Gå til innhold

Norsk Vista SP1 klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lastet ned sp1 for vista home premium 64bit, så langt har jeg hatt ingen problemer. Installasjonen tok ikke så all verdens lang tid heller.

 

 

Reboot/starte opp maskinen går mye fortere nå og kopiering av filer går også mye fortere.

 

alt i alt er jeg fornøyd nok.

Lenke til kommentar
Installerte, merket ingen forskjell fra det jeg alt hadde i Vista. Eneste forskjellen er at nå går vifta på laptopen konstant.... :(

 

Store forbedringer når det gjelder filoverføring og sletting og oppvåkning fra hvile. Oppstarten går også greiere. Men du har rett når det gjelder vifta på laptoppen (jeg trodde det først var vårværet som slo til). Den går oftere, på samme måten som da vista var nytt, men så kom det en patch som rettet det. Får håpe det snart kommer en tilsvarende patch.

Endret av Gaervern
Lenke til kommentar

Jeg la inn SP1 manuelt i går, og har egentlig ikke merket annen forskjell enn at PC-en virker generelt LITT raskere, særlig i oppstarten. Det jeg derimot sliter med nå er følgende:

 

1. Vista krever å reaktiveres, men når jeg gjør dette får jeg opp en feilkode. Web-løsningen fungerer ikke, da får jeg også feilkode.

2. Enhetsbehandling fungerer ikke. Jeg får opp vinduet, men det er tomt.

 

Jeg har lest på nettet at SP1 gjør at Vista må reaktiveres. Er det flere som opplever samme problem? Man får ikke spørsmål før om 3 dager visstnok, men kan sjekke dette ved å gå inn på kontrollpanelet.

Lenke til kommentar
Noen som har innstallert SP1 med audigy 2 ZS lydkort ?

 

Fungerer fint om man leser hva MS sier . Avinnstaler Creative driver , innstaler SP1 via Win Update . Når dette er gjort kan man reinnstalere creative sin driver.

Endret av erikoi
Lenke til kommentar
Jeg la inn SP1 manuelt i går, og har egentlig ikke merket annen forskjell enn at PC-en virker generelt LITT raskere, særlig i oppstarten. Det jeg derimot sliter med nå er følgende:

 

1. Vista krever å reaktiveres, men når jeg gjør dette får jeg opp en feilkode. Web-løsningen fungerer ikke, da får jeg også feilkode.

2. Enhetsbehandling fungerer ikke. Jeg får opp vinduet, men det er tomt.

 

Jeg har lest på nettet at SP1 gjør at Vista må reaktiveres. Er det flere som opplever samme problem? Man får ikke spørsmål før om 3 dager visstnok, men kan sjekke dette ved å gå inn på kontrollpanelet.

Lastet ned på windowns update og trengte ikke å reaktivere vista.

 

Men kan hende har noe med manuel installering av sp1 å gjøre.

Lenke til kommentar
Jeg la inn SP1 manuelt i går, og har egentlig ikke merket annen forskjell enn at PC-en virker generelt LITT raskere, særlig i oppstarten. Det jeg derimot sliter med nå er følgende:

 

1. Vista krever å reaktiveres, men når jeg gjør dette får jeg opp en feilkode. Web-løsningen fungerer ikke, da får jeg også feilkode.

2. Enhetsbehandling fungerer ikke. Jeg får opp vinduet, men det er tomt.

 

Jeg har lest på nettet at SP1 gjør at Vista må reaktiveres. Er det flere som opplever samme problem? Man får ikke spørsmål før om 3 dager visstnok, men kan sjekke dette ved å gå inn på kontrollpanelet.

Lastet ned på windowns update og trengte ikke å reaktivere vista.

 

Men kan hende har noe med manuel installering av sp1 å gjøre.

 

 

Hmmm... Er den tilgjengelig på Windows Update ennå da? Jeg har Windows Ultimate 32. Fant den ikke i går.

Lenke til kommentar
hmmm etter å ha innstallert sp1 har ledig hd-plass gått fra 6,5 Gb til 3 Gb, tar virkelig sp1 så mye plass ?

 

SP1 tar litt plass ja, ca. 700-800 mb. Du kan gjøre SP1 permantent på din maskin for å frigjøre litt diskplass.

 

Åpne kjør-boksen, og skriv inn Vsp1cln.exe. Det programmet gjør SP1 permanent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...