Gå til innhold

Norsk Vista SP1 klar


Anbefalte innlegg

Tok ned min via windows update (Home Premium 32 bit). Installasjonen gikk greit - tar bare en masse tid. Da maskinen skulle restarte nektet den å boote og klagde på manglende eller ødelagt acpi.sys og ba meg sette inn dvd og reparere. Det prøvde den og mente det gikk bra, men det ble bare kaos - blir nok å legge tilbake backupen :(

Depp, hadde sett frem til SP1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå lett høyt og lavt etter en løsning på problemet med installasjon av SP1 der man ikke klarer å installere hverken via Windows Update eller via standalone installer.

 

Til slutt bet jeg i det sure eplet og kontaktet MS om problemet. Etter ca. en halv time gav eksperten deres opp, da min PC var meldt inn i et domene, og evt. endringer vi gjorde på min PC kunne få store følger for mitt nettverk på jobben som han så pent formulerte det.

 

Så nå sitter jeg her og lurer på om jeg skal gidde å reinstaller Vista som jeg vet vil løse problemet, eller om jeg skal gå rett tilbake til XP... Valgets kvaler.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Jeg synes det er litt plagsomt at selv om de ulike språk versjonene er kommet, så får vi Ultimategutter ikke tilgang til språkpakkene via Windows Update.

 

 

Samma he,r har Ultimate norsk og installerte SP1, deandr språkpakkene er borte vekk, fins heller ikke i Windows Update

Lenke til kommentar
Jeg har nå lett høyt og lavt etter en løsning på problemet med installasjon av SP1 der man ikke klarer å installere hverken via Windows Update eller via standalone installer.

 

Til slutt bet jeg i det sure eplet og kontaktet MS om problemet. Etter ca. en halv time gav eksperten deres opp, da min PC var meldt inn i et domene, og evt. endringer vi gjorde på min PC kunne få store følger for mitt nettverk på jobben som han så pent formulerte det.

 

Så nå sitter jeg her og lurer på om jeg skal gidde å reinstaller Vista som jeg vet vil løse problemet, eller om jeg skal gå rett tilbake til XP... Valgets kvaler.

 

-KJ

 

Denne skal virke:

 

Run chkdsk c: /f

Reboot

 

Copy Vista disk to to hard drive.

Run Vista Setup from the hard drive and choose update.

Lenke til kommentar
Min Dell M1330 finner ingen vista oppdatering, imidlertid ser den ut som den laster ned en servicepack til office 2007 på litt i overkant av 200mb.

 

Jeg løste dette på min M1330 slik:

 

Oppdater UPEK (Fingerprint) driverne til versjon 1.9.2.111

http://www.upek.com/support/downloads/drivers/windows.asp

Pakk ut filene og oppdater driver "tcusb.sys" under "Biometric/TouchChip Fingerprint Coprocessor" i Enhetsbehandling

 

Avinstaller Sigmatel lyddriverne du har nå, restart og installer ny driverversjon 6.10.0.5614

http://support.euro.dell.com/support/downl...p;fileid=235764

 

Restart

Kjør WU

 

Thats it...

Endret av janeijo
Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke noen SP1 fra WU til min Dell Inspiron 9400, men fulgte oppskriften fra Sigmatel: Avinstalere lydkort driveren først, laste ned SP1 og installere, installere siste lydkortdriver.

 

http://www.idt.com/?app=knowledgebase&...-3638-3639-4836

 

Da SP1 installasjonen var ferdig hadde imidlertid lydkortet fått en gammel driver fra WU og alt funket utmerket. Jeg installerte likevel den litt nyere sigmatel-driveren fra Dells download for å være på den sikre siden.

 

Deilig endelig å kunne overføre og slette store filer uten unødig forsinkelse! Tidligere hendte det at explorer crashet når jeg åpnet og lukket flere HDDer og partisjoner. Det har foreløpig ikke skjedd med SP1.

Endret av Gaervern
Lenke til kommentar

Hei. Jeg har også installert SP1 uten problemer fra Windows Update, men jeg har problemer med at explorer.exe krasjer innimellom. Om jeg har mange vinduer oppe krasjer den så fort jeg skal åpne et annet vindu. Noen som har opplevd dette? Hadde ingen problemer med dette før jeg la inn SP1.

Lenke til kommentar

For eiere av Acer Travelmate 6292 som har problemer med å få opp alternativet, så har jeg skrevet litt om hva som må til her

 

Essensielt så er det bare å laste ned siste driver fra

  1. UPEK, for fingeravtrykkleseren
  2. Realtek, for HD Audio
  3. Intel, for skjermdriver

HD Audio står ikke på listen over problemdrivere, men jeg det måtte til allikevel.

Lenke til kommentar

Artig liten tillegsbonus med SP1 :-)

 

Har kjørt Vista Home Premium i en periode, kun ved rearm. Ca midt i februar var det slutt og siden har jeg kjørt XP. Ved en tilfeldighet startet jeg om PCn uten å velge XP i dualbooten og, vips så lastet den ned sp1 og reboota. er nå fult ut aktivert :D

Takker så mye for SP1

Endret av runekleven
Lenke til kommentar

Service Pack 1 har fjernet søkefunksjonen fra både Start-menyen og kontekst-menyen, noe som irriterer meg en del. Jeg forstår at MS ville åpne søkesystemet sitt for 3. parts leverandører, men kunne de ikke ha gitt meg valget om å få beholde det slik som det var pre-SP1? Vel, jeg har jo uansett Windowstast+F å falle tilbake på...

 

Ellers er jeg godt fornøyd med SP1 så langt (Vista Ultimate x64).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...