Gå til innhold

Kulturo: Topplista: Skytescener

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Men men men? Hvor er den "historiske" Bonnie and Clyde? Filmen som sjokkerte og forandret all innen film? Heftige skyte scener der.

Og ikke minst Butch Casidy and the Sundance Kid!

Jaja, kan vel ikke ta med alt. Morsom innlegg var det uansett.

Endret av AvidGamer
Skrevet (endret)

The Untouchables og Unforgiven har jo et par fine også.

"You just shot an unarmed man!"

"Well, he should have armed himself then"

:wee:

Edit: Og ja Avidgamer nevnte to hete kandidater. Men er det kun plass til ti så blir det vanskelig.

Edit2: Open Range er jo fenomenal når den går fra drama til shoot-out.

Endret av Dotten
Skrevet (endret)

Synd ikke Open Range ble vurdert, herlige skytesener, med det råeste lydsporet noen gang...

Men heat er i noe samme bane så...

Morsom liste.! :D

Edit: hehe, som du editerer dotten... :mrgreen:

Endret av Scorpioen84
Skrevet
Synd ikke Open Range ble vurdert, herlige skytesener, med det råeste lydsporet noen gang...

Men heat er i noe samme bane så...

Morsom liste.! :D

Edit: hehe, som du editerer doffen... :mrgreen:

Det er vel gjerne opptakten til skytescenen i Open Range som er fet. Når de først spiser sjokolade for første gang i sitt liv, også rolig labber bort til skurkene for så å skyte han ene midt i trynet. Fint det altså, på ingen måte nyskapende. Og Tombstone kunne helt klart vært med, men når vi bare tar for oss ti utgivelser prøver vi å ha litt bredde på sjangre. Og da er kanskje tre cowboy-filmer litt i meste laget?

Skrevet

En fin liste, men Matrix fortjener helt klart en bedre plassering på listen enn nummer 5. Jeg er dog fornøyd med TGTBTU på nummer 1, det fortjener den.

Skrevet

Syns Shoot'em Up burde vært på lista, muligens byttet ut med "De Hensynsløse". Fantastiske skytescener i Shoot'em Up ihvertfall, så kan det "så være" med hvorvidt det hadde vært mulig i vår verden :)

Skrevet
Stand-off a la Bay

Scarface må nevnes, samt Hard Boiled og The Killer :)

Mye bra der ute.

Både Hard Boiled og The Killer er konge, men jeg synes A Better Tomorrow IIs scene, isolert sett, er toppen av John Woo / Chow Yun-fats samarbeid...

Skrevet (endret)

Du har hele livet fremfor deg :wee:

Edit: Og herrejemini, Commando må jeg nevne. Jeg bare elsker hvordan ingen busk er for liten for Arnold å gjemme seg bak...

Endret av Dotten
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...