Gå til innhold

Baldur's Gate ,vista spørsmål og noen spoilere


Anbefalte innlegg

Den finner du her: Baldur's Gate 2 - Flaming Swords Mod. Hvorvidt den fungerer opp mot TUTU, må du nesten sjekke selv. Skulle nå tro at det burde fungere fint, men er ikke sikker, siden jeg benytter meg aldri av TUTU som sagt. Foretrekker å spille Baldur's Gate uten grafiske modifikasjoner.

 

"Elminster this, Elminster that. Give *me* 2000 years and a pointy hat and I will kick his arse." - Edwin

 

"There is safety in numbers. And I'm two or three at least." - Minsc

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hahaha etter å ha rullet i ti minutter så fikk jeg denne! :new_woot:

post-56355-1208271850.jpg

 

Så raskt har jeg aldri fått den like høyt opp før :p Bare synd at det ikke er mer enn 18/12 på strength :innocent:

 

Hmm dette vil si at jeg får full pott på alt om jeg nå bare finner den dingsen i spillet som gir meg fult på Charisma også (husker ikke hva eller hvor den er) Var til og med en siste som jeg bare var nødt til å plassere på Charisma fordi de andre var fulle :p

 

Svarte dette var kult!

 

Jeg er foresten en Chaotic/Good Half Elf Multiklasse Fighter/Mage/Cleric :ph34r:

 

Kjører følgende mods:

BG Tutu

Original BG1 GUI

Unfinished Business

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar

Har planer om å bygge opp en kensai/mage, altså må jeg spille gjennom eneren som fighter. Noen som vet om man får velge våpenferdigheter på nytt når man importerer en karakter fra BG1 over til BG2?

 

Sist jeg spilte BG2 gikk jeg for generalist mage, med 96 poeng totalt. Kommer nok aldri til å rulle en så bra karakter igjen. Synes det er synd at de har erstattet rullinga med point-buy-systemet i NWN-spillene. Det er jo spenningen knyttet til rullinga som er gøy! :mellow:

 

 

Crispin: Samle-DVDen kan du blant annet få kjøpt her

Endret av Penneknekt
Lenke til kommentar

NWN serien ain't got shit on BG serien, imho. :)

 

Penneknekt: Det beste jeg hadde var 95 poeng på en warrior, men da fikk jeg bla. 18/00 i strength, noe som er naturligvis det beste man kan rolle på den staten i startfasen.

Mr. Gnom: Har du tenkt å gå for solo siden du gikk multiclass eller skal du ha party? Et alternativ kan alltids være å ha en liten party på 4 stykker f.eks.

Lenke til kommentar

Erasus: 95 er enormt bra til å være fighter! Hvis det var i BG1 vil du jo få mer enn 100 poeng totalt, forutsatt at du klarer å samle alle bøkene i spillet.

 

Det beste jeg har oppnådd på en roll uansett karakter er 98 (det var en ranger). Det er lettere å få høy poengscore på klasser som har høye minimumskrav i flere av poengkategoriene, så som ranger og paladin. Men man skal jo ikke se seg blind på poengene heller. :ph34r:

Lenke til kommentar
NWN serien ain't got shit on BG serien, imho. :)

 

Penneknekt: Det beste jeg hadde var 95 poeng på en warrior, men da fikk jeg bla. 18/00 i strength, noe som er naturligvis det beste man kan rolle på den staten i startfasen.

Mr. Gnom: Har du tenkt å gå for solo siden du gikk multiclass eller skal du ha party? Et alternativ kan alltids være å ha en liten party på 4 stykker f.eks.

 

Jeg går for en fulltallig gruppe tenker jeg med 6 personer inkludert meg. Det kommer jo sansynligvis til å ta en halv evighet å levle opp tre klasser da, men pyttsann :innocent:

 

Jeg får også et litt irriterende grafikkproblem med svarte bokser i menyene og rundt ting i inventoryen. Så får forsøke å fikse det først. Har ikke hatt det problemet før :dontgetit:

post-56355-1208277150.jpg

Lenke til kommentar
Hahaha etter å ha rullet i ti minutter så fikk jeg denne!

 

Eh? Hvorfor satt du ikke bare inn stats manuelt? Det er en grunn til at det er en + - der.... :!: :!:

Han mente at han rollet så mange poeng som mulig som han kunne distrubuere i statsene, tror ikke han er svakerestilt og satt der til PC-en fylte opp nesten alle statsene hans med 18. Da tror jeg man skal sitte et par uker og rolle. :D

Lenke til kommentar
Hahaha etter å ha rullet i ti minutter så fikk jeg denne!

