Gå til innhold

[AoC]Hvilken type server skal du spille på?


Anbefalte innlegg

Heller mot pve server for min del. Mest fordi jeg synes pve er mest morsomt og pvp servere har stygg tendens til å bli overbefolka av motbydelige drittunger.

 

Dessuten må du jo uansett til "border kingdoms" for å drive med siegebattles. Noe som jeg faktisk synes ser litt tøft ut.

 

RP server er aldeles utelukket da jeg har null interesse for RP. Jeg synes at rp'ere skal få holde på i fred og slippe å bli invadert av "herregud jeg orker ikke 1337 kidz som ødelegger for meg så jeg blir med på en rp-pvp server og ødelegger for dem i stedet"

 

Men på en annen side er det like greit at jeg slipper dem også? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og 8 andre skal på PvP asså den uten rp:D

 

AoC har vel fremdeles 18-års aldersgrense, så det blir vel minimalt med drittunger der? Men det er klart l33t-speak snakkes av idioter i alle aldre, så AoC får vel sin dose. ;)

JEg kjenner ingen over 18 som skal spille det:P emn 20 folk ved ca. 14-16 års alderen

Lenke til kommentar

Nå må dere ikke glemme at mange av de under 18år faktisk er gode spillere og folk som kan oppføre seg. Selv er jeg 15 år og har bestilt AoC. Men jeg vet jeg kan oppføre meg. Da jeg spilte wow, var jeg i en guild hvor mesteparten av guildet var over 25år opp til 50-60 år faktisk og jeg fikk aldri noen advarsler/klager på oppførsel. Da var jeg også 14 år.

 

Men jeg har møtt på mange av disse barnslige fjortissene, og vet hvor irriterende de er. Jeg vil bare ikke at dere skal skjære alle under èn kam :)

Endret av Swaxxo
Lenke til kommentar
Har de ikke noen sikker måte å sjekke alderen til folk på?

 

Det er nok dessverre umulig gitt, noe FC også selv har sagt. Det er bare så langt man kan strekke seg for å hindre at småungene får spilt. Hvis foreldre lar unga sine spille er det ingen som kan gjøre noe med det (dessverre). Må bare håpe at de klarer å oppføre seg (yeah right...) :roll:

Lenke til kommentar
Nå må dere ikke glemme at mange av de under 18år faktisk er gode spillere og folk som kan oppføre seg. Selv er jeg 15 år og har bestilt AoC. Men jeg vet jeg kan oppføre meg. Da jeg spilte wow, var jeg i en guild hvor mesteparten av guildet var over 25år opp til 50-60 år faktisk og jeg fikk aldri noen advarsler/klager på oppførsel. Da var jeg også 14 år.

 

Men jeg har møtt på mange av disse barnslige fjortissene, og vet hvor irriterende de er. Jeg vil bare ikke at dere skal skjære alle under èn kam :)

Men det er verdt å miste gullet for all gråsteinen som finnes blandt dere.

Lenke til kommentar

Frykt ikke, jeg skal i hvert fall rollespille. Men det er også noe som er for mye rollespilling. Det er ikke slik at diskusjoner om f.eks. spillmekanikken overhodet ikke kan diskuteres på en RP-server. Man må bare lære seg når det passer seg å rollespille, og når det passer å snakke mer uformelt.

Lenke til kommentar
Også enig, det dem kan i vertstefall oppleve er at resten av samfunnet ikke vil ha noe med den guilden å dems medlemmer da dem ikke rp som resten. Det har skjedd før i bla WOW og det kan garantert skje i AoC også.

 

Har selv spilt på RP servere de siste to årene, og at "resten av samfunnet ikke vil ha noe med blablabla" har jeg aldri sett skje. Jeg har sett at RP guildene har holdt seg vekke fra dem, men på RP serverne i WoW er det ett soleklart flertall non-rpere. Så hva skader det dem om noen fåtall rpere ikke gidder å groupe med dem?

 

Nill.

Lenke til kommentar

Jo, selvfølgelig er det nok servere for det. Men så lenge folk ser ut til å tro at RP-PvP/RP servere er mer "mature" vil dere alltid ende opp med folk som igrunnen gir faen i rp.

 

Jeg er selv en casual rper dog, men mangler den elitist holdningen endel i miljøet presenterer. (Som jeg vil tro gjør det "kjekkere" for kids å plage dem enda mer)

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar

Jeg er på ingen måte en elitist RPer (drar det aldri så utrolig langt som enkelte RPere gjør), men synes det er forbanna irriterende uansett.

 

Det ironiske er jo at folk vil på RP servere fordi de tror det er mer mature miljø, men ikke innser at ved å gjøre det, så er det de som oppfører seg som fjortisser og faktisk ødelegger miljøet for dem som burde være på RP serveren.

 

Det burde være permanent gratis migrering fra alle RP servere (for de spill som tar seg betalt for det da ;) ). Sånn at de som starter RP for andre grunner enn å RPe, som faktisk innser at de ødelegger for andre, ikke skal ha noen unnskyldning for å ikke stikke.

Lenke til kommentar

Jeg var i en guild i Vanguard som hadde oppført seg som Adult (18+), men det var ingen som brydde seg om det. Akkurat det er hovedproblemet med MMORPG'er. Hva hjelper det å ha RP servere, guild kun for voksne og slikt når svært få bryr seg om det? AoC er det bra eksempel. Her har jeg gledet meg til et MMORPG for voksne så jeg endelig slipper fjortiser, men størstedelen av folk jeg har snakket med som skal starte å spille er godt under 18. Og jada, jeg vet det er noen hyggelige fjortiser der ute, men det er også "fjortiser" over 25. De er bare suverent i mindretall.

 

Når det gjelder å snakke om spillmekanikk og alt det der i en RP server ser jeg ingen problemer med det i det hele tatt - så lenge man holder seg til /occ kanalen. Det er jo derfor den er der i første omgang. Selv har jeg slått den av i LotRO, og jeg håper virkelig vi får muligheten til det i AoC også. Jeg hadde gledet meg til dette ganske lenge og vurderte en stund å forhåndsbestille, men nå er jeg ikke engang sikker på om jeg kommer til å spille lengre enn den første gratismåneden. Det siste jeg vil ha er et nytt Guild Wars community.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...