Gå til innhold

Tilbud: Lenovo T61P - slå til?


Anbefalte innlegg

Hei, er klar over begrensningen i minneaddresseringen i XP/Vista, men mange kjører både OSX 10.5 og Linux på slike. Poenget med 2gb istedet for 1gb ekstra (for meg) er at man slipper å kjøpe til mer ram når maskinen er 4 år og ram'en er svindyr fordi den har gått ut av produksjon :cool:

 

Arrestér meg gjerne her: Mener at "turboen til Intel" er et Pciexpresskort som tar en av de to tilgjengelige slot'ene (mulig det er 2 "fullsize og 1 halfsize" slot og at turbo eller gps bruker halfsize mens USBwifi eller HSDPA bruker fullsize sammen med wifi..)

 

Strømforsyningen lar deg lade duppedingser med usbstrøm slik at du slipper å lade fra laptopen eller ha en haug med ladere med deg på tur - den er slank og har forskjellige koblingsstykker til forskjellige mob'er /pods osv. Man får kjøpt en "dual"kabel i tillegg men vet ikke om man trenger denne.

Endret av omaha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...prosessoren er akkurat like tykk som en hvilken som helst annen transistor. 45nm angir bredden på PN-overgangene i transistorene i substratet. Den fysiske størrelsen og holdbarheten til selve transistoren påvirkes ikke av dette.

 

Det er vel ikke bare èn transistor, det er flere millioner av dem...

 

Ettersom det er både VGA og DVI-utgang på den, kan begge brukes samtidig i tillegg til den interne skjermen?

 

Er det virkelig DVI-utgang på den???

 

Og hvorfor er det ikke FireWire?? Er det blitt vanlig å kutte det ut?

Endret av 7r
Lenke til kommentar
Ville ha holdt meg unnav amentio.no Dem har bra tilbud, men 0 kunde service

 

Nå har ikke jeg vert bort i retur-servicen, jeg regner med at det er den du sikter til? Salgs-servicen var hvertfall upåklagelig i mitt tilfelle. Har både ringt og blitt oppringt når det er ting jeg har lurt på og aldri opplevd ventetid eller "lovet å bli oppringt" slik andre opererer med.

Lenke til kommentar
Hei, er klar over begrensningen i minneaddresseringen i XP/Vista, men mange kjører både OSX 10.5 og Linux på slike.

 

Du spurte i forhold til Windows XP i det innlegget jeg svarte på. Jeg svarte på spørsmålet.

 

Poenget med 2gb istedet for 1gb ekstra (for meg) er at man slipper å kjøpe til mer ram når maskinen er 4 år og ram'en er svindyr fordi den har gått ut av produksjon :cool:

 

 

Min maskin er fire år gammel. I dag koster det 700 kroner å oppgradere denne til 2GB ram (DDR), da maskinen var ny fantes det ikke en gang rambrikker over 512MB, og disse kostet noe over 1000 kroner per stk. Med dagens priser er det ingen grunn til å ikke kjøre på med 4GB, så klart, men jeg er ikke helt enig i argumentet ditt.

Lenke til kommentar

Da tok min 5 år gamle T30 endelig kvelden.

Har gått å siklet på T61p'en siden nyhetsbrevet dukket opp i innboksen.

Handlelisten min (foreløbig) ser slik ut

- LENOVO THINKPAD T61P (d'Oh)

- Lenovo Advanced Mini Dock (Har oppgjennom årene gjort meg avhengig av en slik liten sak)

- CORSAIR Value DDR2 SO-DIMM PC5300 2048MB (Kan ikke skade med litt ekstra minne)

 

Skulle gjerne sett at det var mulig å kvitte seg med Vista'en. Har noen lisenser liggende. Noen som vet om det er mulig å ikke få med denne mot (enda mer) rabatt? Skulle gjerne sett det var mulig å gjøre slik noen gjorde ved kjøp fra dell.

Er det noe annet jeg burde lagt til? Ser mange kjøper utvidet garanti, men fattig student som jeg er tror jeg at jeg holder meg til den gode gamle reklasjonsretten.

Lenke til kommentar
Du spurte i forhold til Windows XP i det innlegget jeg svarte på. Jeg svarte på spørsmålet.

 

Min maskin er fire år gammel. I dag koster det 700 kroner å oppgradere denne til 2GB ram (DDR), da maskinen var ny fantes det ikke en gang rambrikker over 512MB, og disse kostet noe over 1000 kroner per stk. Med dagens priser er det ingen grunn til å ikke kjøre på med 4GB, så klart, men jeg er ikke helt enig i argumentet ditt.

