Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe VW Passat 98-mod, pris?


Urfe

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud om å kjøpe en 98 Passat stv. automat, 1.8 bensin, 125 hk, med 175 000 km på telleren, til 53 000 kr.

 

Høres det ok ut? Bilen ser grei ut, men liten skade i bakfanger, samt litt rust under bakruta. Har hørt det er mye feil på Passat fra rundt tusenårsskiftet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 ganger røk automatkassen

alle dørlåser måtte byttes. ene døren måtte byttes 2 ganger

forstilling alt sammen byttet. klunket ved salg igjen

alt av bremser byttet. fremme 2 ganger.

luftmassemåler

klimaanlegg. gjentatt tett drenering

Sentrallås defekt

Brudd på ledninger inne i kupeen. Måtte ut med hele teppet i bilen.

 

 

Det er en stund siden eg solgte min 98 mod passat nå, så har helt sikert glemt noe, men eg kan ALDRI anbefale denne modellen til noen. ikke engang mine verste fiender. Kjøp passat 97-2000 modell og du kjøper deg problemer.

Lenke til kommentar
Takk, har prøvd den før. Den tar ikke med i betraktningen at den er automat, og de ligger noe høyere. Spørsmålet er om folk er villige til å betale for det og hvor lett det er å få solgt igjen.

I denne prisklassen hadde jeg heller kjøpt manuell enn automat. Gamle automater er dyrere å overhale enn tilsvarende manuelle. Vi har en -97 Golf med automat kjørt ca 160', og den gearer langt fra som den gjorde som ny, selv med nytt filter og frisk olje.

Lenke til kommentar
2 ganger røk automatkassen

alle dørlåser måtte byttes. ene døren måtte byttes 2 ganger

forstilling alt sammen byttet. klunket ved salg igjen

alt av bremser byttet. fremme 2 ganger.

luftmassemåler

klimaanlegg. gjentatt tett drenering

Sentrallås defekt

Brudd på ledninger inne i kupeen. Måtte ut med hele teppet i bilen.

 

 

Det er en stund siden eg solgte min 98 mod passat nå, så har helt sikert glemt noe, men eg kan ALDRI anbefale denne modellen til noen. ikke engang mine verste fiender. Kjøp passat 97-2000 modell og du kjøper deg problemer.

 

Jøss!

 

Er på min andre Passat B5 må (B5 er de fra 1996 til 2000)

Har opplevd ca null feil og har tilsammen kjørt ca 100.000 i de.

Forstillingsdelene byttet jeg på den forrige, dette er jo slitedeler og bilen hadde gått 150.000, kostet meg ca 1500(ebay) i deler og jobben gjorde jeg selv.

På den jeg kjører røyk turboen på. Denne hadde nå gått 230.000 så det var ikke helt uventet det heller.

Kan ikke akkurat si at 53.000 er en feil pris på den bilen (jeg ga 150k for min 99mod i fjor), du får mye for pengene. Den har ikke særlig mer eller mindre feil enn andre 10 år gamle biler. Min har tålt mye juling og herje kjøring (trimmet tdi og 4motion er gøy på vintern :) )

 

Jeg er hvertfall kjempefornøyd. Kost på 150 kr til en vagcom kabel på ebay og du kan lese ut feilkoder og sjekke diagnose selv.

Lenke til kommentar

.

 

Jøss!

 

 

2 ganger røk automatkassen

alle dørlåser måtte byttes. ene døren måtte byttes 2 ganger

forstilling alt sammen byttet. klunket ved salg igjen

alt av bremser byttet. fremme 2 ganger.

luftmassemåler

klimaanlegg. gjentatt tett drenering

Sentrallås defekt

Brudd på ledninger inne i kupeen. Måtte ut med hele teppet i bilen.

 

 

Det er en stund siden eg solgte min 98 mod passat nå, så har helt sikert glemt noe, men eg kan ALDRI anbefale denne modellen til noen. ikke engang mine verste fiender. Kjøp passat 97-2000 modell og du kjøper deg problemer.

 

Jøss!

 

Er på min andre Passat B5 må (B5 er de fra 1996 til 2000)

Har opplevd ca null feil og har tilsammen kjørt ca 100.000 i de.

Forstillingsdelene byttet jeg på den forrige, dette er jo slitedeler og bilen hadde gått 150.000, kostet meg ca 1500(ebay) i deler og jobben gjorde jeg selv.

