Gå til innhold

"Emo"-ungdom blir banket opp


Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/kultur/2008/03/28/530846.html

 

Hva synes folk om det da? Jeg har merket at stil har preget mye mer av hatet mot forskjellige folk.

"EMO"er misliker folk som ikke forstår. "Vanlige" misliker dem. Punkere misliker "emo"-ungdom og "vanlige" folk.

Metalfolk misliker alle.

 

Et lite inntrykk jeg har fått. Nå til dags er det ikke en kamp mellom klasser, men mellom forskjellige subkulturer og ideologiske grupperinger.

 

Jeg synes fortsatt slik vold er forkastelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt utrolig, blir litt skremt på vegne av menneskeheten. Å faktisk gjenge seg opp og rundjule alle som tilhører en bestemt klesstil/livsstil er bare helt ubegripelig for meg. Jeg også synes emoer er noen duster, men herregud da. Det går grenser! Hold hatet på Internett, ikke ta det ut i den virkelige verden

Lenke til kommentar

roberteh:Emoungdom

 

Det å "rundjule" emo'er er vel å gå veldig langt over streken. Er ikke noe fan av emobølgen selv, men det å ty til vold er bare tragisk. Det å hate emoer har nesten blitt en "mote" i seg selv. Alt og alle som bare har litt av fargen svart på seg, eller er litt depresiv blir nå kalt emo med en gang. Hvis jeg hadde gått rundt å banket folk jeg ikke var så veldig fan av, så hadde jeg endt opp med å gi halve jorden bank.

Endret av Vorpal
Lenke til kommentar

Takk, takk. Synes nå dette lignet ganske mye på slik punkere kler og ter seg jeg da... Jeg går forresten i svart hel dagen og hører på blandt annet Machine Head og Tool, men jeg er da ikke verken punker eller sånn emo. Skjønner ikkeno jeg...

 

EDIT: Feil i kode

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Emoer blir banket, sosser blir banket, nerder blir banket, osv.. Går ikke ann å ha en stil for tida uten å bli hatet. Husker jeg ble ganske irritert da jeg leste på nettet om "National Beat Down an EMO-Kid Day" som oppfordret til uprovosert vold mot dem bare fordi dem har en annen stil. Tragisk

Lenke til kommentar

Tjæ. Det er VELDIG mye krangel om definisjonen på det, og HVEM som kan kalles såkalt "emo".

 

Jeg for min del, ble kalt det tilbake på ungdomsskolen grunnet svarte klær og langt hår. Jeg var virkelig ikke deprimert, men stereotypi er en fin stein.

 

"Mainstream"-inntrykket av EMO er folk som kler seg i... litt merkelige klær, har en pannelugg som går over det ene øyet, mye sminke rundt øynene, og som mange tror er deprimert. Mange får for seg at de driver med selvskading også. Den store diskusjonen er da, HVEM som kan kalles "emo". Mange føler selv at de blir feilplassert der, fordi disse "emoene" har stjålet såpass mange ting fra andre kulturer, som folk automatisk identifiserer med ordet "emo". Langt hår og svarte klær har siden jeg var ung, vært synonymt med "satanist".

 

Jeg er faktisk litt irritert over at folk ikke bruker det ordet lenger. Det er veldig mye mer nedverdigende å bli kalt en tenåringsdeprimert og selvskadende svekling enn en person som brenner kirker, ofrer dyr til satan, utøver ritualvold og drikker geiteblod.

 

Heller bli "fryktet" enn hånet og sett ned på.

 

Jeg hater stereotypi.

Endret av Zaran
Lenke til kommentar

Syns dette med Emo er tragisk, men er jo enda mer tragisk at folk må banke dem opp. Å tilbringe tid og energi på å hate folk som er annerledes, og deretter samle en mobb for å banke dem opp er helt ufattelig.

 

En mobb av tapere, ikke bare fordi at de går løs på folk i overlegent overtall, men at de faktiskt har tid til dette tullet. Å samle opp 800 folk, tar nok litt tid og planlegging og for dette formålet? Helt ufattelig.

Lenke til kommentar

Sånn som jeg har oppfattet det så blir "emo" likestilt med det å være deprimert, eller f.eks. ha en psykisk lidelse som gjør at man skader seg selv. Virker jo helt groteskt at ungdom nå for tiden kan være så iskalde at de rakker ned på de som allerede sliter og har det vondt.

Lenke til kommentar
Fatter ikke hvorfor man gidder å plassere seg selv i en eller annen kategori (punk, emo, metal etc.). Det virker temmelig jålete å skulle etterstrebe en bestemt type stil, spør du meg.

100% enig. Og hvorfor i alle dager må man kle seg ut som et skrømt fordi man er deprimert?

Jeg oppfatter emo-folk som utrolig egoistiske, late personer som bare er der. Derfor ser jeg ned på de. Dum, jeg? Kjenner ingen "vanlige" som har sagt imot meg på det.

Lenke til kommentar
Fatter ikke hvorfor man gidder å plassere seg selv i en eller annen kategori (punk, emo, metal etc.). Det virker temmelig jålete å skulle etterstrebe en bestemt type stil, spør du meg.

100% enig. Og hvorfor i alle dager må man kle seg ut som et skrømt fordi man er deprimert?

Jeg oppfatter emo-folk som utrolig egoistiske, late personer som bare er der. Derfor ser jeg ned på de. Dum, jeg? Kjenner ingen "vanlige" som har sagt imot meg på det.

 

Kan jeg spørre, hva du tenker på når du skriver "kler seg som skrømt"?

Svarte klær?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva du mener med skrømt. Fatter ikke hvorfor folk vil betale for at klærne sine skal se ut som om man har brukt dem i flere år, men ingen grunn for vold.

 

Det er jo litt tragisk at det har blitt en trend å være "depressiv", skade seg selv og generelt være trist og lei av alt. De fleste som faktisk har problemer tror jeg ikke kler seg annerledes.

Lenke til kommentar

Ekstraordinære tilfeller av din mainstream-definsjon. Sier bare at det at deppa folk kler seg slik, og at noen kler seg slik på gøy, av ren skjær mote, er noe vanlige folk ikke forstår, og istedet for å godkjenne det begynner man å hate det. Dette kommer i tillegg til jeg vil dø-egoisme-holdninga.

Lenke til kommentar

Tror du har misforstått en del når du sier at deppa folk kler seg annerledes Neptun_ jeg kjenner mange som sliter med depresjoner, og ingen av de har noe spesiell kles-kodeks.

 

Og dette med "jeg vil dø egoisme holdning" synes jeg du bør forklare litt nærmere. Mener du at de som er så deprimerte at de vil dø er egoister?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...