Gå til innhold

Serier som holder et filmatisk nivå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

sitat : Ser noen nevner Rederiet, og må si at den serien har jeg ikke tenkt på, på lenge. Tror Viggo er den ondeste noensinne som har vært på tv før.

 

Tror fyren er litt "ond" i virkeligheten også , oppblåst blære kind of guy.....han skal visst være en av Sveriges mest ubehaglige kjendiser :

 

http://www.metro.se/se/article/2007/09/20/...57-45/index.xml

 

lolz.....

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Dette er min topp 3:

 

1. Band Of Brothers

 

Denne serien er helt perfekt. Den er basert på en sann historie om et kompani med fallskjermjegere under den 2. verdenskrig. Speilberg har regissert den og skuespillerne gjør en flott jobb. Produksjonen har blockbuster-kvalitet over seg. Den er produsert av HBO i sammarbeid med BBC.

 

2. The Wire

 

Strålende og autentisk politiserie, som er så mye mer enn bare en vanlig politiserie. Stort sett alt er perfekt her også. Skuespillerne, produksjonen, handlingen, realismen, autentisiteten etc. etc.

 

3. Sopranos

 

Fantastisk serie om en mafialeder, hans mafiagjeng, og hans familie. Strålende serie, med fantastiske skuespillere.

Lenke til kommentar
1. Band Of Brothers

 

Denne serien er helt perfekt. Den er basert på en sann historie om et kompani med fallskjermjegere under den 2. verdenskrig. Speilberg har regissert den og skuespillerne gjør en flott jobb. Produksjonen har blockbuster-kvalitet over seg. Den er produsert av HBO i sammarbeid med BBC.

Spielberg er kun kreditert som produsent. Tom Hans regisserte én av episodene. De resterende ble gjort av, for meg, heller ukjente navn.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er ikke mange serier nå til dags som klarer å holde et filmatisk nivå. Forøvrig synes jeg mange av HBO sine serier er bra close, spesielt med tanke på The Sopranos, Six Feet Under, Deadwood, Entourage og Band Of Brothers. Ellers så har vi jo også Dexter og Lost. Kvalitetsserier.

Lenke til kommentar

Lost, Entourage, PB og The Kill Point er dritbra serier. Helt klart verdig "film-nivå":) Nå skal det nevnes at jeg kun har sett episode 1 og 2 av TKP, men hvis det kun er åtte episoder og de holder den standarden de gjør nå, så kan det fort bli min yndlingsserie of all times. Den ser ihvertfall veldig lovende ut:)

Lenke til kommentar

Macgyver.

 

eneste serien jeg kan komme på i farta som er "filmatisk", for ettersom jeg kan skjønne av utrykket "filmatisk" så vil det være det stikk motsatte av veldig mange av de bra seriene som har blitt nevnt her(sopranos, heroes, B5, entourage, osv osv). alle de seriene har en handling som ikke gjør dem filmatiske, deg jeg mener er at handlingen er dratt ut over x antall episoder. i en film derimot er det ny handling hver gang, noe man også finner i en macgyver episode.

Lenke til kommentar
Lost, Entourage, PB og The Kill Point er dritbra serier. Helt klart verdig "film-nivå":) Nå skal det nevnes at jeg kun har sett episode 1 og 2 av TKP, men hvis det kun er åtte episoder og de holder den standarden de gjør nå, så kan det fort bli min yndlingsserie of all times. Den ser ihvertfall veldig lovende ut:)

 

 

Nå har jeg sett alle 8 episodene, og ble skuffa. Var ikke så bra lenger. Spesielt skytinga i de siste episodene var dritdårlig. Kunne faktisk lagd noe mye bedre selv. Han SWAT-en med enhjørning på hjelmen(eller hva enn det var) fikk litt for stor rolle til å være en så dårlig skuespiller. Sersjanten, derimot, spilte utrolig bra. Han har nok en bra film-karriere i vente:)

 

Lenke til kommentar
Macgyver.

 

eneste serien jeg kan komme på i farta som er "filmatisk", for ettersom jeg kan skjønne av utrykket "filmatisk" så vil det være det stikk motsatte av veldig mange av de bra seriene som har blitt nevnt her(sopranos, heroes, B5, entourage, osv osv). alle de seriene har en handling som ikke gjør dem filmatiske, deg jeg mener er at handlingen er dratt ut over x antall episoder. i en film derimot er det ny handling hver gang, noe man også finner i en macgyver episode.

 

 

Nu va du veeeldig smart!!! Eller ikke.....

 

Filmatisk NIVÅ spør trådstarter etter! Ikke filmatisk sjanger der hver film har en ende...

Men med din definisjon av filmatisk så er jo da ringenes herre en Mini tv-serie....

Lenke til kommentar
Macgyver.

 

eneste serien jeg kan komme på i farta som er "filmatisk", for ettersom jeg kan skjønne av utrykket "filmatisk" så vil det være det stikk motsatte av veldig mange av de bra seriene som har blitt nevnt her(sopranos, heroes, B5, entourage, osv osv). alle de seriene har en handling som ikke gjør dem filmatiske, deg jeg mener er at handlingen er dratt ut over x antall episoder. i en film derimot er det ny handling hver gang, noe man også finner i en macgyver episode.

 

 

Nu va du veeeldig smart!!! Eller ikke.....

 

Filmatisk NIVÅ spør trådstarter etter! Ikke filmatisk sjanger der hver film har en ende...

Men med din definisjon av filmatisk så er jo da ringenes herre en Mini tv-serie....

 

 

jaja, ringenes herre er en tv-serie. filmatisk eller ikke, macgyver og walker texas ranger ligger mye mer i gata til en som hovedsakelig intresserer seg for film, og ikke klarer å se mer enn en episode fordi handlingen blir dratt ut. men godt man har slike mennesker som deg som kan rette opp i andres feil, selv om de muligens ikke er der.

Lenke til kommentar

Noen som har sett serien The Dead Zone? Selv holder jeg på med tredje sesong (av syv) og har fjerde stående klar. Ble litt skuffet over andre sesong da den første hadde en meget bra cliffhanger de mer eller mindre ignorerte i sesong to, men det tok seg opp på slutten og holder det gående så inn i helv... i sesong tre. Fantastisk serie.

 

Den er for øvrig basert på boken The Dead Zone av Stephen King, for dere som har lest den eller sett filmen. :) Kort sagt kjøpte jeg sesong tre og fire samtidig, og vurderte sterkt å kjøpe resten om jeg hadde hatt penger til det. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...