Gå til innhold

Tilbud: Lenovo T61P - slå til?


Anbefalte innlegg

Oi, ser at RAM er billig. Hva med denne handlekurven?

 

LENOVO THINKPAD T61P C2D T9500-2.6G 200GB 2GB 14 1IN DVD SM VU NO (UI0ALNO) 11 500

LENOVO Lenovo Advanced Mini Dock m/ DVI 1 598

CRUCIAL DDR2 SO-DIMM 2048MB CL5 Non-ECC, 1.8V, 256Mx64, 200p DDR2 PC2-5300 348

 

Totalt 13 634

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok inn noen av disse og setter opp en nå for kunde.

 

Har selv en ThinkPad 14.1" wide med 2.4GHz CPU, 200GB 7200 RPM, Vista x64 og 4GB minne.

 

Kampanjemaskinen har vesentlig bedre batterikapasitet, den er raskere til det meste, og den føles faktisk som om den er bedre skrudd enn min. Lurer nesten på om at en av maskinene kommer til å havne på hjemmekontoret mitt, jeg. :)

 

Uansett: Maskinen er et knallkjøp. Byggekvaliteten er topp, specs på komponenter er topp, pris er på bunn. Kan ikke slå feil :)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Fordel med originalt minne er at hvis det oppstår uforklarlige problemer med maskinen og du sender den på service, så vil garantien dekke feilsøk og reparasjon selv om det er det ekstra minnet som forårsaket det.

 

Har opplevd dette et par ganger selv.

 

Ellers så vil jeg si at de ekstra kronene for 4 år garanti med henteservice er verdt det med mindre du ønsker å bytte PC litt oftere for å få nyere teknologi.

 

Gled deg. :)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Serviceavtalen er såpass lavt priset at ihvertfall jeg hadde valgt denne. Nå er det vel ikke spesielt mye problemer med disse maskinene, men noen maskiner hender det jo et eller annet med... Har ikke lest avtaleteksten - noen følger eier mens andre følger maskinen. Følger den maskinen kan du jo selge den med 1 års garanti om 3 år :thumbup:

 

Selv får jeg nøye meg med å se hva jeg får ut av en gammel (men strøken) thinkpad og Linux. Tar jeg ikke feil blir det en kjapp test med Xubunutu 8.04 for å se hvordan det funker - så blir det vel Gentoo 2008 som skal vri mine små grå.....

 

Kanskje jeg bør skaffe meg en Sony Ericsson M600....

Endret av omaha
Lenke til kommentar
Oi, ser at RAM er billig. Hva med denne handlekurven?

 

LENOVO THINKPAD T61P C2D T9500-2.6G 200GB 2GB 14 1IN DVD SM VU NO (UI0ALNO) 11 500

LENOVO Lenovo Advanced Mini Dock m/ DVI 1 598

CRUCIAL DDR2 SO-DIMM 2048MB CL5 Non-ECC, 1.8V, 256Mx64, 200p DDR2 PC2-5300 348

 

Totalt 13 634

 

Regner med at det er ram til docken og ikke til laptopen? Om jeg hadde vært deg, så hadde jeg ikke vært i tvil engang på å kjøpe inn denne maskinen. Hvis du er usikker, så se litt rundt og se om du klarer å finne en så bra maskinen til en noe liknende pris. Om du klarer det, så har du gjort et annet kupp. Selve chassiet på maskinen er veldig solid. Og det er en grunn til at T4x\6x maskinen ikke har forandret seg veldig på utseende.

 

Tastaturet er noe av det beste jeg har testet, museplata er så direkte og presis, det samme gjelder styrepinnen. Du har thinklight, som er et lite lys på toppen av skjermen som lyser ned på tastaturet når du vil, acces programmene til thinkpad er også veldig bra. Maskinen tyngde ligger vel på rundt 2,5 kg. Prøv å les litt tester og se bilder av den.

Lenke til kommentar
Regner med at det er ram til docken og ikke til laptopen?

Nei, tenkte til laptopen. Så bare at en annen kjøpte likt minne, og tenkte at det passet sikkert.. men altså ikke? Ellers takk for tips :)

 

edit: kan man altså putte ram i docken?

 

Kjøpte tilnærmet likt minne. Går ut fra at de ekstra 2 gb ikke kommer i konflikt med de 3 gb som allerede står i (ram + Intel Turbo Memory), selv om amentio oppgir maskinen med 3 gb som grense for minne. Står sikkert bare nevnt på grunn av 32-bits Vista som følger med. Heldigvis kan dette omgås ved bruk av andre OS.

 

Vet at THINKPAD ADVANCED DOCK er utbyggbar, men ut fra sidene til amentio står det ikke noe om mulighet for å sette inn ekstra ram. Dette må i tilfelle komme som et PCI Express kort eller en ultrabay utvidelse.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Vista har vel allerede utfordringer når det gjelder drivere i standardutgavene, og jeg tror ikke det er færre "issues" med kompatibilitet i 64bits for å si det litt forsiktig.

