han i en låve. nettop kommet til slottet. gjør meg ikke noe om det er et langt spill, elsker resident evil spill :D

 

Edit: på det bildet du kom med. der kom den hunden jeg reddet i starten av spillet og reddet meg. gjorde han det hos dere også eller dreit dere i å redde han.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
nei nei, han som dama i rødt redda meg fra en gang, og sa at jeg hadde samme blod som de. drepte han i en låve. nettop kommet til slottet. gjør meg ikke noe om det er et langt spill, elsker resident evil spill :D

 

Edit: på det bildet du kom med. der kom den hunden jeg reddet i starten av spillet og reddet meg. gjorde han det hos dere også eller dreit dere i å redde han.

Slottet er vel cirka 1\3 uti spillet, kanskje litt mer. Så du har mye å glede deg til. :)

 

Hunden hjelper deg hvis du redder den i begynnelsen, men er dessverre ikke mer med. :(

Lenke til kommentar
Ja, hva er det med den hunden? Skjøt bjørnesaksen slik at den slapp fri helt i begynnelsen, men så ser jeg ikke noe mer til den. Synes det var litt rart at det ikke skjedde noe mer. Er noe blitt kuttet bort fra Wii-versjonen?

 

Den hjelper deg i den første kampen mot det store skalla trollet vel??

 

Mener å huske det....

Lenke til kommentar
Ja, hva er det med den hunden? Skjøt bjørnesaksen slik at den slapp fri helt i begynnelsen, men så ser jeg ikke noe mer til den. Synes det var litt rart at det ikke skjedde noe mer. Er noe blitt kuttet bort fra Wii-versjonen?

Jeg husker at den var med i den boss-fighten ja, rart at du ikke så mer til den :s

Lenke til kommentar

Mine mening (og vennligst ikke tilt, RE4 fanboys)

 

Resident Evil 4: Bra spill i seg selv, men er Resident Evil kun i navnet. Det har like lite med resten av serien å gjøre som Alone In The Dark og Silent Hill og ble en stor skuffelse for meg.

 

Resident Evil: Umbrella Chronicles: Lyspistol, men slik de skal være. Jeg tviler litt på at det er mulig å like både dette og RE4, og personlig foretrekker jeg helt klart dette. Jeg var skeptisk til at det var lyspistol, men etter å ha prøvd det i mange, mange timer er det ikke så ille. Grafisk ser det svært bra ut og spillbarheten er på topp. For oss RE fanboys er det suverent, men for alle andre kan det fort bli kjedelig. Kort sagt bør du helt klart kjøpe det om du vet hva bokstavene i S.T.A.R.S. står for eller hvem som lagde virusene, men gjør du ikke det kan jeg ikke anbefale det da det er for kort. Det er selvsagt veldig mye å låse opp, men det meste er bare filer og slikt som forteller mer av selve historien og er ganske uinteressant for folk flest som ikke kjenner til serien fra før.

Lenke til kommentar

@ master-al og Mr-Spock:

 

Hmm, har ikke lagt merke til den. Eller har jeg gjort feil? Jeg har alltid skutt på fellen, slik at hunden blir fri og løper avgårde. Skal jeg gå bort og slippe den fri eller noe sånt?

 

@thecrow77:

 

Nå har jeg kun spilt RE4, så jeg kan ikke bedømme om spillet er med i serien historisk sett eller ikke. Men Umbrella og Wesker blir jo nevnt og Leon og Ada har jeg skjønt har vært med i tidligere spill. Så RE4 er vel litt mer RE enn kun navnet.

 

I tillegg får du hint om at Umbrella holder seg i bakgrunnen og derfor tror jeg at 4ern baner veien for at Umbrella kommer tilbake i RE5. Men dette er spekulasjoner fra min side.

 

Selv er jeg stor Final Fantasy-fan og er vant til at historien skifter fra spill til spill. Så at spillene ikke er helt historisk sammenhengende plager ikke meg så mye.

 

@ alle sammen:

 

Jeg kunne godt tenke meg å spille flere RE-spill (selv om de ikke er som RE4) Det er jo såklart greiest å begynne med RE1, men er det evt noen remakes av denne som er bedre på en annen konsoll enn PS1 og er det noen prquels etc. Kan noen komme med tips her?

 

Ellers så er det veldig fristende å plukke opp Umbrella Chronicles etter jobb i dag. Får se om jeg klarer å motstå fristelsen eller ikke.