På den jeg kjører røyk turboen på. Denne hadde nå gått 230.000 så det var ikke helt uventet det heller.

Kan ikke akkurat si at 53.000 er en feil pris på den bilen (jeg ga 150k for min 99mod i fjor), du får mye for pengene. Den har ikke særlig mer eller mindre feil enn andre 10 år gamle biler. Min har tålt mye juling og herje kjøring (trimmet tdi og 4motion er gøy på vintern :) )

 

Jeg er hvertfall kjempefornøyd. Kost på 150 kr til en vagcom kabel på ebay og du kan lese ut feilkoder og sjekke diagnose selv.

Det er hevet over enhver tvil at kvaliteten på 97-2000 er svært dårlig.

Ringer du møller verksted og sier du lurer på en 98 modell vil de også fraråde deg dette..

Jeg var innom endel møller verksted i perioden jeg hadde min, og det var ikke noen eg snakket med som ikke visste om problemene på 97-00modellen av passat..

Eg kan ikke si annet enn at du har vore max heldig..

Endret av ovehenning
Lenke til kommentar

Ja vi er vel enige om at vi er uenige. :)

 

Kjøpte første passaten min etter anbefaling fra nettop en møller mekaniker :)

kravene mine var

- "ny" standard (dvs A/C, airbags etc..)

-billig i drift (1.9tdi`n bruker ca 0.5 - 0.6)

-permanent 4x4

-driftssikker (mekanikern sa at det stort sett var lite feil med disse)

Endret av Pjukern
Lenke til kommentar
Ja vi er vel enige om at vi er uenige. :)

 

Kjøpte første passaten min etter anbefaling fra nettop en møller mekaniker :)

kravene mine var

- "ny" standard (dvs A/C, airbags etc..)

-billig i drift (1.9tdi`n bruker ca 0.5 - 0.6)

-permanent 4x4

-driftssikker (mekanikern sa at det stort sett var lite feil med disse)

Mekanisk er de stort sett slitesterke, forsåvidt.

Svakheten er forstiling og diverse elektriske feil, der det ligger mest irritasjon.

Lenke til kommentar
Ja vi er vel enige om at vi er uenige. :)

 

Kjøpte første passaten min etter anbefaling fra nettop en møller mekaniker :)

kravene mine var

- "ny" standard (dvs A/C, airbags etc..)

-billig i drift (1.9tdi`n bruker ca 0.5 - 0.6)

-permanent 4x4

-driftssikker (mekanikern sa at det stort sett var lite feil med disse)

Er veldig enig i at den er svært god å kjøre. Min hadde skinn klima og cruise kontroll også, og eg trur ikke det er mange biler i den årsklassen som er betre når det gjelder kjørekomfort, men en kan ikke argumentere mot statistikken, og den forteller at passat i nevnte årsklasse er/var belemret med problem.

 

At du er blitt anbefalt denne modellen fra en WAG mekaniker forteller meg at du må ha noen ukjente uvenner he he..

 

Kos deg meg ditt eksemplar..

 

Tilbake til trådstarter:

Kjøp en fra 2000 modell eller nyere..

Lenke til kommentar
Ja vi er vel enige om at vi er uenige. :)

 

Kjøpte første passaten min etter anbefaling fra nettop en møller mekaniker :)

kravene mine var

- "ny" standard (dvs A/C, airbags etc..)

-billig i drift (1.9tdi`n bruker ca 0.5 - 0.6)

-permanent 4x4

-driftssikker (mekanikern sa at det stort sett var lite feil med disse)

Er veldig enig i at den er svært god å kjøre. Min hadde skinn klima og cruise kontroll også, og eg trur ikke det er mange biler i den årsklassen som er betre når det gjelder kjørekomfort, men en kan ikke argumentere mot statistikken, og den forteller at passat i nevnte årsklasse er/var belemret med problem.

 

At du er blitt anbefalt denne modellen fra en WAG mekaniker forteller meg at du må ha noen ukjente uvenner he he..

 

Kos deg meg ditt eksemplar..

 

Tilbake til trådstarter:

Kjøp en fra 2000 modell eller nyere..

Eller kjøp en facelift!

Den kom i 2001, og er også en god del penere, samt kom med noen nye motoralternativer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...