Gå til innhold

Baldur's Gate ,vista spørsmål og noen spoilere


Anbefalte innlegg

Denne tråden fikk meg til å bestille Forgotten Realms Deluxe Edition, det begynner å bli en del år siden jeg spilte Baldur's Gate-spillene. Men hvis jeg har forstått dere riktig så vil ikke Baldur's Gate 1 fungere under Vista x64 uten mods? Vil helst spille gjennom med det originale regelsettet og grafikken (kanskje jeg er rar), så i såfall får jeg spille Icewind Dale-spillene først (de har jeg aldri spilt før).

 

Husker at Baldur's Gate fulgte med den første DVD-ROM-leseren jeg kjøpe til PC. Syns jeg var rimelig heldig med den, siden jeg sikkert aldri hadde prøvd Baldur's Gate hvis det ikke hadde fulgt med der (var ikke akkurat oppdatert på spill på den tiden).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Yes sir, det er en kappe som setter opp charisma til 18.

Hvis du vil vite hvor du finner den:

Beregost -> Feldepost Inn -> Gå opp til andre etasjen med en thief, der finner du en tjukkas merchant Algernon. "Hide in shadows" og go bak ryggen hans, bruk "pick pocket" abilitien, hvis du gjør det uten å feile, så får du 'Algernon's Cloak', den setter opp charismaen din.

Hmm trodde den var +2 jeg.

 

*SPOILER*

 

Den kappen burde foresten vert noe nedtonet pga en viss annen egenskap den har. Det må jo bare være en feil med spillet. Jeg ignorer vanligvis dette problemet. fordi det gjør hele spillet helt meningsløst, broren min misbrukte denne kappen til min store frustrasjon :nei: .

 

Nettopp, derfor lar jeg alltid være å bruke et par små abilities og items i BG-spillene som jeg mener er gamebreaking og er ubalanserte. I BG2 har du f.eks Shield of Balduran som er så imba at det er noe man bør rett og slett kaste/holde seg unna.

 

Shield of Balduran, er det ikke det skjoldet som

reflekterer piler tilbake til motstanderne?

 

Hvis det er det så er jeg enig i at den er altfor bra ;)

Lenke til kommentar
Denne tråden fikk meg til å bestille Forgotten Realms Deluxe Edition, det begynner å bli en del år siden jeg spilte Baldur's Gate-spillene. Men hvis jeg har forstått dere riktig så vil ikke Baldur's Gate 1 fungere under Vista x64 uten mods? Vil helst spille gjennom med det originale regelsettet og grafikken (kanskje jeg er rar), så i såfall får jeg spille Icewind Dale-spillene først (de har jeg aldri spilt før).

 

Husker at Baldur's Gate fulgte med den første DVD-ROM-leseren jeg kjøpe til PC. Syns jeg var rimelig heldig med den, siden jeg sikkert aldri hadde prøvd Baldur's Gate hvis det ikke hadde fulgt med der (var ikke akkurat oppdatert på spill på den tiden).

 

Baldurs gate funker fint på Vista64 uten mods ;) Men hvis du vil kjøre med Infinity bg2 enginen og høyere oppløsninger må du ha EasyTutu eller lignende.

 

Æsj bare fordi at jeg har kjøpt ny pc så får jeg diverse grafikk feil. Er mye stress å drive å fikse de. Dobbeltkjerne CPU og de nye kortene til nvidia gjør det hele til en komplisert affære :hrm:

 

 

Jeg får ingen grafikk-feil når jeg kjører i 1024 , og du kan lese mitt hardware oppsett på forrige side !

Lenke til kommentar

Jeg har enten problemer med Grønt vann svarte bokser eller elendig framerate. Jeg kan klare å løse alle på et vis men ikke alle på en gang. En av de er alltid tilstede. Arg!

 

duppskoen:

Må ha mods for å spille BG1 i høyere oppløsninger. I BG2 kan du enkelt justere det i Config :)

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar

Jeg får blåskjerm da jeg prøver å starte bg :( har vista 32 bit ...

 

Specs:

Radeon HD 2900 pro

Intel Xeon Quad core X3210

MSI P35 Neo2-FIR/FR / P35 Platinum hovedkort

 

Jeg får vel innstalere xp om det skal fungere jeg også. Hvis det ikke er quad core som ødelegger da ...