 

edit: la til et spørsmål, gjorde post litt mer oversiktlig.

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar
@ master-al og Mr-Spock:

 

Hmm, har ikke lagt merke til den. Eller har jeg gjort feil? Jeg har alltid skutt på fellen, slik at hunden blir fri og løper avgårde. Skal jeg gå bort og slippe den fri eller noe sånt?

 

Ja - jeg mener man går bort til hunden, da får man mulighet til å velge å slippe den fri.

Lenke til kommentar
Ja, hva er det med den hunden? Skjøt bjørnesaksen slik at den slapp fri helt i begynnelsen, men så ser jeg ikke noe mer til den. Synes det var litt rart at det ikke skjedde noe mer. Er noe blitt kuttet bort fra Wii-versjonen?

Nei, det er som det blir hentydet her av andre. Det å skyte løs hunden regnes som et angrip. Hunder liker vel ikke slike høye lyder. Får å få den til å hjelpe deg mot første El Gigante må du slippe den fri ved å gå bort til den og trykke A.

 

TheCrow77: RE4 er Resident Evil i langt mer enn navnet. Gameplayet er mer actionpreget, men har likevel samme type mekanikk som REspillene er kjent for, nemlig at overlevelsen går ut på å organisere og spare på våpen og ammo. Hvis du aldri gikk tom for ammo spilte du på for lav vanskelighetsgrad. Storyen er også en fortsettelse av REspillene hyggelige små B-film hyllesthistorier, selvom den ikke er en direkte oppfølger til noen av spillene og og mangler de gamle BOW'ene som f.eks zombier. Puzzlegameplayet er tonet ned kraftig, men det var aldri RE's sterke side.

 

Og det er fullt mulig å like begge spillene. Jeg elsker de originale REspillene, Umbrella Chronicles syntes jeg helt topp, og RE4 er et av mine favorittspill noensinne og overgikk alle forventninger selvom jeg var fan av de gamle spillene først.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd Umbrella Chronichles, men Resident Evil 4 er det beste spillet jeg har spilt. Utrolig engasjerende, spennende, creepy og utfordrende, og å få spille med Ada i Separate Ways etter man han runnet spillet, og i Assignment Ada er like givendes, og man får vite langt mer av historien som jeg mener er glimrende... :thumbup:

Lenke til kommentar
@thecrow77:

 

Nå har jeg kun spilt RE4, så jeg kan ikke bedømme om spillet er med i serien historisk sett eller ikke. Men Umbrella og Wesker blir jo nevnt og Leon og Ada har jeg skjønt har vært med i tidligere spill. Så RE4 er vel litt mer RE enn kun navnet.

 

I tillegg får du hint om at Umbrella holder seg i bakgrunnen og derfor tror jeg at 4ern baner veien for at Umbrella kommer tilbake i RE5. Men dette er spekulasjoner fra min side.

 

Jepp, du har null kjennskap til Resident Evil som jeg regnet med. Gidder ikke begynne "Er RE4 et RE spill?" diskusjonen igjen, så jeg anbefaler at du heller prøver de gamle spillene før du uttaler deg. ;) Skal det være Resident Evil må det være i litt mer enn navnet og på noen få personer som er i bakgrunnen.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Jepp, du har null kjennskap til Resident Evil som jeg regnet med. Gidder ikke begynne "Er RE4 et RE spill?" diskusjonen igjen, så jeg anbefaler at du heller prøver de gamle spillene før du uttaler deg. ;) Skal det være Resident Evil må det være i litt mer enn navnet og på noen få personer som er i bakgrunnen.

Så hyggelig at du praktisk nok for deg overså min post, siden jeg var fan av de gamle Resident Evil-spillene i åresvis før RE4, og likevel foretrekker RE4 og synes det absolutt er et ordentlig REspill. ;)

Lenke til kommentar
Jeg kunne godt tenke meg å spille flere RE-spill (selv om de ikke er som RE4) Det er jo såklart greiest å begynne med RE1, men er det evt noen remakes av denne som er bedre på en annen konsoll enn PS1 og er det noen prquels etc. Kan noen komme med tips her?

 

Det finnes ein remake av RE1 til GC, samt RE:Zero som forekommer før RE1, eit virkelig godt spill. Ellers blei RE2 og 3 portet over til GC, med litt bedre og skarpere grafik. Og så har vi RE:Code Veronica X

 

Med andre ord, du har mye godt å glede deg til om du velger å gjøre noen invisteringer.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...