Gå til innhold

Sony Ericsson C702i-tråden


Anbefalte innlegg

Hallo.

Har hatt C702 en god stund nå å er en kjempe telfon til sitt bruk :)

Her i forrige uke skiftet jeg minnekort i telefonen å jeg støtte på ett problem. Wayfinder bare forsvant fra telefonen, eller dvs. det ligger ikke lengre under Navigering i Posisjonstjenester menyen. Det ligger nå under Planlegger i Programmer. Noen som har støtt på samme problem å har en løsning er jeg evig takknemmelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten oppdatering:

 

Har oppgdadert software til versjon 037. Det er som å ha fått en helt ny telefon. Alle problemer med regelmessig alarm som ikke virker er nå borte. Har ikke hatt noen ufrivillige restarts etterpå. Innbiller meg også at batteritiden er blitt bedre :)

 

En liten erfaring ifra ferien; Telefonen tålte å bli brukt på fjellet i grisevær, men med kalde våte tomler blir tastene vel små og harde.

Lenke til kommentar
Hvordan går en frem for å få prog. versjon 037? Har 035 på min mobil, og når jeg søker etter oppdatering med telefonen får jeg opp at jeg allerede har siste versjon...

 

Bruk SEUS (Sony Ericsson Update Service) på nett. Jeg fikk også beskjed av tlf at jeg hadde siste versjon, men SEUS ga meg beskjed om at oppdatering fantes. Har nå 037.

Lenke til kommentar

Hei,

 

har nettopp fått meg en C702 med firmware 037, og selvfølgelig er det et problem, når jeg prøver å starte navigeringstjenesten dukker det opp en melding som sier at telefonen ikke har nok ledig minne, minnestatus er ifølge tlf følgende: Minnekort 3425MB og Telefon 129MB. Er det noen som har ett løsningsforslag?

 

- Bjørn Erik

Endret av bj1no
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234
Jeg oppdaterte til v037 her om dagen, og de siste dagene har jeg ikke helt skjønt hvorfor den ikke har villet finne GPS-dekning. Jeg var under åpen himmel i Nordmarka. En kjapp omstart fiksa satellittproblemet til en viss grad - den fant satellitter, men min posisjon ble ikke beregnet med mer nøyaktighet enn 1700m...

 

Da har den ikke kontakt med gps satelittene.. Virker som den bare beregner posisjonen din med GSM signalene.. Rart må jeg si.

Lenke til kommentar

Min SE702 brukes i netcomnett og her i grisgrendt strok er det bare en sender tilgjengelig. Her har eg sjelden hatt noko meir enn 1700m nøyaktigheit. Dersom den sto på ein halvtime eller så, fikk eg litt bedre. Men på ferie i sverige i sommar dunka den inn med dønn nøyaktig posisjon med ein gong eg prøvde den.

 

Men sidan denne ikkje har GPS, men AGPS trudde eg den ikkje hadde GPS mottak direkte til satellitten, men berre gjennom basestasjoner. (mulig eg tek feil?)

Dette forklarer i alle fall mi erfaring med C702 sine manglande evner til å posisjonere seg i netcomnettet her eg bur.

 

Har rett nok fått ny mobil no sidan den eg hadde var full av feil så det er såklart mulig at GPS også var defekt på den eg hadde.

Endret av Arnfinn70
Lenke til kommentar
Hvordan går en frem for å få prog. versjon 037? Har 035 på min mobil, og når jeg søker etter oppdatering med telefonen får jeg opp at jeg allerede har siste versjon...

 

Bruk SEUS (Sony Ericsson Update Service) på nett. Jeg fikk også beskjed av tlf at jeg hadde siste versjon, men SEUS ga meg beskjed om at oppdatering fantes. Har nå 037.

 

Er det noen som har tips til en Mac-bruker om hvordan man får oppdatert til 037. SEUS er nemlig ikke tilpasset MAC OS. Min eneste mulighet til oppdatering er dermed gjennom oppdateringsfunksjonen på telefonen, men her kommer bare 05 opp..

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Har hatt C702i`en siden august. Jeg var skeptisk og nå er jeg misfornøyd som bare juling. Batteriet kan finne på å tømme seg i løpet av en dag uten bruk. Selv om tastelås er på, har jeg hatt ufrivillige samtaler, lys på kameraet er på, linselokket starter ikke kameraet, osv. Den er treg og tvilsom. Bruker siste programvare, 037, og det ble ikke bedre. Har sendt klage til SE og selger. Håper på å få byttet eller hevet kjøpet. Kommer til å måtte bruke K610i`en i mellomtiden. HAr noen andre lign problemer? Gi feedback her. Takk. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Lever den inn til service Daeven. Da vil du få byttet kamera-dekselet og få lagt inn software på nytt så framt du ikke har utsatt telefonen for noe den ikke tåler. Men hva er tregt? Tregt i forhold til hva? Hva mener du med at telefonen er tvilsom?

 

Gjør oppmerksom på at det er svært mange motiver som får menyen til å virke treg. Spesielt de motivene som aktiverer vibratorfunksjonen når man roter i menyen.

Lenke til kommentar
Lever den inn til service Daeven. Da vil du få byttet kamera-dekselet og få lagt inn software på nytt så framt du ikke har utsatt telefonen for noe den ikke tåler. Men hva er tregt? Tregt i forhold til hva? Hva mener du med at telefonen er tvilsom?

 

Gjør oppmerksom på at det er svært mange motiver som får menyen til å virke treg. Spesielt de motivene som aktiverer vibratorfunksjonen når man roter i menyen.

 

Ja har nå bedt om service v/telehuset/telenor. De skal se på tlf. Men det jeg mener at SE bør latt være å legge en så dårlig tlf for salg med tanke på batterikapasitet og treg menystyrng. Vi tegner oss 2008 og slike barnesykdommer bør være unngått. Tlf presenteres som en solid tlf med tanke på støt og sprutsikker løsning. En tlf for aktiv ytelse mao. Men jeg er mest skuffet for at jeg i det hele tatt kjøpte den.

Endret av daeven
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234
Noen som vet hva en H i en hvit firkant øverst til venstre i displayet betyr??

 

Mest sannsynlig at du har hscsd-tilknytning, altså 3,5 G.

 

E betyr Edge, G betyr 3g og H bestyr HSCSD nett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234
Er telefonen "ripesikker". Dvs tåler den å ligge i lomma sammen med nøkler uten at glasse blir ripete. Jeg innbilte meg at den hadde mineralglass? Har hatt en k810. Den ble fort ripete....

 

Den blir nok noe ripete ja desverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...