Endret av loaf
Lenke til kommentar
En annen favoritt taktikk jeg pleide å bruke i vanskelige situasjoner var lvl 3 mage spell'en "fireball". Den er rett og slett utrolig kraftig. hvis du ser en liten horde med fiender komme mot deg så sett bare spillet på pause og send en fireball mot dem for å myke dem opp litt. Man kan også sende den mot et sted hvor man vet det befinner seg fiender før de ser deg. Anbefaler deg ikke å bruke denne metoden men, siden spillet blir litt for lett til tider med denne metoden.

 

Ja, fireball er kos. Når man først har fått tilgang til den blir trollmannen en skikkelig ressurs for reisefølget. Men jeg tror jeg skal gå for dualclasset kensai/mage denne gangen, hvilket betyr at jeg må spille som fighter i BG1. Det blir første gang, faktisk. :yes:

 

 

Nettopp, derfor lar jeg alltid være å bruke et par små abilities og items i BG-spillene som jeg mener er gamebreaking og er ubalanserte. I BG2 har du f.eks Shield of Balduran som er så imba at det er noe man bør rett og slett kaste/holde seg unna.

 

Enig at det er litt for mange godsaker strødd omkring i BG2. Shield of Balduran som du nevner er jo et godt eksempel, men dette får man vel ikke tilgang til uten collectors edition-patchen? I mine øyne er det uansett Cloak of Mirroring som tar kaka. Jeg tror faktisk kappa hadde så overlegne egenskaper at BioWare så seg nødt til å gjorde noen endringer på den i Throne of Bhaal. Antagelig var det til det beste. På en annen side sliter Throne of Bhaal i enda større grad med overlegne våpen (modifier på +5 er jo en gjenganger).

 

 

Loaf: Prøvde du å kjøre spillet i kompabilitetsmodus for Windows XP/98?

Endret av Penneknekt
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som fortsatt foretrekker vanilla Baldur's Gate grafikken nøyaktig slik den er? Selvsagt er Baldur's Gate 2's engine bedre på de fleste punkter, men etter min mening faller den gjennom hva som angår karakteranimasjonene og utseendet av rustning/våpen slik den vises i spillet.

Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som fortsatt foretrekker vanilla Baldur's Gate grafikken nøyaktig slik den er? Selvsagt er Baldur's Gate 2's engine bedre på de fleste punkter, men etter min mening faller den gjennom hva som angår karakteranimasjonene og utseendet av rustning/våpen slik den vises i spillet.

 

Jeg gjør det kun av hensyn til oppløsningen :)

 

Muligens jeg kan bruke widescreen mod på vanilla da, har ikke testet det enda. Da er det jo bare oppløsningen en forandrer på. Men da må jeg starte forfra med oppbygging av karakter og masse surr med bug testing. Det gidder jeg ikke nå.

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar
Hurra! Nå fikk jeg vekk det grønne vannet med en degreenifier patch til Easytutu :)

 

Kjører i oppløsningen 1280x1024 i vindus modus.

 

post-56355-1208369699_thumb.jpg

"So sayeth the wise Alundo" :p

 

Forhåpentligvis er det ikke flere bugs å rette opp i nå.

 

HÆHÆ ! ?? Så vannet skal ikke være grønt ? Får hive meg på den patchen jeg også da !

(Edit : TRykka du på alle monkene på en gang og fikk DET jallakoret ? :D )

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Hurra! Nå fikk jeg vekk det grønne vannet med en degreenifier patch til Easytutu :)

 

Kjører i oppløsningen 1280x1024 i vindus modus.

 

post-56355-1208369699_thumb.jpg

"So sayeth the wise Alundo" :p

 

Forhåpentligvis er det ikke flere bugs å rette opp i nå.

 

HÆHÆ ! ?? Så vannet skal ikke være grønt ? Får hive meg på den patchen jeg også da !

(Edit : TRykka du på alle monkene på en gang og fikk DET jallakoret ? :D )

Haha ja :p

 

Her er patchen om du lurte. Ligger i en link midt i teksten på sida ;)

http://www.usoutpost31.com/easytutu/

Lenke til kommentar
Hurra! Nå fikk jeg vekk det grønne vannet med en degreenifier patch til Easytutu :)

 

Kjører i oppløsningen 1280x1024 i vindus modus.

