Gå til innhold

Sony Ericsson C702i-tråden


Anbefalte innlegg

Under samtale låser telefonen seg i 10-15 sek og jeg hører ikke hva den ajeg prater med sier, men de hører meg. har merket meg at samtaleteller står stille, før den da hopper 10 -15 sek når jeg kommer tilbake. Telefonen resetter seg også flere ganger om dagen, jeg får beskjed om at minnekapasiteten er oppbrukt når jeg kjører java og må lade hver natt (bruker ikke gps). Ringte SE og de sa at jeg måtte sende den inn, f**n. får vel en gammen simens i mellomtiden da... På min w850 fikk jeg da en gammel sw på telefonen når den kom tilbake, med sperre mot og oppdatere. Hvis dette skjer igjen vil jeg heve kjøpet. Noen som vet om det er gyldig grunn?? Tydlig at telefonen ikke var klar for markedet. Kjipt da jeg ellers liker telefonen og mulighetene den gir (med strøm på batteriet da....)

 

EDIT:

Levert inn til rep nå....

 

Hmmm...jeg har også "dropping av lyd" i noen sek. i endel samtaler. "Motparten" hører meg fint, dóg.

Jeg har ikke fått noen meldinger om for lite minne, men jeg har brukt tlf. kun til

ringing, sms, mms, internett surfing og mp3 avspilling.

(Har ett 8Gb SanDisk kort i.)

 

Dette høres jo veldig ut som "softwareproblemer", spørr du meg.

 

Informer oss gjerne her om resultatet av reperasjonen, når du

en gang får tlf. tilbake.

 

Mvh Smiley :-)

 

Skal følge opp her jeg. tar vel 14-20dager... og sliter med en ræva nokia i mellomtiden... :-(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå hatt c702 i ca i en måned.

Men jeg har ikke hatt noen problemer med telefonen!

 

Litt dårlig batteri, ja, men det kan jeg leve med.

 

Gps'n finner posisjonen innen 30 sek- har da "raskere beregning" på.

 

Kameraet tar fine bilder- bildene blir ikke gule ved bruk av fotolys.

 

Batteriet sitter godt bak deksjelet som også sitter godt- det skal jo det.

 

Er storfornøyd med telefonen og angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den.

 

 

Men har noen(SmileySince1993) erfaringer med 8GB minnekort i denne telefonen? Vurderer å kjøpe det selv om det står at det ikke går på SE's sider.

Lenke til kommentar
Men har noen(SmileySince1993) erfaringer med 8GB minnekort i denne telefonen? Vurderer å kjøpe det selv om det står at det ikke går på SE's sider.

 

Hyggelig at du ikke har hatt problemer og er fornøyd.

(Som du sikkert har sett er det flere av oss som har problemer med

restart og lyd som dropper ut iløpet av en samtale.)

 

Jeg har ett 8 GB Sandisk kort, kjøpt på CDon.com for 409.-, og det fungerer.

Har fylt opp ca. 7 GB med mp3 filer, og resten ledig til bilder og annet.

(Dette er ikke verdens raskeste kort, men det duger til mp3 avspilling.;-)

 

Generelt anbefaler jeg å kjøpe kvalitets-/merkekort som f.eks. Sandisk.

Det er lite å spare på å velge en "noname"-leverandør, og sjansen for

at det ikke fungerer skikkelig i telefonen/kameraet/mp3-spiller er

langt større.

 

Mvh Smiley :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+918234
Noen som har erfaring med den nye firmwaren (R3CA037)???

:roll:

 

Jeg installerte den idag.. Det må ha vært en stor oppdatering for den resatte hele mobilen. Adresseboken, kalender, sms og alle instillinger ble slettet..

 

Merket ikke umidelbar endring, men for se på sikt.

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med den nye firmwaren (R3CA037)???

:roll:

 

Jeg installerte den idag.. Det må ha vært en stor oppdatering for den resatte hele mobilen. Adresseboken, kalender, sms og alle instillinger ble slettet..

 

Merket ikke umidelbar endring, men for se på sikt.

 

 

Har nå fått tlf tilbake fra rep, og jeg mener den er litt tregere en før. Så her at 037 oppdatering er ute, men min tlf sier at den nyeste er der, men den er 035... hmm har de låst telefonen min??? noe nytt i 037 ???

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234
Noen som har erfaring med den nye firmwaren (R3CA037)???

