Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]



Anbefalte innlegg

Du pratet om AC, komplett fra en i USA. Er nok bare å montere det ja. Men krever fylling av AC annlegget, og det har du vel ikke tilgang til hjemme i garagen regner jeg med. På et verksted er det ganske dyrt. Fort et par tusen kroner bare for komprimering og fylling av AC annlegget, med eventuelt sporstoff.

 

Syns de felgene på den bilen som ble parkert midt i rundkjøringa passet best av alle forslagene.

Frister veldig med å kjøpe det AC anlegget nå, etter å ha kjørt rundt i varmen i flere dager nå. Fått lappen vett, og å cruise rundt UTEN Aircondition i 30 grader er ikke særlig digg.. :hmm:

 

MODA Hornet er jo ganske så like da. :)

De var veldig like ja.. :) Men jeg er ute etter noe svart, da det passer så godt med lakken min! Gjerne noe som er svart, med oransje detaljer eller noe..

 

Du pratet om AC, komplett fra en i USA. Er nok bare å montere det ja. Men krever fylling av AC annlegget, og det har du vel ikke tilgang til hjemme i garagen regner jeg med. På et verksted er det ganske dyrt. Fort et par tusen kroner bare for komprimering og fylling av AC annlegget, med eventuelt sporstoff.

 

Syns de felgene på den bilen som ble parkert midt i rundkjøringa passet best av alle forslagene.

Hørt at man kan få det billig hos folk som driver med reparasjon av hvitevarer. Om det er sant, eller ei, vet jeg ikke. Uansett vil nok et AC-anlegg øke verdien på bilen en del, i tillegg til at det blir mye bedre å kjøre om sommeren. :p

Takk for tipset! Er fyr dyrt å betale 3k for å fylle AC gass, når man kan skaffe det billigere andre steder! Håper også det øker verdien en del, og det blir digg å kjøre med!

 

Jeg ber han jeg har kontakt med ta med ALT som har med AC å gjøre. Braketter og diverse festeanordninger er kjekt å ha med. Ihvertfall i motorrommet. Hvor skal jeg feste kompressoren? Den skal vel være koblet til via reimer osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virkelig fin fremgang på prosjektet! Får vel gratulere deg med lappen også ;)

Kan da ikke være mange dagene siden du fikk den?

 

Brænden Auto v\ Elkjøp fyller gass forøvrig, gjorde det på E36`en min og de tok en tusenlapp. Da var sånn sporingsgass, sjekk av systemet samt airconditiongassen inkludert.

 

Painapple: Dette er fyrens første bil, og sjekk prisene på bensin om dagen :p

Endret av Mompen
Lenke til kommentar
Kompressoren drives av reim ja. Tilbehørsreima.

Riktig, så nedi der idag og så at det var plass til ei reim til der. Er vel her kompressoren har en tiltenkt plass. Men er det mye stress å dra på ei reim og montere en kompressor i motorrommet?

 

-

 

Ellers er jeg tildels enig med dere at felgene skal syntes, men jeg vil gjerne ha noen svarte detaljer som gjenspeiler fargen i lakken. Er litt fett, og gjør det hele mer..gjennomført om jeg kan kalle det det? Har også planer om oransje detaljer i interiøret, så kanskje en oransj ring i felgen hadde vært fett. Jeg aner ikke ihvertfall, kom gjerne med tips! :)

 

-

 

Motoren er jeg enig i at er for liten ja. Hadde vært digg med litt ekstra med hester, og gjerne en turbo. Driver å ser på motorer som jeg kan swappe til, men er jo uhorvelig dyrt da. Fort 20k, men da står jeg kun med delene jeg trenger. Jeg klarer ikke å swappe en motor alene..

 

 

-

 

Takk for feedback Mompen! :)

Tusing for påfylling av gass og sjekk av AC systemet var da ikke ille? Noe jeg absolutt bør vurdere.. :) Lappen fikk jeg på onsdag, var det ikke da jeg møtte deg i Brandbu?

Lenke til kommentar

Status quo:

 

 

Da har jeg vært på verksted og sjekket med det enorme oljeforbruket, og det er sannsynligvis 90% ventiltetningene. Disse skal byttes om et par uker, så jeg får satse på at dette hjelper godt!

 

Må også bytte tennplugger..

 

 

-

 

Så skal jeg bestille dempematter og ting til dørene mine, samt vinyl slik at jeg kan begynne med omtrekkingen. El. vinduer står også høyt på lista, så jeg skal se hva jeg får gjort med den saken. Fant et billig sett på nettet som er "universalt".

 

Sentrallås er også fristende, og fant også et dritbillig sett på nettet med nøkler og hele pakka. Men er dog mye jobb å installere det.

 

 

Har bestilt nye pærer, så jeg er snart kvitt den stygge halogen-gule looken på bilen, og erstatter dette med 5500k pærer. (Halogen er på 3000k, med andre ord ganske hvitere)

 

 

Skal også bestille hvite sideblinkers, så har vi en helhetlig look på utsiden.

 

 

 

En litt større investering som kommer til å skje, er kjøp av nye felger i den nærmeste tid.

 

Skal dra innom noen forhandlere og sjekke litt! Er mye enklere nå som jeg har lappen! :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg bestilt litt ymse vøtt.. :wee:

 

Også skal jeg bestille en ting, men er litt usikker på fargevalget. DERE må hjelpe meg!

 

 

Teh case:

 

Fant noen flotte plasmaskiver til bilen min på nettet, som jeg bare MÅ ha. Jeg er ute etter noe skikkelig lysende greier i dashen min, og dette er flotte saker å kline til med. Har faktisk ikke sett en eneste Celica med disse plasmaskivene heller.

 

Bilder?

 

TOYCLT20PLSM001.jpg

 

TOYCLT20PLSM002.jpg

 

TOYCLT20PLSM003.jpg

 

TOYCLT20PLSM004.jpg

 

 

Meget fancye greier.. Jeg ble ihvertfall forelsket i dem!

 

De som originalt er i Celica er jo helt håpløse. Dårlig belysning, og trist med den grønne "navy" fargen. Så jeg hungrer skikkelig etter noe "bling" i forhold til det originale. Syntes også de "moddene" folk gjør med å skifte ut pærene til andre sterkere fargen i dashen kan bli litt jalla også.. Mulig det ser bedre ut i virkeligheten da!

 

 

Men, nok rør fra meg. Jeg må velge en farge, og hvilken passer best av de fargene under?

 

Jeg har en svart/oransj fargeplan ellers i bilen.

 

PLASCOLOURSCHEME.jpg

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...