Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

V8 i Opel omega?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Regner med at han har hatt 2 plugger per sylinder. Han har ikke bilen lenger så derfor det er litt vanskelig. Det var plugger det var snakk om, ikke ventiler. finnes egentlig 8 ventiler? Er vel mer 16 som er normalt!!?

 

Opel har såvidt jeg vet ikke laget noen "twinspark motor" Alfa Romeo er den eneste bilprodusenten i europa som lager twin spark motorer. 8 ventilede motorer finnes enda den dag i dag (da snakker vi om nye biler).

 

En toyota 3T-GTE "twinspark" motor (2 tennplugger pr cyl)

3tgte.jpg

 

Offtopic, men MB lager også motorer med med 2 tennplugger pr. sylinder.

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at viss en bil har 8 plugger så er det en V8(i de fleste tilfeller)? Har en bror som mener den stygge opel omegaen han hadde har 8 plugger, men bilen var en 2.0 liter ehe! begynner å bli så lei av å diskutere med ham.

 

evt. måtte det vært en 8-rekker, men også da måtte vel motoren vært større! Finnes egentlig det?

 

Og en ting til: Hva er så "bra" når sylinderene står på rekke? jeg har en 5 rekker. Hvorfor skal det være så mye bedre?

 

 

Takker for svar ;)

Har du rekke 5? er det en audi s2 du har da?

Lenke til kommentar

Opel har aldri lagd en twinsparkmotor, og eneste omega som hadde V8 orginalt var en par konseptbiler. Er vel bygd om 1 eller 2 omega i norge med V8, men tviler på at broren din har en av de. Er vel heller han som ikke helt vet hva han snakker om.

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at viss en bil har 8 plugger så er det en V8(i de fleste tilfeller)? Har en bror som mener den stygge opel omegaen han hadde har 8 plugger, men bilen var en 2.0 liter ehe! begynner å bli så lei av å diskutere med ham.

 

evt. måtte det vært en 8-rekker, men også da måtte vel motoren vært større! Finnes egentlig det?

 

Og en ting til: Hva er så "bra" når sylinderene står på rekke? jeg har en 5 rekker. Hvorfor skal det være så mye bedre?

 

 

Takker for svar ;)

Har du rekke 5? er det en audi s2 du har da?

Audi 100 :thumbup:

 

Nei, er nok bare broren min som tror han har peiling....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...