 

Eh? Hvorfor satt du ikke bare inn stats manuelt? Det er en grunn til at det er en + - der.... :!: :!:

Han mente at han rollet så mange poeng som mulig som han kunne distrubuere i statsene, tror ikke han er svakerestilt og satt der til PC-en fylte opp nesten alle statsene hans med 18. Da tror jeg man skal sitte et par uker og rolle. :D

Hahahhaha :!:

Lenke til kommentar
Nå har jeg leita godt etter den fete pakken, har kun baldurs gate to liggende fra før. Hvor i huleste fant du spillet Bulletus? Er utsolgt overalt jo!

 

Jeg bestilte på Spaceworld.no ! Bare søk på siden dems ! I dag fikk jeg den fete pakken , jeg har nettopp kommet hjem fra efta-skiftet og skal installere nå !

I går så jeg at spillet var utsolgt igjen , kanskje jeg bestilte den siste de hadde ? Håper ikke det for din skyld !

post-144689-1208292697_thumb.jpg

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Jeg starta Baldurs gate Tutu , men får bare 800X600 i oppløsning , er det noen triks for å få 1024X768 eller kanskje tilmed høyere ?

 

 

Gå i start menyen og finn noe som heter Game Options i BG menyen.

 

Nettop installert. Ligger i sengen med laptopen. Utrolig så mye glede disse gamle spillene kan gi :D

 

Dæsken, klokken er 01 :(

Lenke til kommentar
Jeg starta Baldurs gate Tutu , men får bare 800X600 i oppløsning , er det noen triks for å få 1024X768 eller kanskje tilmed høyere ?

 

 

Gå i start menyen og finn noe som heter Game Options i BG menyen.

 

Nettop installert. Ligger i sengen med laptopen. Utrolig så mye glede disse gamle spillene kan gi :D

 

Dæsken, klokken er 01 :(

 

 

Ja haa ! takker for hjelpen ! Glemte helt den menyen ! Nå er oppløsningen på plass , det er bare det at gubbene beveger seg jevlig fort i spillet nå og den hev-armen der tiden vises , jokker som et olja lyn - jeg har visst stilt på gamespeed eller noe i tillegg , jeg skal forske mer .

 

Jeg er nå i the Inn og skal ruste meg opp , deretter snakke med Gorian !! Genialt spill ! Tida flyr ja .

 

Utrolig at det fenger etter over 10 år ! hehe 99 kr for alle spilla , mye for penga !

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Jeg starta Baldurs gate Tutu , men får bare 800X600 i oppløsning , er det noen triks for å få 1024X768 eller kanskje tilmed høyere ?

 

 

Gå i start menyen og finn noe som heter Game Options i BG menyen.

 

Nettop installert. Ligger i sengen med laptopen. Utrolig så mye glede disse gamle spillene kan gi :D

 

Dæsken, klokken er 01 :(

 

 

Ja haa ! takker for hjelpen ! Glemte helt den menyen ! Nå er oppløsningen på plass , det er bare det at gubbene beveger seg jevlig fort i spillet nå og den hev-armen der tiden vises , jokker som et olja lyn - jeg har visst stilt på gamespeed eller noe i tillegg , jeg skal forske mer .

 

Jeg er nå i the Inn og skal ruste meg opp , deretter snakke med Gorian !! Genialt spill ! Tida flyr ja .

 

Utrolig at det fenger etter over 10 år ! hehe 99 kr for alle spilla , mye for penga !

 

 

Huffa meg ! Nå skjønte jeg at frameraten også dikterer gamespeed , tror jeg lar det stå på 30 ;)

N å ser det ut som Baldurs gate 1 funker som faen med bg2 engine på min Vista64 , takker for all hjelp karer ! Jeg kommer sikkert til å spørre om mer ( jeg er ikke den skarpeste kniven i skuffen ;)

Lenke til kommentar

Det føles naturlig for meg å spille Baldurs gate på 1024x768 på min 20" 4:3 lcd , høyere oppløsningen blir liksom for smått . DEt er uansett stor forskjell fra 800X600 !

 

Jeg skal runde bg1 først , bare testa om bg2 funka - da jeg quita bg2 i oppgavehandlingen i windows så sto det ; "Are you sure you wanna quit ? Boo gonna miss you " Eller noe sånt hehe ;)

 

Er dropps og items veldig random ? Når man looter corpse osv ?

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

haha knall Bulletus! Jeg husker da jeg tok opp eneren noen år etter første gangen jeg spilte det. Nostalgien var såååå stor!

 

Se hvor langt du klarer å komme deg uten å dø da :) Det er et av målene mine denne gangen ihvertfall. Jeg skal planlegge alt forsiktig å hele tiden ha plenty av ting for krisehåndtering som ekstra healing potions og annet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...