Gå til innhold

Test: Garmin Nüvi 250w


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC
Funker fint, selv om den av og til har problemer med å finne satelitter etter kaldstart... I dag tok det ti minutter uten at den fant nok satelitter. Skjønner egentlig ikke hvorfor...

 

Tar opp til 30 min. før den får "Fix", varierer mht geografiske omgivelser og vær. Sånn er alle GPS'er (minimale forskjeller). Systemet er jo egentlig designet for skipsnavigering og det er sjelden en supertanker "slås av".

 

Noen GPS har litt triksing (minne) for å korte ned tiden, men det funker kun om det blir slått på på samme sted som den ble slått av.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tomtom kommer med sin nye serie 930 / 730 / 530 snart, tror de kommer i slutten av mai. 930 og 730 er veldig like med 4" skjerm, bluetooth handsfree, FM-sender mm. Eneste forskjellen (tror jeg) er at 930 har USA kart, mens 730 har Europa. Interessante modeller begge disse, men personlig har jeg ikke behov for BT handsfree eller FMsender, så jeg greier meg nok helt fint med 530 som er en enklere versjon.

 

Veldig spent på disse, da forhåndshypen rundt disse i alle fall har fått meg meget nysgjerrig. Spesielt det at disse modellene skal være mye mer presise når det gjelder å vise hvilken fil du bør ligge i når du skal ta av en avkjørsel på en trafikkert vei, virker meget interessant. Spent på å lese tester av disse når de kommer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
har denne selv og er rimelig fornøyd :p men de fulgte med en gammel oppdatering på min (2006) og når garmin skal ha ca.600kr for ny oppdatering er det nesten ikke verdt det.

 

Ellers veldig fornøyd :thumbs:

 

Kjøpte nettopp denne fra Komplett (i påsken), registrerte meg på my.garmin.com, krysset av for at jeg ville ha gratis kart-oppdatering i posten, og fikk cd med 2008-oppdatering for to dager siden...

 

Funker fint, selv om den av og til har problemer med å finne satelitter etter kaldstart... I dag tok det ti minutter uten at den fant nok satelitter. Skjønner egentlig ikke hvorfor...

 

 

Registrerte min nye 250w i dag, men så ikke noe til dette. Hvor fant du muligheten til å krysse av for cd med oppdatering?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøpte meg en 250W til 1.495 kroner hos Siba i kveld :) Skal til Frankrike og Italia et par uker i juli, blir spennende å prøve denne.

 

Må det installeres noen drivere e.l. for å få kontakt med GPS-en fra PC-en ? Prøver med kabelen til min Nokia N95 som har samme type kontakt, regner med det skal fungere. Men etter å ha lagt inn serienummer under produktregistreringen blir aldri Neste-knappen aktivert som jeg regner med den vil bli når GPS-en oppdages. Jeg har også innstallert Garmin Web Updater og heller ikke den får kontakt. Men i displayet på GPS-en er det et symbol som viser at den er tilkoblet PC-en. Forslag ?

 

Under Innstillinger - System - Om står det følgende: "Software Version 3.30" og "GPS SW Version: 2.60m". Under Innstillinger - Kart - Kartinfo står det "City Navigator Europe NT 2008". Er dette siste tilgjengelig versjon av software og kart eller bør/må jeg oppgradere ?

 

Er det ellers noen som har erfaringer med Garmin Web Updater, fungerer det greit ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gammel tråd men:

 

Registrerte min i dag og tror ikke jeg fikk noen oppdatering.

 

Kart som er installert på denne enheten:

 

City Navigator Europe NT v9 Limited- Deluxe

Område: City Navigator Europe NT v9 Limited, Deluxe All Regions, Sept 06

Kode: xxxxx

Kode for opplåsing: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Dato for opplåsing: Jul 11, 2008

 

Denne ble riktignok kjøpt 1 april 2008.

 

Må jeg ut med 500-1000 kr for å få den oppdatert? :<

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...