Gå til innhold

Hvilket nForce 790i Ultra SLI kort er best?


loif

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det kommer vel an på hva du er på utkikk etter... ytelsesmessig er de så å si like, siden alle er basert på samme chipset. De fleste leter vel etter det hovedkortet som er mest stabil over tid i disse dager (en grunn for at det er færre "X vs X hovedkort" artikler blant de vanlige hardware review sidene i disse tider). Produktstøtten fra hver produsent er (etter min mening) det som er mest avgjørende for valget av merke på det du eventuelt kjøper. I dette tilfellet blir det snakk om BIOS støtte (m.m.) og hvor hyppige de er med oppdateringer til hovedkortene deres... spesielt hvis de oppdager t.o.m de minste feilene som gjør at vi som kunder kan kjapt miste tillit til produktene deres.

 

Personlig er jeg ute etter flest mulig interne og eksterne (e)SATA kontakter og USB porter, så denne gangen hadde nok valget falt på kortet til EVGA. Det eneste jeg har i bakhodet er at jeg fikk et defekt EVGA 8800 skjermkort for et år siden, så det har jeg enda ferskt i minne (men retur osv. gikk greit, så var ikke noe å klage på sånn sett).

Asus og XFX, derimot, har aldri skuffet meg, så valget av HK produsent går vel mest på personlig erfaring.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt et Asus Striker II Extreme og det er ustabilt som bare det. Det er mye problemer med bios'er og jeg har mest lyst til å sende det tilbake. Jeg har brukt flere uker på feilsøking og den siste biosen jeg ble anbefalt å prøver har blitt fjernet fra sidene til Asus igjen. Det er mange som har fått ødelagt hovedkortet ved flashing av disse bios'ene. I tillegg er biosbrikken loddet på, så man kan ikke bytte den.

 

Jeg klarer ikke å få et stabilt system med 2x2gb 1333 ram og en QX9650. Forsøker nå med 1x2gb ram, men klarer alikevel ikke å kjøre tester uten at systemet låser seg på stock settings.

 

Så hvis du har planer om Asus, bør du kanskje vente til det har kommet ut en bios som fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...