Gå til innhold

Rock Band får europeisk slippdato (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min US-Xbox Live konto (AlphAmerica) bruker jeg _kun_ for å laste ned Rock Band DLC. Jeg spiller alltid med min vanlige konto (AlphaDL). Alle andre brukere på Xboxen er vanlige europeiske kontoer, opprettet på en PAL Xbox, og alle kan bruke materialet som AlphAmerica-kontoen laster ned. Tror nok det vil fungere helt fint andre veien også.

Lenke til kommentar
På VGP.ca koster hele pakken 169.99 kanadiske dollar, noe jeg får til å bli litt over 850 kr. Med frakt er man vel fremdeles under 1000-lappen. :hmm:

VGP.ca tar 239.99 kanadiske dollar i frakt så blir vel drøye to tusen der også.

AU! Var det mye?! Velvelvel, da er det så godt som avskrevet for min del... :(

Lenke til kommentar

Jeg har sikla på dette spillet i 6 måneder.... Ble draps sugen da det ble sluppet lenge før oss i USA. Og nå kommer dette. Det er nesten bare å vente på wii versjonen så jeg slipper å kjøpe en ny konsoll. Men vent. "Vi slipper det på en ny konsoll. Da må vi ha det på det amerikanske markedet i et halvt år først..."

 

Spytt på oss europeere igjen og jeg lover deg dere bør komme med noe bedre enn "lokale band"

Som plaster på såret får den europeiske versjonen noen eksklusive sanger på tysk, engelsk og fransk.

Er det plaster på såret? Hvem i h***** har satt en apekatt i kundebehandlings stolen? Jeg blir så piss forbanna!!

 

 

NB: Sinne måtte slippes ut.. Kan ikke noe for det og tror jeg aldri kan ha en fornuftig diskusjon om det spillet her før jeg har spilt det i 200 timer :innocent:

Lenke til kommentar

Haloo?

Hvorfor driter de i Europa? Hadde Rock band mens jeg bodde i USA, og jeg elsket det! Kjøpte endel sanger og alt var kos! så dro jeg hjem, solgte det billig til en kompis, siden jeg regnet med at det ikke var lenge til det kom hit.. men, her sitter jeg, 4 måneder etter.. ingen rock band, også får jeg denne nyheten..

Blodpris! Hvorfor? det lurer jeg på! Plaster på såret? Hvem bryr seg vel om tyske og franske sanger? og, for ikke lenge siden, leste jeg at USA får disse sangene mot betaling på DLC.. Jeg har kuttet av meg armen.. jeg trenger bandasje og lege, ikke ett usselt plaster!

Lenke til kommentar
På VGP.ca koster hele pakken 169.99 kanadiske dollar, noe jeg får til å bli litt over 850 kr. Med frakt er man vel fremdeles under 1000-lappen. :hmm:

VGP.ca tar 239.99 kanadiske dollar i frakt så blir vel drøye to tusen der også.

AU! Var det mye?! Velvelvel, da er det så godt som avskrevet for min del... :(

 

Det er så dyrt på VGP.ca ja, jeg betalte 110 USD i frakt, og 160 USD for spillet. Totalt 270 USD, eller 1350,- norske blanke kroner. Jeg kunne fått frakt ned i 98 USD, men jeg var utålmodig og valgte Express. Med kostnaden av en brukt US Xbox (ca 1100,- NOK) er jeg vel rundt prisen EA skal ha for full pakke i Norge...

 

 

 

Jeg har sikla på dette spillet i 6 måneder.... Ble draps sugen da det ble sluppet lenge før oss i USA. Og nå kommer dette. Det er nesten bare å vente på wii versjonen så jeg slipper å kjøpe en ny konsoll. Men vent. "Vi slipper det på en ny konsoll. Da må vi ha det på det amerikanske markedet i et halvt år først..."

 

Vel, på Wii får du ikke nedlastbart materiale...

