Gå til innhold

Bygge treskap for støydemping


Anbefalte innlegg

Ville det være mulig å bygge et treskap i passende dimensjoner (evt. kjøpe et, men vanskelig å få i passende mål) og putte hele kabinettet inn i det for å dempe støyen? Blir det veldig varmt, slik at det ikke vil fungere? Noen som har erfaringer med et slik eksperiment?

 

Jeg har særlig en IBM 120GB disk (ganske ny, kjøpt i fjor sommer) som har en infernalsk hvinelyd som er ufattelig plagsom. Silentdrive er vel ikke å anbefale til 7200 RPM disker, har hørt at disse kan gå ganske varme?

 

 

Alexander

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du bygger kabinettet, bruk konseptet til Niosecontroll.

Ved å lage lange sjakter dær luften og støyet må passere igjennom før det kommer ut. :yes:

Dette skal kunne fjærne støy! :)

hvis du skal lage kabinettet i tre, er det lurt å ikke lage det for stort!!!

Bare se på han som vant overklokking konkurannsen på NaIt, 50kg !!!!!!!

Lenke til kommentar
Når du bygger kabinettet, bruk konseptet til Niosecontroll.

Ved å lage lange sjakter dær luften og støyet må passere igjennom før det kommer ut. :yes:

Dette skal kunne fjærne støy! :)

hvis du skal lage kabinettet i tre, er det lurt å ikke lage det for stort!!!

Bare se på han som vant overklokking konkurannsen på NaIt, 50kg !!!!!!!

 

Nå er det slik at jeg har et Chieftec Dragon Midi Tower kabinett, som jeg har tenkt å fortsette å bruke. Tenkte på en løsning der jeg bare hadde hele kabinettet inne i et skap for å dempe støyen. Ser også på www.silentpcreview.com at de har en god ide med noen isoporbokser for å minske diskstøyen. Blir ganske varmt, men med en vifte rett på så hjelper det, 45 C er ikke mer enn man kan leve med.

 

Alexander

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...