Gå til innhold

Den nye "supersiten"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-01-10 22:32, altomdata skrev:

Her kommer den nye "super" siten om data.

En side som har "forbilder" som hardware.no,itavisen.no og pcworld.no :smile:


altomdata.no


PS altomdata.no virker ikke ennå men det gjør:




sjekk den ut da vel


 

Hei Steve Kollstrøm

 

Hyggelig å se at det er flere som ønsker å gjøre noe for datanorge :smile: Derimot må jeg dessverre informere om at svært mye av det du har liggende på siden er opphavsrettsbeskyttet materiale. Derfor bryter du lover med siden din. Det gjelder ting som kopiering av overskrifter og ingresser, grafikk, bannere (fra barbara, awmedia og dell) m.m.

 

Når det gjelder ingresser fra oss så tillater vi ofte at en brukes de mot at en har en avtale på det.

 

Jeg regner med at du retter det i løpet av kort tid og gir oss en tilbakemelding på når det er gjort.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Er litt usikker på lovane og regler for innhald på internett sider...Men,ein bør refererer til kilden ein bruker.Og ikkje "bare" kopiere innhald og presentere det som sitt eiget...

 

Regner med at dei flest aktørar av innhald på internett.Lar deg få bruke ein del av innhaldet deiras på dine sider om dykk lagar ein avtale,om kva som kan kopieres etc..

 

Men,som sagt eg er ikkje oppdatert på dei nyaste lovene/forskriftene..

Lenke til kommentar

Og siden når har HW noen som helst rett til og klage på plagiat??

Ikke at jeg sier at jeg er tilhenger av det. Jeg ser jo helst at folk skriver sakene sine selv. Noe som HW ikke alltid er like flinke til..

Kanskje er tanken bak hele siden litt annerledes en og lage en nyhetsside?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-11 10:27, duudee skrev:

Og siden når har HW noen som helst rett til og klage på plagiat??

Ikke at jeg sier at jeg er tilhenger av det. Jeg ser jo helst at folk skriver sakene sine selv. Noe som HW ikke alltid er like flinke til..

Kanskje er tanken bak hele siden litt annerledes en og lage en nyhetsside?



Ser du på bunn av alle HW.NO sidene står det at disse er kopibeskyttet! Hele layouten på altomdata er rippet rett av HW.NO bortsett fra fanerekken øvers

Lenke til kommentar

hm..

Eg tar sida for det eg håpar den er meint som.. ei "super" side :smile:

2 av forside sakene:

 

"Logitech Cordless Desktop Optical

Vi har lenge ventet på noe værre enn de triste grå-hvite tastaturer, og her er den dårlige erstatningen. Ja dette er det Logitech prøver og lure på oss forbrukere, men la dere ikke lure av det smekre utseendet til denne søpla, gjør som alle andre apekatter kjøp grått og vær deg selv :smile:"

 

"GeForce 4, snart en virkelighet ?

Ryktene svirrer rundt i databransjen om att GeForce 4 snart er en realitet.

Er dette virkelig sant ,skal vi forbukere slite enda mere med dårlig 2D grafikk, elller har Nvidia skjerpet seg når det gjelder dette?

Svaret finner du her"

 

hehe.. smålol :grin:

Lenke til kommentar

Jeg tror det vil lønne seg å lese litt på siden før man uttaler seg. Helt øverst står det:

 

"NB:Testoppsett altomdata.no er ikke ferdig ennå"

 

Dette betyr sannsynligvis at sakene som ligger der bare er ment for testing, og ikke representerer sakene som skal ligge der når siden er ferdig.

 

Så ro dere ned og kom tilbake når siden faktisk er ment å være ferdig :wink:

Lenke til kommentar

Ja det er jo ett testoppsett som alle kan se på forsiden så slutt og true med "søksmål" og lign

det er jo for dumt ,men det er vel kanksje folk som jobber her på hardware.no som ikke greier og være objektive og se siden for det den er, nemlig ett godt oppsett med fint design og kanskje en gang i fremtiden ett alternativ til hardware.no sine sider.

 

hilsen Steve Kollstrøm,

 

Ja pgressum jeg har jo ikke bedt hardware.no og offentligjøre mitt navn , noe de/du gjorde UTEN min tilatelse så hvem som har forbrutt seg på denne "loven" ja det var nå det da.

ja hardware.no er jo ikke noe testoppsett slik som vår sider og burde virkelig ikke offenligjøre navnene til sine brukere vist de ikke vil de selv ,noe jeg aldri har gitt min tilatelse til :sad:

Lenke til kommentar

Så alt i alt så er jeg meget skuffet over denne "offenligjørelsen" og forsøket på "latterligjørelsen" enkelte av dere her på hardware.no prøver og lage til , istedet for og være objektiv og se på altomdata som ett ærlig forsøk på og lage en god side for folk som er intresert i data og datarelaterte saker :sad:

Lenke til kommentar

Desuten så er det vel kanskje enkelte her på hardware.no som er "litt" miskunnelige" på att de ikke kom på ideen først om og kjøpe domenet altomdata.no og bruke det som "hovedside" og legge de andre domenene inn som "partnere"

Det hadde vært en ide ? ikke sant dere gutta på hardware.no :smile:

Så nå kommer "sjefen" selv "undertegnede" og tar over alt kanskje, er det det dere er "redde" for ?

Eller er det kanskje ett samarbeid på gang ?

U newer know U know !

Lenke til kommentar

Takker og bukker norpheus :smile:

godt att det er noen som skjønner :smile:

 

ja vi gutta som holder på har jo hardware.no som forbilde og er faste brukere av forumet her så det er klart att siden blir en del lik , men vi kommer selfølgelig til og ha våre egne nyheter og ikke ha kopierte inngresser fra hardware.no , det att vi hadde noe av det i testoppsettet er jo bare får og få sett siden med text mens vi holder på og jobbe + att vi ønsket tilbakemelding fra dere om hvordan siden ble.

Vi satser og på og forenkle en del ting slik att siden vår blir så brukervennlig som mulig :smile:

 

og til dere gutta på hardware.no ta nå en titt på

http://www.altomdata.com/ ,snart altomdata.no (no er ikke oppe ennå)

Og tenk objektivt , dette kan bli en bra side ! ikke sant ?

Hilsen oss gutta i altomdata.no

Lenke til kommentar

hmmz. vil nå bare si noe jeg oxo da, layouten er ikke topp, den har en stygg farge sammensetning, ser ut som om det er en blind person som har satt den sammen, jeg er oxo av den gruppen som ikke tror denne siden kommer til å vare .. uansett, det er ingen vits i å starte en ny hw side her i norge, siden hardware er her.. letteste stedet å finne fra ting, vil tro at denne siden der kansje vil får 100+ hits om dagen, mens jeg er sikker på at HW.no ligger på rundt 100 000+++ =)

 

Dette er ikke ment som dritt fra min side, men heller ett tips...

 

Housey

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...