Gå til innhold

[Wii] Resident Evil 4 vs Reisdent evil The umbrella Chronicles. hva er best?


MysticoN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk skal du ha Mala. Får satse på at det blir dårlig vær også hele denne sommeren. :p

 

velger å gå litt off topic:

 

I RE4 bak kirka er det et panel, hvor det er 8(?) symbol. du kan få de til å lyse opp med å snurre på peker. noen som vet hva det er for? har rota en del med den, men ikke funnet ut hva det er. har også fått 2 skatte kart som jeg ikke vet hvordan jeg bruker. finner ikke de igjen i inventory'en.

Lenke til kommentar
Jepp, du har null kjennskap til Resident Evil som jeg regnet med. Gidder ikke begynne "Er RE4 et RE spill?" diskusjonen igjen, så jeg anbefaler at du heller prøver de gamle spillene før du uttaler deg. ;) Skal det være Resident Evil må det være i litt mer enn navnet og på noen få personer som er i bakgrunnen.

Så hyggelig at du praktisk nok for deg overså min post, siden jeg var fan av de gamle Resident Evil-spillene i åresvis før RE4, og likevel foretrekker RE4 og synes det absolutt er et ordentlig REspill. ;)

 

Øh, jaha? Nå var det vel ikke deg jeg siterte da, men Monkeyboy. Lese hele posten neste gang, kanskje? :p

Lenke til kommentar
I RE4 bak kirka er det et panel, hvor det er 8(?) symbol. du kan få de til å lyse opp med å snurre på peker. noen som vet hva det er for? har rota en del med den, men ikke funnet ut hva det er. har også fått 2 skatte kart som jeg ikke vet hvordan jeg bruker. finner ikke de igjen i inventory'en.

Hvis jeg husker korrekt: Noen av gravene på gravplassen har symboler på seg. Du må taste inn symbolene i riktig rekkefølge på panelet. Det er vel bare en skatt du får der, tror jeg.

 

Skattekartene gir deg prikker som viser hvor skattene er på ditt vanlige kart. Alle skatter utenom edelstenene, som henger rundt her og der, vises på kartet.

Lenke til kommentar
Jeg kunne godt tenke meg å spille flere RE-spill (selv om de ikke er som RE4) Det er jo såklart greiest å begynne med RE1, men er det evt noen remakes av denne som er bedre på en annen konsoll enn PS1 og er det noen prquels etc. Kan noen komme med tips her?

 

Det finnes ein remake av RE1 til GC, samt RE:Zero som forekommer før RE1, eit virkelig godt spill. Ellers blei RE2 og 3 portet over til GC, med litt bedre og skarpere grafik. Og så har vi RE:Code Veronica X

 

Med andre ord, du har mye godt å glede deg til om du velger å gjøre noen invisteringer.

Sitter å spiller Resident Evil Remake nå :)Er så utrolig bra og skummelt. I tillegg spiller jeg Eternal Darkness om dagene. Veldig skummelt det også :p

Lenke til kommentar

Begynte på en ny save i helgen på RE4 for å sjekke ut at hunden hjelper til. Og ja, det stemte at man måtte gå bort og slippe den løs. Senere kommer den og hjlper til. Jeg trenger riktignok ikke den hjelpen lenger, selv på proffesional, men det er kult å få med seg alt i spillet.

 

Har nå også gått til anskaffelse av Umbrella Chronicles og så langt ser det bra ut. Utenom den jævla første bossen. Hva er vitsen med å ha den så tidlig i spillet? De neste bossene er ikke så vanskelige.

Lenke til kommentar

Den første bossen i UC er ikke så vanskelig når du vet hvordan du skal ta den. Sikt mest mulig på hodet dens (som du får beskjed om) når den ikke beskytter seg med klørne, og når den går litt bakover for å angripe bør du skyte på halen. Ellers er det bare å følge instruksjonene på skjermen. Når det gjelder våpen anbefaler jeg hagle da du ofte er veldig nært og ikke har tid til å skyte lenge om gangen. Bare husk å lade om rett etter at den har angrepet deg. ;)

Lenke til kommentar
Men etter man har runnet RE4, er det verdt det å spille om igjen? med tanke på det du "låser" opp. startet spillet på normal, så vil ikke bli noe morro å kjøre det en gang til på easy.

Kunne ikke se at det var nevnt, så jeg vil bare si at du kan starte på nytt og fortsette med de våpnene du har kjøpt, oppgradert og blitt glad i. Og selvfølgelig kan du oppgradere dem videre. Dessuten unlocker man noen våpen som er helt sinnsykt bra. De koster skjorta også, men når du har fått dem... ^_^ Det er verdt å spille igjennom en hel gang til med disse våpnene, bare som en hevn over alt det skumle man har måttet gå igjennom: :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...