Gå til innhold

Den nye "supersiten"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel...

Etter å ha lest gjennom innleggene på tråden er det en ting som slår meg.

 

Lingvistikken til de som driver altomdata.no er ikke helt på topp.

 

Håper rettskrivingen og generell språkføring bedrer seg, ellers virker det bare som noe en gjeng fjortiser har skrevet i affekt.

Artiklene vil da bære preg av at forfatteren(e) enten ikke skjønte hva det gjeldende produktet skulle brukes til, eller at han/hun/de endelig skjønte det, og da måtte blamere dette ut for all verden.

 

Ellers er nettet fritt, men plagiering av andres konsept er ingen god ting uansett.

Lenke til kommentar

Hvordan kan folk si at det er en direkte ripp av hardware.no si side? Det kan enkelt bevises på følgende måte. Høyreklikk og så trykker man på View Source, eller på norsk: Vis kilde.

 

Ellers vil jeg si at selvom altomdata.no har de samme navnene på flippene som hw.no har, så er det ikke like.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med dere som sier att altomdata ikke er lik hardware.no.

Den ligner faktisk mye mere på en side som http://spray.no/ og att menyene lignerlitt er vel ikke så rart , det er jo en side om data og da må nødvendigvis menyene bli litt av de samme da det handler om det samme , nemlig data.

Desuten er altomdata den fineste siden jeg har sett på lenge når det gjelder sammensetning av ting :smile:

Lenke til kommentar

vi har aldri påstått at det er en direkte ripp..

men hele konseptet, noen av artiklene er nesten like, iden er "rippet"..

 

men uansett.

lykke til!

 

_________________

Addtronics Server Tower

AMD Athlon XP 1600+@1522

EPoX 8kv7a

Gainward Gforce2 Pro Golden Sample

512mb DDR Orginal cas2

IBM Deskstar 60GXP, Western Digital Caviar 30gb, Maxtor DiamondMax 541DX

Sony G400 19"

 

[ Denne Melding var redigert av: SirHartge på 2002-01-22 12:15 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: SirHartge på 2002-01-22 12:15 ]

Lenke til kommentar

Quote:


S][eridan skrev (2002-01-19 22:52):


Når det gjelder hva hardware.no tjener penger på, så tror jeg nok du må sjekke bøkene dine på nytt, såklart ikke alle tjener penger, men et knippe ansatte tjener MEGET gode penger. Tør jeg nevne Wirak?. Sjekk ligningen for 2000 og du vi bli meget overasket - hardware.no er i HØYESTE grad et komersiellt selskap.

De er så absolutt et A/S av en eller annen form.

(Hardware Online DA)



Hardware.no er ikke kommersielt levedyktig per i dag, og kommer heller ikke til å bli det i år. Vi startet opp som en frivillig side drevet av ildsjeler, men har utviklet oss siden den gang. Til neste år blir vi forhåpentligvis kommersielt levedyktige, slik at vi kan betale markedspris både til medarbeidere og til våre tjenesteytere.

 

Per i dag er vi avhengige av medarbeidere som jobber gratis, og ingen i Hardware.no får noe som er i nærheten av markedslønn.

 

Det stemmer imidlertid at to av de ansatte i Hardware.no får en lønn tilsvarende en dårlig lærerlønn. Selv er jeg jurist, mens pgressum er siviløkonom. Tatt i betraktning det ansvaret og arbeidsmengden det er snakk om, er lønnen elendig. Selv har jeg ikke tatt ut lønn de siste månedene, rett og slett fordi kassa har vært tom.

 

Vi har også et par deltidsansatte som får noe lønn (men langt under markedspris).

 

Alle kan sjekke likningen min, men merk at mesteparten av inntekten min svarte seg fra et aksjeutbytte i et selskap som ikke har noe med Hardware.no å gjøre. Jeg hadde også andre inntekter som ikke hadde noe med Hardware.no å gjøre. I år 2000 tror jeg at jeg tok ut kr. 30 000 eller noe slikt i lønn fra Hardware.no.

