Gå til innhold

"Emo"-ungdom blir banket opp


Anbefalte innlegg

Jeg suger til å ordlegge meg. Menmen. Mener det at enkelte folk som er deprimerte, og velger å skifte klesstil totalt er så merkelig, da de vil få mer negativ oppmerksomhet fra folk flest. Når jeg er nede mentalt er det oppløftning jeg ønsker og oppløftning jeg får. Her kommer også egoisme-punktet inn, for ønsker man ikke å se positivt på ting, "se verden gjennom et øye" og den slags crap, er det bare med på å skape fordommer og hat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jo hende at disse ungdommene som sliter bruker f.eks. klesstiler for å prøve å signalisere at de har det vondt og trenger noen å snakke med? Og jeg tror ikke du helt forstår hva en alvorlig depresjon er når du sier at de "ikke ønsker å se positivt på ting", for er man alvorlig deprimert så er man ikke i stand til å se positivt på ting. Det friske folk ser på som en ok verden med både gode og dårlig ting, blir for en syk person en utelukket mørk verden der alt er håpløst og ingenting nytter. Det å være deprimert er ikke å ha en dårlig dag f.eks. det kan være snakk om forstyrrelser i hjernen som bare medisiner noen ganger kan hjelpe på.

Lenke til kommentar
Neptun_:

Det er denne stilen du mener ja?

 

Ikke svarte klær generelt?

Det stemmer. Det er slike jeg tenker på når man sier "hobbydeprimerte". Og om man ikke tenker det tar det sjeldent lang tid før de/den man er med kommenterer det. Jeg vil aldri ty til vold mot folk som kler seg slik, men jeg forstår den grunne grunnen til at folk gjør det. Folk dreper folk for en 200-lapp jo!

Lenke til kommentar
Jeg skjønner hva du mener med skrømt. Fatter ikke hvorfor folk vil betale for at klærne sine skal se ut som om man har brukt dem i flere år, men ingen grunn for vold.

 

Alle gjør jo det, nesten umulig å få tak i jeans som ikke er "ferdig-slitt" på et eller annet vis i dag. Å banke opp folk fordi de ikke liker stilen vitner jo ikke akkurat om velutviklede sjelsevner må jeg si. Man må jo nesten ha noen psykiske problemer for å klare å bli så provosert av hvordan noen kler seg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Emo er en nisje trend, og en musikk stil.

 

Det har veldig lite med at folk er deprimert tenker jeg, er mer som et rop om oppmerksomhet, enn et ønske om hjelp. Hvis det skulle vært noe de sliter med så er det nok heller pubertetsalderen.

 

Tenker dette er bare folk som prøver å skille seg ut, hvis noen av disse emo'ene virkerlig var alvor deprimerte så hadde vi jo ikke sett dem engang, da hadde de jo vært sengeliggende og er liten vits å kle seg ut da.

Lenke til kommentar
Tror ikke det er opp til dere å definere hvem som har diagnosen depresjon eller ikke har diagnosen depresjon ...

Nei, men at folk antar at Emo kids er deppa og det er grunnen at de kler seg sånn er jo litt rart.

 

Klær og depresjon har ingenting felles.

Lenke til kommentar
Tror ikke det er opp til dere å definere hvem som har diagnosen depresjon eller ikke har diagnosen depresjon ...

 

Sant. Man bør trå svær varsomt når det gjelder personer som uttaler ting som at livet ikke har mening og at det beste kanskje er å dø. Det er en borgerplikt å ta seg av folk i nød, og de som bidrar til å trykke mennesker enda mer ned når de er nede, sånn at de tar selvmord er etter mitt syn mordere.

Lenke til kommentar

Haha. "Provosert av klesstilen".

 

Jeg husker at min far stadig snakket høylytt om disse jentene som gikk med bar navle og så ut som noen horer, akk for en skamm det var! Nå er det undommen med masse hårspray og sminke han akker og bærer seg over. Navlen? Nei, den har han jo glemt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...