 

Jeg ser at Amentio oppgir at det er 1gb "turbo mem", 2gb ram installert og kapasitet til 4gb ram. Lenovos spec på dette modellnr sier ingenting om "Turbo" og oppgir 4gb max.

 

http://www5.pc.ibm.com/no/products.nsf/...epi=web_express

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1894722

http://www.intel.acom/design/flash/nand/tu...ory/?iid=search

 

Hva som er korrekt vet jeg ikke, mulig "Turbo" går på bekostning av "vanlig" ram i max-addresseringen i 32bits MSoft OS.

 

"Turbo" er vel et PCIexpresscard.

Endret av omaha
Lenke til kommentar
Så man får med 1 GB med et slags turbominne? Har dette noen reell effekt på ytelse?

 

Lurer fremdeles på om den annonserte maskinen er toppspeccet, eller om det bare er en "tilfeldig" utgave av T61P som er nedsatt i pris.

 

Her er en fyldig omtale/test av Turbo Memory. Konklusjonen er at effekten ikke er så stor. Særlig om man har over 1GB vanlig ram. Man kan også få noen ekstra prosent med batteritid med Turbo Memory.

 

http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.aspx?i=3009

Lenke til kommentar
Lurer fremdeles på om den annonserte maskinen er toppspeccet, eller om det bare er en "tilfeldig" utgave av T61P som er nedsatt i pris.

 

Er det så interessant, da? Det kommer uansett en maskin med bedre spec om to måneder.

 

Poenget er at den nok koster mer enn denne. Dette er et veldig godt tilbud. :)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Denne maskinen har nok meget høy spec blant Thinkpadene ja. Den har den kraftigste 45nm (siste) CPU'en, 7200rpm hdd, grafikkortet er vel nr 2 (har etter hva jeg forstår 128mb minne på kortet mens toppmodellen har 256mb). Den har det største batteriet og den høyeste oppløsningen på skjermen (blant Thinkpads 14"), den mest omfattende utgaven av Vista osv. Dersom du sammenligner med Thinkpads til samme pris vil du ikke finne noen som matcher denne spec'en til samme pris (i listene på hw.no). Så dersom skjermstørrelse passer har i alle fall ikke jeg sett noe bedre tilbud. Jeg har ihvertfall anbefalt den ovenfor venner, familie og kolleger. Det kommer nok en ny versjon av Thinkpad snart (tipper det er en T300 serie med montevina (CPU'en i denne hører til i montevina) og at serien dukker opp i butikkene før september. Men jeg TROR at du heller ikke blant de nye som kommer finner denne spec'en til den prisen.. :)

Endret av omaha
Lenke til kommentar

Noen oppklarende punkter til en del av postene fra forumets medlemmer:

 

- Advanced Mini-dock støtter 1920 x1200 via DVI, det vil si Single-link DVI. (edit ref. post under)

- Maskinen har firewire

- den leveres med 200GB 7200rpm disk.

- maskinen er priset lavt fordi Lenovo skal slutte med 4:3 skjermer... Dette er siste mulighet! Og ja, det er et partikjøp, begrenset antall.

Endret av tore45
Lenke til kommentar
Noen oppklarende punkter til en del av postene fra forumets medlemmer:

 

- Advanced Mini-dock støtter dessverre bare 1600x1200 / 1680 x 1050 via DVI, det vil se Single-link DVI.

- Maskinen har firewire

 

Spesifikasjonene sier at DVI single-link støtter opptil 1920 x 1200. Link til andre som har fått til 1920 x 1200 over DVI med denne dockingen:

 

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=194176

 

Edit:

 

Jeg finner ingen kilder som sier at denne har firewire. Tvert imot sier flere på forumet til notebookreview.com at alle T61/T61p med 14" 4:3-skjerm ikke har firewire.

 

Har du kilde som viser at denne modellen har firewire?

 

Det stemmer også med de tekniske data på Lenovos hjemmeside:

 

http://www5.pc.ibm.com/no/products.nsf/...epi=web_express

Endret av jobra1
Lenke til kommentar

Du har rett, ingen firewire på 4:3 modeller. Feil i kildene mine!! :mad:

 

 

Noen oppklarende punkter til en del av postene fra forumets medlemmer:

 

- Advanced Mini-dock støtter dessverre bare 1600x1200 / 1680 x 1050 via DVI, det vil se Single-link DVI.

- Maskinen har firewire

 

Spesifikasjonene sier at DVI single-link støtter opptil 1920 x 1200. Link til andre som har fått til 1920 x 1200 over DVI med denne dockingen:

 

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=194176

 

Edit:

 

Jeg finner ingen kilder som sier at denne har firewire. Tvert imot sier flere på forumet til notebookreview.com at alle T61/T61p med 14" 4:3-skjerm ikke har firewire.

 

Har du kilde som viser at denne modellen har firewire?

 

Det stemmer også med de tekniske data på Lenovos hjemmeside:

 

http://www5.pc.ibm.com/no/products.nsf/&am...epi=web_express

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...