Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De lyktene på bildet var faktisk leveret orginalt på celica på de japanske markede, dog på slutthanden av produksjonen av ST205, synes ikke de ser stygge ut.

Syntes de så litt kule ut jeg også. Er så lei av de standard lyktene på Celica T20 bilene, og vil ha noe nytt og spennende. Dessuten tror jeg disse støtter Xenon pærer også, da det heter projektor istedet for reflektor? Dette er kun noe jeg har fått intrykk av, så jeg aner ikke om det er slik.

 

Frister, men det er jo ulovlig..

Mulig jeg ikke er helt oppdatert her, men hva er det som er ulovlig? Ettermontering av xenon, eller xenon-look?

Etter det jeg har skjønt, så må lykten være godkjent for å bruke Xenon. Om den ikke er godkjent for det, kan dette bli problematisk under forsikringssaker, eller at politiet kan ta deg med de.

 

Link til tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=971523&hl=

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Sidene skal jeg bytte ut med klare glass.. :) Tror ikke jeg gidder å ta bryet med å ta baklyktene, da jeg syntes de er veldig pene!

 

 

Fikk svar fra en selger fra UK nå, og han sier det er enkelt å montere lyktene i bilen min. Er et par ledninger som må mekkes på, samt at lyktene må justeres. (De er designet for høyre-ratt-biler) Noen som veit hvordan man kan gjøre dette?

 

 

Blir dyrt med nye lykter isåfall! 4100,- for lyktene (4stk, gjelder alle 4 lyktene foran) + frakt på rundt 600kr! :omg:

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Fikk svar fra en selger fra UK nå, og han sier det er enkelt å montere lyktene i bilen min. Er et par ledninger som må mekkes på, samt at lyktene må justeres. (De er designet for høyre-ratt-biler) Noen som veit hvordan man kan gjøre dette?

Det er ikke noe du kan gjøre skikkelig selv, det må gjøres på verksted.

Lenke til kommentar

600kr er ikke så ille, når det gjeller justeringen så er det bare et skjold inni lykta som du må snu på, slik at "vinkelen" kommer på rett side av veien. Skjoldet i lyktene du får ser antageligvis anneledes ut, men du forstår prinsippet. Bildene under viser hvordan det kan gjøres.

 

 

Sånn ser skjoldet ut i en RHD prosjektorlykt (denne er fast ok og kan ikke fikses)

IMG_3514.jpg

 

Så her er det benyttet en gamme brusboks for å lage få rett vinkel på skjoldet.

IMG_3551.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...