Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefaling av "litt eldre" bil med turbo, eller som har muligheter for å putte turbo i?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke klare å tenke meg en situasjon hvor det vil lønne seg å bygge om en sugemotor til turbo, så rådet er helt klart: Kjøp bil med turbo hvis du vil ha bil med turbo.

Skal du ha det forholdsvis rimelig og det er greit at bilen er noen år gammel kan du jo se på Saab 900 Turbo eller Volvo 740 TIC.

 

EDIT: Alle bilene som er lenket til i posten foran er turbodiesel-biler. Disse gir ikke helt samme turbo-opplevelsen som bensinturbomotorer..

Endret av dsgf
Lenke til kommentar

Jeg tenkte på bensinbiler ja =)

Men også biler som kan puttes turbo i... =)

 

Audi S4 2.2T ;)

 

Da snakker vi bil :D men ja, pris... hehe tenkte mer på billige biler, under 40 000 ;)

Har faktisk lurt på cosworth, men tror det blir å ta litt hardt i på første... For jeg lurte på om jeg skulle kanskje prøve meg å mekke litt på bil som sånn fritidsprosjekt når vinteren kommer for jeg har venner som har god peiling... Og forhåpentligvis har de lyst å hjelpe meg og :p

Endret av Pansergnom
Lenke til kommentar

Signerer den cossiemk1! Har selv kjørt Sierra IS med turbo. Masse morro for lite penger, men man bør vite litt om hva man holder på med. Kjøper man en ferdigbygd bil kan man jo lære under veis.

 

Edit: Som nevnt overfor bør det være en OHC, og absolutt IKKE en DOHC.

Endret av Leo_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...