:roll:

 

Jeg installerte den idag.. Det må ha vært en stor oppdatering for den resatte hele mobilen. Adresseboken, kalender, sms og alle instillinger ble slettet..

 

Merket ikke umidelbar endring, men for se på sikt.

 

 

Har nå fått tlf tilbake fra rep, og jeg mener den er litt tregere en før. Så her at 037 oppdatering er ute, men min tlf sier at den nyeste er der, men den er 035... hmm har de låst telefonen min??? noe nytt i 037 ???

 

 

Jeg har ikke merket noe nytt i 037, men jeg føler den varer litt lenger på batteriet. Min er ikke noe tregere enn før, men den er heller ikke noe raskere synes jeg .. Den har ikke restartet seg eller hengt seg etter at jeg la inn 037.

 

Finner heller ingen plasser på nette der det står noe om hva som er blitt forbedret.

Lenke til kommentar
Jeg fikk min c702 tilbake fra service nå, med siste software 037-installert. Men nå er det ikke lengre mulig å skru på T9-ordboken så telefonen må nok tilbake til service. Bare en feil til nå så kan jeg heve kjøpet! :D

 

 

Telefonen kjenner plutselig ikke igjen minnekortet... virker, virker ikke.... får sende den inn igjen tror jeg. er det 3 feil før man kan heve kjøpet???

Lenke til kommentar
Jeg fikk min c702 tilbake fra service nå, med siste software 037-installert. Men nå er det ikke lengre mulig å skru på T9-ordboken så telefonen må nok tilbake til service. Bare en feil til nå så kan jeg heve kjøpet! :D

 

Tilbakestill til fabrikk-oppsett så får du T9 tilbake.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Etter jeg oppdaterte telefonen til 037 har jeg ikke hatt noen problemer med den. Batteriet varer lengere, slår seg ikke av, mener dropping av lyd forsvant også (både på mp3-spiller og i samtaler). Så nå er den ikke så verst.

 

Eneste jeg har å utsette på telefonen er kameraet. Fader for et drittkamera. Å ta bilder inne er håpløst, kameraet zoomer og justerer så alt er klart og i fokus, men straks en trykket på knappen blir det bare grums. Ute i godt dagslys blir ikke bildene så ille, men likevel. De eneste bildene jeg har blitt fornøyd med er nærbildene, tatt med makro, i dagslys vel og merke. Til og med kameraet på min gamle W700i var bedre enn denne mannskiten. Har vurdert veldig å skifte til C902i. Men jeg kjøpte jo denne fordi jeg er mye på fjellet, fisker, jakter osv. Da vil jeg gjerne ta bilder av fangst o.l. også. Har også Wayfinder active/outdoor med terrengkart installert, så jeg slipper å laste ned kartet hver gang (google maps).

Lenke til kommentar

Har nyss oppdatert til 037 utgaven. Vet ennå ikke om dette blir bedre. Men det jeg synes er rart er at man skal lage en "solid" telefon som har en slik layout! F. eks at skjermen er utsatt for riper gr. skjermens plassering i dekselet. Bruker tlf. taske, men blir ripete uansett. En annen ting er at jeg har opplevd at f. eks lyset i kamerafunksjonen står på når jeg tar den opp av taska!!! Og at man kommer borti knappene i lomma ol. Har flere oppringninger uten at jeg visste om dette. Jeg er på langt nær fornøyd over denne tlf. Virker som om at denne IKKE er testet ut i de miljøene den er laget for; utebruk og en "arbeidskar-tlf". Håper at batterikapasiteten blir forbedret hvert fall men en oppdatering. Har slått av alt som bruker strøm og har minimal lysstyrke. 2 dager fra full til 0 % strøm på tlf er dårlig for en "utetelefon". Kameraet er ikke lettvint, men jeg bruker å stille den inn på uendelig når jeg tar bilder ute. Slår av autofunksjonen mao. Noe dårlig brukervennlighet på innstillinger i kameraet er det, men kan ved å sette seg inn i funskjonene blir det ok bilder.GPS har jeg bare sjekket litt ut. Men den fungere greit i fht lett bruk. Bruker heller en ordentlig GPS til slikt :!: Jeg vil avslutte med å si at man heller bør satse på en annen type tlf, eller en ordinær type og heller kjøpe en GPS hvis behovet skulle være der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...