 

post-56355-1208369699_thumb.jpg

"So sayeth the wise Alundo" :p

 

Forhåpentligvis er det ikke flere bugs å rette opp i nå.

 

HÆHÆ ! ?? Så vannet skal ikke være grønt ? Får hive meg på den patchen jeg også da !

(Edit : TRykka du på alle monkene på en gang og fikk DET jallakoret ? :D )

Haha ja :p

 

Her er patchen om du lurte. Ligger i en link midt i teksten på sida ;)

http://www.usoutpost31.com/easytutu/

 

Takker ! Installerer nå !! Akkurat kommet hjem fra nattskiftet , sitter med en Bayer og Baldurs gate hehe !

 

Edit ; DEt var da voldsomt : "The installation will take at least several minutes and will consume an additional 1.5 GB of disk space, because a number of large graphical BG1 tilesets need to be extracted and then patched."

Lenke til kommentar

Haha ja den tar så mye diskplass bare for å rette på en så ussel ting :p Men det funket jo da og diskplass har jeg nok av :)

 

Jeg merker at det er store forskjeller fra moster spawninga i BG til BG Tutu. I BG Tutu kommer monsterne i svære grupper mot deg mens i BG så er det en eller knappe 2 stk som kommer springene. Det er også kraftigere greier som kommer. Jeg møtte på et pakk med 4 dread wolves i Tutu i kartet nedenfor Friendly Arm Inn. Og når jeg sjekket i det originale BG så var det ingenting, bare skog der.

 

Vet ikke om jeg skal karakterisere dette for bra eller dårlig for gameplayet enda. Jeg tror jeg ville foretrukket at Tutu holdt seg mer tro mot det gamle BG.

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar

Hmm merkelig, jeg må ha forvirret den med en annen item muligens, sorry. Hvis din mainchar skal alltid være partyleader, så kan du istedenfor å restarte spillet, fyre opp GateKeeper og endre litt på charismastatsen din, eventuelt hvis han ikke trenger å være partyleader, gi partyleader til noen andre NPC'er (en fighter, ranger, noen som kan tanke).

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
Hmm merkelig, jeg må ha forvirret den med en annen item muligens, sorry. Hvis din mainchar skal alltid være partyleader, så kan du istedenfor å restarte spillet, fyre opp GateKeeper og endre litt på charismastatsen din, eventuelt hvis han ikke trenger å være partyleader, gi partyleader til noen andre NPC'er (en fighter, ranger, noen som kan tanke).

 

Brukte Shadowkeeper siden Tutu bruker BG2 motoren :)

post-56355-1208436910_thumb.jpg

Hups feil bilde, nå er det riktig.

 

Men om det skal bli riktig nå så må jeg ha 16 på Charisma og 6 på dexterity siden jeg velger den å bytte med. Dette fordi minimum på dexterity er nettopp 6 og minimum på Charisma er 3.

 

Litt frustrerende men jeg får nok bare finne meg i det. Jeg har jo en kappe nå da som øker antall poeng på charisma med 2, slik at jeg får 18 der. Må bare finne en viss dings som gir meg dexterity på 18 nå så er jeg igang igjen :)

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar
Haha ja den tar så mye diskplass bare for å rette på en så ussel ting :p Men det funket jo da og diskplass har jeg nok av :)

 

Jeg merker at det er store forskjeller fra moster spawninga i BG til BG Tutu. I BG Tutu kommer monsterne i svære grupper mot deg mens i BG så er det en eller knappe 2 stk som kommer springene. Det er også kraftigere greier som kommer. Jeg møtte på et pakk med 4 dread wolves i Tutu i kartet nedenfor Friendly Arm Inn. Og når jeg sjekket i det originale BG så var det ingenting, bare skog der.

 

Vet ikke om jeg skal karakterisere dette for bra eller dårlig for gameplayet enda. Jeg tror jeg ville foretrukket at Tutu holdt seg mer tro mot det gamle BG.

 

Hmm , jeg har akkurat vært der pga måtte drepe en fet ogre og jeg møtte kun på 1 Ulv. Men jeg derimot møtte 4 andre skrømt - gobling lookalike .

Bruker EasyTutu

 

Edit : Ikke glem den magiske ringen som ligger på en stein midt på kartet !!! Knallgod resistant mot piercing bla .

post-144689-1208443652_thumb.jpg

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...