 

Mulig at dette er "MEGET gode penger" i noens øyne, men for meg varer dette bare til et par måneders forbruk.

 

MLW

Lenke til kommentar

Jeg synes at ideen med å lage en ny side om data er god nok. Det forutsetter jo selvfølgelig at de som starter opp gidder å gjøre mye gratisarbeid.

 

Jeg har ikke fått sett på siden selv ennå, siden den ikke er oppe og går akkurat nå.

 

Mange webområder er idag ganske like. Om noen lager en side om data først, betyr ikke det at ingen andre kan gjøre det. Jeg vil si meg enig med Cooler i at en ny dataside nødvendigvis må ha en del likhetstrekk. (jeg vil være litt forsiktig her siden jeg ikke har sett siden selv).

 

Jeg ønsker dere lykke til med den nye siden, og tror dere kan få det bra til om dere ofrer litt av dere selv. Dessuten er all reklame god reklame :smile: Folk vet ihvertfall at siden deres finnes........

 

Alfern

Lenke til kommentar

Må si meg ganske enig i Alfern's utsagn.

 

De som jobber hardt og ikke minst mye med design/layout i dag vet at ideer er veldig lett å hente fra andre. "Kildekoden" (ikke ta meg helt bokstavelig talt her) er det mange som henter inn fra andre sites i dag, selve kjernen i oppbygningen, bare se på phpnuke.

 

Det er veldig lett å beskylde andre for noe, men i stedenfor og angripe personen(e) bak sidene, så kom heller med litt kontstruktiv kritikk (som SintBrus, mlwirak og pgressum)

 

Har som alfern, sjøl ikke kikket på sidene, siden de er nede for øyeblikket. Så jeg skal ikke utale meg så mye om plagiat etc.

 

 

Jeg syns det heller er fint av folk som Cooler tenker litt nye, og prøver å skape noe til fordel for forbrukerene. Jeg syns det er bare fint med konkurranse og ikke minst et alternativ sted til http://www.hardware.no

 

Som mlwirak forteller i sin post at http://www.hardware.no er drevet av ildsjeler, noe som jeg har stor respekt for. Og det er ved hjelp av slike ildsjeler som de at vi kan dra nytte av det "produktet" som de framskaffer for oss. Jo flere ildsjeler som dem jo bedre er det, selv http://www.altomdata.com framstår som slike ildsjeler (selv om de kom ut litt skjeivt i starten).

 

En sa "if it aint broken, dont fix it" og kalte det et amerikansk utsagn, noe som jeg er enig. Men det virker jo ikke akkurat det http://www.altomdata.com vil i disse postene som Cooler har postet.

 

 

Vel vel. var mye artig å lese her, men syns en del av postene var litt drøye, noen burde blitt litt mere modne og kanskje kutte personlig rants/flames

 

Jeg vil i alle fall ønske http://www.altomdata.com lykke til :smile:

Lenke til kommentar
  • 17 år senere...

årsaken til ''altomdata.no''
[av ''cooler 1-2'']

en fyr [''venn''] ble innlagt på psykiatrisk avdeling med suicidale
tendenser. han va på 90 tallet veldig interessert i alt datarelatert
og har lært meg en god del om data i den perioden. etter alt dette
så så jeg meg nødt til å få han på bedre tanker. å hva er bedre enn
å prøve å forsterke det han allerede kunne mye om. så sagt så gjort

dvs jeg fikk han inn i data... igjen ved å ''foreslå en side''. dvs jeg hjalp
han med å komme ut av depresjonen ved å støtte han i denne liksom
siden,  istedenfår å bli... så ble han opptatt med siden [forskyve fokus]

denne fyren lever nå i beste velgående. supersiten boostet han såpass

ps: siden var ikke noe plagiat, denne koblingen kommer av att en dansk
side heter altomdata.dk. dette ble forskøvet til plagiat beskyldninger
av det litt irrasjonelle slaget av ''folk å annsatte'' på ''hardware.no''

Endret av cooler_2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...