Gå til innhold

Sony Ericsson C702i-tråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+918234
Er telefonen "ripesikker". Dvs tåler den å ligge i lomma sammen med nøkler uten at glasse blir ripete. Jeg innbilte meg at den hadde mineralglass? Har hatt en k810. Den ble fort ripete....

 

du må ikke finne på å kjøpe denne....let videre etter noe annet...omså nokia :whistle:

 

Jøss.. Min 702i virker utmerket bra med den siste firmware. Ikke en eneste feil på min. Jeg er kjempefornøyd. Bruker den daglig i jobb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min SE702 brukes i netcomnett og her i grisgrendt strok er det bare en sender tilgjengelig. Her har eg sjelden hatt noko meir enn 1700m nøyaktigheit. Dersom den sto på ein halvtime eller så, fikk eg litt bedre. Men på ferie i sverige i sommar dunka den inn med dønn nøyaktig posisjon med ein gong eg prøvde den.

 

Men sidan denne ikkje har GPS, men AGPS trudde eg den ikkje hadde GPS mottak direkte til satellitten, men berre gjennom basestasjoner. (mulig eg tek feil?)

Dette forklarer i alle fall mi erfaring med C702 sine manglande evner til å posisjonere seg i netcomnettet her eg bur.

 

Har rett nok fått ny mobil no sidan den eg hadde var full av feil så det er såklart mulig at GPS også var defekt på den eg hadde.

 

agps er assisted gps, eller assistert gps. den bruker kjente posisjoner (mobilantenner) til å gi fortgang å oppslaget om hvor i verden du sånn ca er og dermed hvilke satellitter som skulle være over hodet ut fra tid på døgnet.

 

dette oppslaget er også noe vanlige gps gjør, først ved å anta du er nært der du sist skrudd av eller mistet signalet, der etter for å sjekke hvilke satellitter den faktisk får signal fra og regne ut fra det, om antagelsen skulle vise seg å være feil.

 

tingen med gps er at satellittene ikke er geostasjonære (dem holder seg ikke på samme plass på himmelen), dette fordi en da måtte ha brukt mye større antenner (distanser, signalstyrke og alt det der). derimot driver dem hele tiden å veksler på siden dem må holde en større hastighet den jordrotasjonen for ikke å komme ramlende ned med jevne mellomrom.

 

nok om det, jeg er svært fristet av denne mobilen, spesielt med tanke på funksjoner vs pris for tiden. men siden det virker som det har vært eller er en del problemer med den så kan jeg ikke la være å undres på om prisen skyldes mangelfullt produkt hvor dem ønsker å bli kvitt lageret...

 

ikke det, forum er aldri ett godt sted å få ett troverdig bilde over produktkvalitet, siden dem som har ingen problemer, sjelden gir lyd fra seg...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+918234
vel ! Her kommer tingenes tilstand. se link:

http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=792...amp;testid=4134

 

Dog er virker mobilen noe bedre etter en tur innom Telehusets reperatører. Motto: det er ingen skam å snu (ses på som begge veier)

 

De har jo bare testet gps funksjonen i den testen og ikke resten av mobilen. GPSen tar laaang til å koble opp hos meg også, men elles virker den fint synes jeg.

Endret av Slettet+918234
Lenke til kommentar
De har jo bare testet gps funksjonen i den testen og ikke resten av mobilen. GPSen tar laaang til å koble opp hos meg også, men elles virker den fint synes jeg.

 

Ja, GPS kan ta laaaang tid å koble opp, men det går raskere,

hvis man skrur på "Raskere beregning" under GPS-Instillinger.

(Jeg fikk ikke kontakt med GPS, på min før jeg gjorde det.)

 

Er også kvitt feilene jeg hadde, og som er omtalt tidligere i tråden her.

 

Eneste jeg gjorde var å legge inn samme firmware på nytt (035).

Er såvidt fornøyd at jeg ikke har oppgradert til 037 enda.

 

Mvh Smiley :-) som er svært fornøyd med C702´en.....men kameraet kunne vært

kjappere og noe enklere å bruke!

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om et bra gps program til denne telefonen.

Et som man kan laste kartene ned via pc en?

Eller et som kommer med forhåndsinstallerte kart, så man slipper å betale så mye datatrafikk på mobilen for å laste ned kartene?

 

Jeg har lekt meg litt med Trekbuddy det er litt styr med å få laget seg kart, men det funker greit nok, i hvertfall til mitt bruk.

 

- Bjørn Erik

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om et bra gps program til denne telefonen.

Et som man kan laste kartene ned via pc en?

Eller et som kommer med forhåndsinstallerte kart, så man slipper å betale så mye datatrafikk på mobilen for å laste ned kartene?

 

Jeg har lekt meg litt med Trekbuddy det er litt styr med å få laget seg kart, men det funker greit nok, i hvertfall til mitt bruk.

 

- Bjørn Erik

Men klarer ikke se hvor jeg er ved hjelp av gps en i TB.:p

Lenke til kommentar
Men klarer ikke se hvor jeg er ved hjelp av gps en i TB.:p

 

Regner med at du har laget deg ett kart og at du får ett grønt lys for GPS signal. Har opplevd at det tar litt tid enkelte ganger før GPS'n finner nok satellitter til å beregne posisjonen.

Hvor mange satellitter finner TB?

 

- Bjørn Erik

Endret av bj1no
Lenke til kommentar
Men klarer ikke se hvor jeg er ved hjelp av gps en i TB.:p

 

Regner med at du har laget deg ett kart og at du får ett grønt lys for GPS signal. Har opplevd at det tar litt tid enkelte ganger før GPS'n finner nok satellitter til å beregne posisjonen.

Hvor mange satellitter finner TB?

 

- Bjørn Erik

Nå virker denn! Endret litt på instillingene! :p Vet ikke helt vilken av de da :D Men takk for hjelpen:D

Lenke til kommentar

Jeg har denne tlf, og er skikkelig misfornøyd. Kjøpte den i juli. Dagen etter byttet jeg den inn for linsedekselet var helt løs. Fikk ny, men mens jeg var i butikken så fant jeg ut at den skrugreia til å løsne dekselet var ødelagt. Så fikk ny igjen. Så hadde jeg den i ca to uker før den begynte å slå seg av og kutte i samtaler. Sendte den inn på service. Da jeg fikk den igjen gikk det vel en uke så samme problemet igjen. Inn på service for andre gang. Så gikk det en dag så var linsedekselet ødelagt igjen. Fryktelig irriterende når det kameraet slår seg på hele tiden. Inn på service for 3 gang. Nå har jeg hatt den i 4 dager, og i dag ble lyden helt rar. Hører knapt den jeg prater med, og den skrugreia til dekselet har falt av - igjen!

Når har man rett til å heve kjøpet? Noen som vet? Jeg gidder ikke mer av den telefonen!!!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...

Prøver å foreta en sikkerhetskopi av min C702 med SE PC Suite 6.0, men da kommer denne feilmeldingen opp: "The application has requested the runtime to terminate it in an unusual way."

 

Hva gjør jeg? Dette er med USB-kabel.

 

 

Mvh

Endret av SaihtamG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...