Gå til innhold

Korfirmasjons PC: 10-15k (GAMER)


Gjest medlem-77217

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-77217

God kveld folkens. Skal konfirmeres snart, og med det skal jeg kjøpe ny PC. Tenkte jeg skulle spørre dere før jeg bestiller, og høre hva dere synes om mine forslag. PC-en skal ikke koste mer enn 15k. PC-en kjøpes rundt 15-20 mai, så eventuelle forslag må kommes før (regner med det går greit).

 

Mitt forslag: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=70934

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, skal vi se:

-Hvor skal du ha den lille blå vifta?

-Den ene harddisken er SCSI, jeg tenker du vil ha SATA. Hvis du vil ha SCSI må du ha en egen kontroller for det. Jeg tviler på at du har behov for SCSI. Hvis du vil ha en rask systemdisk burde du velge en 10k RPM Raptor, eller helst en SSD-disk

-Og du får neppe bruk for 8GB minne. Gå for 4 GB nå, så kan du oppgradere senere om det trengs ;)

-Du må ha 64-bits OS for å utnytte mer enn 3 GB Ram, det vet du kanskje? ;)

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
Tja, skal vi se:

-Hvor skal du ha den lille blå vifta?

-Den ene harddisken er SCSI, jeg tenker du vil ha SATA. Hvis du vil ha SCSI må du ha en egen kontroller for det. Jeg tviler på at du har behov for SCSI. Hvis du vil ha en rask systemdisk burde du velge en 10k RPM Raptor, eller helst en SSD-disk

-Og du får neppe bruk for 8GB minne. Gå for 4 GB nå, så kan du oppgradere senere om det trengs ;)

-Du må ha 64-bits OS for å utnytte mer enn 3 GB Ram, det vet du kanskje? ;)

- Ikke tenk på vifta.

- Ops, så ikke at den var SCSI. Vet ikke helt hva forskjellen mellom 10k RPM og 15k RPM er, men synes det hørtes ganske mye ut (standard på 7k?) så tok den siden prisen ikke var noe å si på.

- Har tenkt litt på dette, og selv om det sikkert er litt sløsing kommer jeg til å velge 8GB uansett. Trenger da ikke å oppgradere på en stund, og blir vel litt "skryt"-faktor av det.

- Ja, visste det.

 

 

 

DVD-en var en blooper det og :p Litt kjapt satt opp.

 

Oppdatert:

https://prisguiden.no/product.php?productId=39669

https://prisguiden.no/product.php?productId=90696

Endret av medlem-77217
Lenke til kommentar
Hvorfor bruker du heller ikke pengene dine på f.ks Lett motorsykkel eller no?

 

haha enig. kjøper du pc til konfirmasjon er du doomed til å slite me skolen:p

 

men, til topic. ser bra ut. ville også valgt 2stk GeForce 9800 GTX 512 MB istede for det du har valgt.

 

8gb ser jeg ikke vits i. kjøp heller et raskere sett med 2x2048 ddr2

Lenke til kommentar

Det interne trådløse nettverkskortet du tenkte deg er søppel. Kjøpte det samme selv, siden jeg bare trengte noe billig og enkelt som kunne ta opp signalet fra rommet ved siden av. Hele greia klikket etter få minutter, og logget seg på og av nettet hele tiden. Endte med å levere den tilbake på dagen.

Lenke til kommentar

Forstår ikkje kvifor folk absolutt skal ha 8800gts/8800gtX. Begge er jo begynt å bli litt gamle. Kva med 9800gtx? Det kjem mykje betre ut i dei testane eg har sett ivertfall. Omtrent samme pris.

 

Skal du ha pc til å spele cs med, kjøper du sjølvsagt ingen av delene..

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar

hørtes ut som et lurt valg..

føler 9800 gx2 er litt oppskrytt, men foraldel, det er jo det beste skjermkortet som er lagd til nå.. men pris/ytelse er 9800 gtx bedre, du kan nesten ha 2 gtx i prisen til gx2! å da EIER 2x 9800 gtx, 9800 gx2

Endret av Sandland
Lenke til kommentar
hørtes ut som et lurt valg..

føler 9800 gx2 er litt oppskrytt, men foraldel, det er jo det beste skjermkortet som er lagd til nå.. men pris/ytelse er 9800 gtx bedre, du kan nesten ha 2 gtx i prisen til gx2! å da EIER 2x 9800 gtx, 9800 gx2

Men 9800 GX2 funker veldig bra nå. Så kan man heller kjøpe enda ett om noen måneder når prisen har sunket. Som vil bli bedre enn 2x 9800 GTX igjen.

 

Edit: Men for å kjøre 9800 GX2 i SLI trenger han bedre strømforsyning. Som gjør det hele enda dyrere.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...