Gå til innhold

Baldur's Gate ,vista spørsmål og noen spoilere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare et lite tips til de som ikke var klar over det: hvis man høyreklikker på hvilken som helst av de formation knappene, så får man opp en liste med valg av mange flere formations, kan være veldig nyttig, spesielt når man utforsker trange ganger osv.

Heh det har jeg aldri sett før, Kjekt å vite :)

 

Jeg gruser foresten alt av fiender med gruppen min sålangt. Har heller enda ikke dødd. Montaron døde en gang da men jeg vekket han til live i et tempel ved Friendly Arm Inn for skarve 100gp Hadde trodd det var dyrere å gjøre det :ermm:

 

Jeg spiller foresten på Insane. Fiendene gjør betydlig mer skade da. Men de rekker vanligvis ikke å få inn noen slag på meg siden jeg kjører såpass feige taktikker :p

 

Bulletus:

 

Er en vill ring på Friendly Arm Inn kartet også ;) Om du har funnet den. Jeg har ikke vist om disse før nå. Gjett om jeg skal tråle kartene etter flere slike sjulte skatter.

 

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar

Har akkurat fått begynt på Baldur's Gate + Tales of the Sword Coast. Er det noen som vet om man kan få kamera til å følge en person? Jeg merker at det er veldig irriterende å måtte bevege musa ut til kantene for å flytte på synet konstant mens jeg utforsker. Er det noe jeg overser eller må man bruka musa slik hele tiden?

Lenke til kommentar

Mr. Gnom, Insane burde man så absolutt kjøre (så lenge man ikke er nybegynner naturligvis), men jeg vil anbefale deg å prøve Fields of the Dead, det er en helt fantastisk mod som forbedrer massevis i spillet, bla. fiendene og måten de kjemper og bruker sine abilities, det gjør spillet ekstra utfordrende. Men tror ikke den støtter TUTU så man må nok ha helt ny game der. I starten går det rimelig greit mot en del mobs, men etter hvert kommer du til å møte på folk som du kommer til å slite rimelig hardt mot, vent og se. :)

 

Dravisher, det finnes ikke camera chase i Baldur's Gate, så du må nok leve med å bruke musen og tastaturet for å få oversikt.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar

Var egentlig tenkt å innstallere Fields of the Dead men så at den ikke var tilgjeneglig for Tutu. Men da har jeg noe å glede meg til senere. Er jo egentlig bare å bruke widescreen mod om en vil ha vanilla Baldurs Gate med høyere oppløsninger.

 

Nå kjører jeg disse modsa:

-Easy tutu

-Tutugui

-Easytutu degreenifier

-widescreen mod

-BG1UB

-EasyTutuSpawnRandomizer (Siden jeg synest det er irriterende at monsterene spawner dagen etterpå. Nå spawner de ikke på nytt før det er gått 7 dager :) Kan også velge å sette den på 1000 dager. Burde jeg det?

 

post-56355-1208455804_thumb.jpg

En Episk kamp av dimensjoner ;)

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar

Hmm ! Tror jeg har besja i skuffen , jeg lasta in den widescreen modden og satte 1280X1024 , deretter starta jeg Baldurs gate og det virka som den perfecte oppløsning. MEN nå har jeg en slik grønn stripe nederst på skjermen der hendelseforløpet i spillet blir fortalt .

Noen som vet råd ? Eventuell fix eller hvordan jeg fjerner møka fra EasyTutu igjen ?

Lenke til kommentar

Hehe, blir vel din egen preferanse om det er ønskelig eller ikke.

 

Forresten gutta, gi en oppdatering når dere skal til Watcher's Keep (burde ikke prøves før hele party er hvertfall lvl 5-6). For de som ikke har vært der, det er noe av det aller beste innen dungeonadventuring noensinne, imo.

Lenke til kommentar

Nei!! Slutt med å friste meg! Har ikkje tid til dette no. Veit med meg sjølv at viss eg byrjar å spele denne pakka, so vil det gå til helvete med alt. Har jo kjærast, semesteroppgåve, eksamenar.. *sukk* Skal ikkje vere lett dette her. Får prøve å vente til sommaren.

 

Men, seriøst. Ingen er kulare enn Minsc:

"Minsc will lead with blade and boot. Boo will take care of the details." :love:

Lenke til kommentar

Er det ikke bare i Baldurs Gate 2 at du finner Watcher's Keep da?

