Gå til innhold

Firefox 4.0 på tegnebordet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Just for the record; det er ikke mozilla som skriker ut om Fx 4 planlegging. Mozilla legger ut alt som de jobber med, altså de legger ut alt av testversjoner, notater fra møter (til en viss grad) etc. Disse går bare sin gang på nettet, og vips så blir det fort ganske mye.

 

Syns det er ganske unødvendig å snakke om versjon 4 ennå, og også å skrive en artikkel hver gang det kommer en ny beta av versjon 3 der man ramser opp features som har vært der siden sen alpha/tidlig beta (de samme hver gang). Jeg kan for eksempel ikke se at det skrives en artikkel hver gang det kommer en ny build av opera.

Lenke til kommentar
Syns det er ganske unødvendig å snakke om versjon 4 ennå, og også å skrive en artikkel hver gang det kommer en ny beta av versjon 3 der man ramser opp features som har vært der siden sen alpha/tidlig beta (de samme hver gang).
Hvis du leser utgivelsesnotatene til betaene så har det blitt lagt til en del funksjoner mellom betaene. Helt grei nyhetsnotis (ala digi.no) med tanke på hva man ellers får servert her og på amobil for tiden.. Endret av mandela
Lenke til kommentar
[...]

Så selv om jeg brukte Opera som hovednettleser for 2 - 3år siden, er den i dag i realiteten ubrukelig for mitt formål.

 

Å ha tabber på mer en en linje har jeg aldri hatt bruk for, har jeg så mye opp så velger jeg heller å kjøre med to versjoner på hver sin skjerm.

 

Ok, jeg synes opera 9.5 beta virker en del raskere enn firefox. Dette er dog Firefox 2, inntil jeg får lagt inn Hardy (Ubuntu 8.04), som kommer med Firefox 3. I tillegg er det jo som regel her nye features kommer først (tabbed browsing, mouse gestures etc.).

 

Tabber på mer enn en linje klarer jeg meg ikke uten. Har sjelden mindre enn 30 tabs oppe, og ofte mye mer. Så rydder jeg opp og legger til i bookmarks av og til. Sier seg kanskje selv at jeg også er avhengig av "continue from last time". Sistnevnte har heldigvis Firefox også.

Lenke til kommentar
Nettopp det Opera er. Ikke noe eye candy, bare nyttige funksjoner.

Jeg mener heller det er Firefox som fokuserer på "eye" candy. Øynene mine brenner jo opp ved å se på de skrikende fargene i firefox. Opera har mye behagligere farger.

 

Men det er ikke saken. Jeg mener Opera har flere nyttige funksjoner enn Firefox, og lurer på om de er tilgjenglig for Firefox også.

Du har kanskje ikke oppdaget konseptet "Temaer"? Selv bruker jeg "Blue Ice 2.0" som gjør FF mye mer spiselig enn Opera. Metal Lion og Black Japan er også 2 andre temaer som er gode, vakre og minimalistiske. Temaer og skins er ikke det samme da Temaer dekker mye mer enn en skin. I tillegg bruker jeg en bluesky skin.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...