 

 

 

Er det da ingen plasser man kan få tak i en amerikansk xbox da? Jeg sitter nå på ebay og leiter, men det er få som sender til utlandet :wallbash:

 

Det er fordi amerikanere flest tror Europa er et land. Et veldig lite land som det er ubetydelig å bry seg om. Send en melding via ebay, spør om dem sender til Norge, og evt til hvilken pris. Fyren jeg kjøpte hos sendte med USPS, og jeg betalte 41 USD i frakt, ca 205,- kroner.

 

 

 

Kommer lett til å hoppe over denne tittelen her. Tror det blir temmelig begrenset hvor ofte man kommer til å spille det også. Er uhyre sjeldent jeg har 3-4 venner på besøk.

 

Man MÅ jo ikke være 3-4 personer for å spille. I går satt jeg og en kompis å spilte gitar og trommer i 4-5 timer i strekk i "Band World Tour Mode". Er man alene finnes det Solo Modes også, for vokal, gitar og trommer. Som GH altså, men ganger tre. En annen fordel er at i Tour Mode så tar spillet med låter du har lastet ned også så det blir stor variasjon i hvilke sanger du spiller. Band World Tour Mode er SVÆRT, vi har spillt det masse, med variererende antall personer (alle må ikke være tilstede for å spille videre) og har såvidt kommet igang. Synes det er overraskende mye innhold, mer enn jeg trodde det skulle være. Det er klart at alt ikke passer for alle, men jeg er ihvertfall kjempefornøyd med mitt kjøp og synes ikke prisen var avskrekkende iforhold til underholdningsverdien jeg har fått så langt. Siden jeg fikk det, like etter påsken, har det vel knapt hatt en dags hvile.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Forbanna drit, dette var en av få titler jeg virkelig så frem til i år, men prislappen gjør at den får en veldig sur bismak. Vil nok skaffe meg spillet, men trolig først når høsten har kommet og vinteren banker på døra.

Lenke til kommentar

Ser man på kurser, hvor mye vanlige spill koster osv, er faktisk 1900kr en grei pris for Rockband. Er egentlig ikke store forskjellen fra USA. Vi betaler vanligvis det double i forhold til amerikanere gjør på alle spill uansett. Men når Rockband blir dyrere i Europa i forhold til USA skal det bli stor stå hei? Hva med call of Duty 4 da? Vi betaller jo doublte av det, i forhold til de i USA. hvorfor er det ingen som skriver over det? Eller at samtlige konsoler, uten om 360 nå da, koster nesten doublte av det de gjør i USA.

 

Slutt å klag, det har alltid vært sånn, og kommer alltid til å være sånn. Så lenge amerikanske kursen ikke skjerper seg selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Funker Am. Rock Band utstyret (trommer, gitar & mic)på en Europeisk Xbox 360 Elite? Har en kompis som er i statene, hvor de selger hele pakken for 160dollar... Hvordan vil garantien fungere her i norge da? Kan jeg sende f.eks trommene hvis de blir ødelagt til en eurpeisk EA forhandler og få fikset det gratis?

Endret av Lureren
Lenke til kommentar
Ser man på kurser, hvor mye vanlige spill koster osv, er faktisk 1900kr en grei pris for Rockband. Er egentlig ikke store forskjellen fra USA. Vi betaler vanligvis det double i forhold til amerikanere gjør på alle spill uansett. Men når Rockband blir dyrere i Europa i forhold til USA skal det bli stor stå hei? Hva med call of Duty 4 da? Vi betaller jo doublte av det, i forhold til de i USA. hvorfor er det ingen som skriver over det? Eller at samtlige konsoler, uten om 360 nå da, koster nesten doublte av det de gjør i USA.

 

Slutt å klag, det har alltid vært sånn, og kommer alltid til å være sånn. Så lenge amerikanske kursen ikke skjerper seg selvfølgelig.

 

En vanlig tommelfingerregel er at du ganger den amerikanske prisen med 10 for å få den norske. (valigvis er det litt under det). Jeg prøvde å se hva utsalgsprisen på nye spill uten tilbud er: Et nytt spill på gamestop.com koster 59.99 dollar. Rock band koster 169.99.

Det blir 600 mot 1700 altså 300kr forskjell siden spillet vil koste 2000 eller mer her, ikke veldig mye dyrere, men fortsatt for dyrt for meg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...