 

Bulletus:

Du kan fjerne den ved å kjøre widescreen setup fila som ligger i mappa der tutu er installert.

 

Jeg har ikke møtt på den grafikk feilen før. Så vet ikke hva det skyldes :dontgetit: Du kan jo forsøke å søke på nett og se hva andre har gjort. Du er sikkert ikke den eneste som har den feilen.

 

Når noe går galt med meg så avinstallerer jeg vanligvis hele pakka og tar alt forfra igjen og tester så hva som virker og ikke virker. Husk alltid også å ta en sikkerhetskopi av savegamen.

 

Ellers er det vanseklig å si hva du bør gjøre. Det enkleste er vel bare å kjøre spillet slik du gjorde tidligere da alt var i orden.

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar

Da får du vel joine når anledningen er passe da. Kan godt forstå fristelsen for å gjenoppleve alt. :)

 

Jesus, jeg blander noe fælt nå, mener selvsagt Durlag's Tower haha. Men de av dere som forsøker Watcher's Keep på lvl 7-8, bøyer jeg meg i støvet for. :D

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
Er det ikke bare i Baldurs Gate 2 at du finner Watcher's Keep da?

 

Bulletus:

Du kan fjerne den ved å kjøre widescreen setup fila som ligger i mappa der tutu er installert.

 

Jeg har ikke møtt på den grafikk feilen før. Så vet ikke hva det skyldes :dontgetit: Du kan jo forsøke å søke på nett og se hva andre har gjort. Du er sikkert ikke den eneste som har den feilen.

 

Når noe går galt med meg så avinstallerer jeg vanligvis hele pakka og tar alt forfra igjen og tester så hva som virker og ikke virker. Husk alltid også å ta en sikkerhetskopi av savegamen.

 

Ellers er det vanseklig å si hva du bør gjøre. Det enkleste er vel bare å kjøre spillet slik du gjorde tidligere da alt var i orden.

 

Jeg har en tedens til å KÅLE med ting som funker ! Skal sjekke opp !

 

Edit : Takker ! funka som svinet !

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Da får du vel joine når anledningen er passe da. Kan godt forstå fristelsen for å gjenoppleve alt. :)

 

Jesus, jeg blander noe fælt nå, mener selvsagt Durlag's Tower haha. Men de av dere som forsøker Watcher's Keep på lvl 7-8, bøyer jeg meg i støvet for. :D

 

 

Må innrømme at jeg heva litt på øyebrynet når jeg leste den første kommentaren din ^^

Durlag's tower var dritbra, men husker at jeg møtte på noen bugs underveis der :(

Watchers keep er helt enkelt genial! Spesielt han karen som sitter fast inne i den maskina :D

 

Et kjapt BG1 spm: Noen som klarte å unngå å drepe "Noober"(Veldig irriterende fanboy)? Isåfall så beundrer jeg tolmodigheten din ;)

Lenke til kommentar

Dette vet dere sikkert, men man må jo ikke drepe Noober. Hvis du orker å høre på all gnålinga hans vil du bli belønnet med en betydelig porsjon xp til slutt. Edit: Betydelig sum var kanskje å ta i. Et Google-søk fikk klarhet i saken - det er snakk om 400 poeng.

Endret av Penneknekt
Lenke til kommentar

Noober bruker jeg vanligvis å hive en spell på som gjør han forvirret eller at han sovner eller noe i den duren :p hehe

 

Lurer på hva jeg skal utsette han for denne gangen :hmm:

 

post-56355-1208525435_thumb.jpg

Dæven! Hva var det for noe? :ohmy:

 

Kommer vist fra min familiar? Merkelig. Valgte dette trylleformularet i begynnelsen av spillet. Tror ikke det var med i originalen om jeg husker rett. Bruker den som scout og det er vel egentlig alt, mer tørr jeg ikke. Best å holde den sjult så ingen dreper den. Det kan få alvorlige konsekvenser for karakteren min om den dør ved at jeg mister en 1 poeng på min constitution permanent. Var en gang at den døde og jeg merket det ikke det før det hadde gått noen dager. Måtte gå laaaangt tilbake i en savegame for å få den tilbake. Det var frustrerende det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...