Gå til innhold

Problemer med fagforeningen.


Anbefalte innlegg

Heisann, god aften alle sammen! Trenger et råd i jobbsammenheng. Har noen problemer med på jobben om dagen... Skal prøve å forklare saken enkelt og greit. Jeg ble i slutten av 2006 ansatt som lærling i den bedriften dette gjelder. Jeg fikk da valget mellom å melde meg inn i 2 foreninger. Jeg skulle motta informasjon i posten fra begge disse foreningene, men mottok bare fra den ene foreningen. Jeg meldte meg derfor inn der, fordi jeg ikke gadd å tenke noe mer over dette i farta... Et år senere viser det seg at den andre foreninga har trekt meg i foreningskontigent hver måned helt siden de påstår at jeg skal ha takket ja til å bli medlem. Jeg har aldri skrevet under på noen papirer eller sagt ja til noe som helst slags medlemskap i denne foreningen. Personen som er ansvarlig for innmelding i denne foreningen har oppført seg direkte latterlig mot meg. Siden det står "kode: **** trekk fellesforening på lønnslippen så mente han at jeg måtte være direkte fraværende som ikke skjønte automatisk at jeg var medlem.

 

Har gått gjennom min tillitsvalgt på jobben for å få tilbake disse foreningspengene. Han har sendt masse mailer til denne personen, men han nekter å gjøre noe som helst med saken. Hvordan skal jeg gå frem nå? Har prøvd å ringe vedkommende for å sette opp et møte med han, men han tar selvfølgelig ikke telefonen. Fikk beskjed av min tillitsvalgt om å ta et møte med han, dersom det ikke løste seg da skulle foreningen min ta dette høyere opp i systemet i min bedrift. Begynner å bli temmelig frustrert...

Endret av mads182
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Du skriver ikke hvilke foreninger det er snakk om her, men jeg vet at bl.a Fellesforbundet er så useriøse som du beskriver her.

 

På denne linken kan du lese mer: SAFE vs Fellesforbundets tvangsinnmelding

 

Krev at din lokale tillitsvalgt snarest tar saken opp med din organisasjon og eventuelt med bedriften. Hvis bedriften har fått melding fra din fagforening (der hvor du frivillig er innmeldt) og likevel fortsatt trekker deg for kontigent til den andre foreningen, går du til lønningsansvarlig og krevet trekket stanset.

 

Det er viktig å legge fram beviser på alt du måtte ha skriftlig i denne saken. Det er å regne for en sak hvor noen leverer deg en tjeneste du ikke har bedt om og det ikke foreligger en avtale.

 

Kommer du ikke gjennom til vedkommende som har ansvar for den feilaktive innmeldingen, må du (eller din lokale tillitsvalgt) bare gå et skritt oppover i rangstigen. Ta kontakt med gjeldende hovedorganisasjon (LO, YS, etc) skriftlig og forlang at de tar grep i denne saken.

 

Lykke til, stå på og forlang resultater av din egen organisasjon, det er det du skal forvente av de!

Lenke til kommentar
Siden det står "kode: **** trekk fellesforening på lønnslippen så mente han at jeg måtte være direkte fraværende som ikke skjønte automatisk at jeg var medlem.

I 2 år har du godtatt et trekk uten å vite hva det er... Vel...

 

Har gått gjennom min tillitsvalgt på jobben for å få tilbake disse foreningspengene.

Tror du kan se langt etter dem. Du har jo fått tjenesten du betaler for, og 2 år uten å oppdage dette er usannsynlig lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...