Var ikke ment som kritikk - bare et synspunkt :) Når det gjelder oppgradering av ram er dette bare mine tanker omkring dette. Det vil variere litt med overgang til nyere teknologier/spec'er. Mine tanker om dette relaterer seg til oppfriskning (gjøre brukbare) eldre maskiner for ungene i slekta, og problemene jeg har støtt på har som regel vært at jeg har måttet bytte ut gamle rambrikker istedet for å legge til, samt kjøpers valg av budsjett CPU den gangen de anskaffet maskinene. På eldre bærbare har det gjerne vært grafikkort og ram som har begrenset anvendeligheten. (Nå er det vel en utfordring å finne store nok 2,5" IDE disker tar jeg ikke feil).
Lenke til kommentar

Nå er jeg usikker på om jeg skal bestille altså...

 

+ Virker som et supert tilbud

+ Maskinen virker solid og god, noe som savnes etter å ha vært borti Acer, HP og Compal (og butikker som NetShop)

+ Har lenge hatt lyst på dockingstasjon, og dette er en av få PC-er som har mulighet til dette

 

- Hadde nesten bestemt meg for Mac

- Har ikke sett maskinen, så aner ingenting om tyngde og størrelse (har dessverre ikke så godt sammenlikningsgrunnlag)

 

Hjelp meg :)

Lenke til kommentar
Skulle jeg fokusere på en "minimum må ha"liste hadde det vært ekstra 2gb ram, smartkortleser, ultrabaybatteri, og den slanke strømforsyningen med USBlading.
Er ikke 2 GB nok? Hva brukes smartkortleseren til, og trodde jeg leste at dette var innebygd..?
2 gb ram er sikkert mer enn nok - og dessuten sitter de en brikke - ikke 2x1gb, så det fikser man senere om man har behov.

 

Jeg kan ikke finne noe om at det er smartcardleser (kjekt om jeg tar feil). Det er et par alternativer:

http://www5.pc.ibm.com/no/products.nsf/...epi=web_express

 

Bruker man expresscard HSDPAmodem vil den under her måtte vike ved bruk av modemet, mens den over skal vel kunne forbli i slot'en tror jeg.

http://www5.pc.ibm.com/no/products.nsf/...epi=web_express

 

Bruken av smartcard er alt fra Tipping og Altinn med buypass (kortet har sertifikat) og kan brukes ved kryptering/autentisering av Epost og sikker innlogging på maskinen din (evt sammen med kryptering av hdd) - eller nettverket - eller tilgang til applikasjoner på jobben...

Endret av omaha
Lenke til kommentar
Nå er jeg usikker på om jeg skal bestille altså... Har ikke sett maskinen, så aner ingenting om tyngde og størrelse (har dessverre ikke så godt sammenlikningsgrunnlag)
Liker også OSX (Det finnes folk som kjører OSX 10.5.x på ThinkPads). Mitt ankepunkt mot MacBook Pro er at jeg synes den har "plastic" feel og skjerm/lokk er flimsy... På Appleforumer er det også endel kritikk mht servicenivå hos Apple ved reklamasjoner. (Sjekk prisen på utvidet garanti/service hos apple og sammenlign med Thinkpad) Konstruksjonsmessig mener jeg ThinkPad er vesentlig bedre, men så er det OSX da... Endret av omaha
Lenke til kommentar
Er det virkelig DVI-utgang på den???

 

Og hvorfor er det ikke FireWire?? Er det blitt vanlig å kutte det ut?

 

Jeg har en T61P som er ca. 3 mnd gammel. Den var da rimelig topp-speccet med T7700 og en 15.4" widescreen med 1920x1200(!) oppløsning. Jeg har i alle fall vært kjempefornøyd med den maskinen.

 

Den har _ikke_ DVI, men kun VGA. Jeg vet ikke hvorfor de ikke har begge deler, men jeg vet i alle fall at det hadde vært ramaskrik rundtomkring dersom den manglet VGA. Lenovo/IBM har alltid produsert proffmaskiner, og jeg har fortsatt til gode å komme til et møterom hvor det er lagt opp for tilkobling av laptop med DVI..

 

Min maskin har imidlertid firewire. Det er utrolig mange forskjellige spesifikasjoner på denne maskinen.

Lenke til kommentar

Hva er drawback'et med denne modellen?

Jeg mener, med hånden på hjertet, at de kan umulig selge den så billig...? Det er her snakk om at vi matcher USA mtp utsalgspriser!

Jeg har siklet på en T61 i en 'evighet', men tør ikke kjøpe denne fordi jeg er skeptisk - rett og slett.

Lenke til kommentar
Skulle jeg fokusere på en "minimum må ha"liste hadde det vært ekstra 2gb ram, smartkortleser, ultrabaybatteri, og den slanke strømforsyningen med USBlading.
Er ikke 2 GB nok? Hva brukes smartkortleseren til, og trodde jeg leste at dette var innebygd..?
2 gb ram er sikkert mer enn nok - og dessuten sitter de en brikke - ikke 2x1gb, så det fikser man senere om man har behov.

 

Jeg kan ikke finne noe om at det er smartcardleser (kjekt om jeg tar feil). Det er et par alternativer:

http://www5.pc.ibm.com/no/products.nsf/...epi=web_express

 

Bruker man expresscard HSDPAmodem vil den under her måtte vike ved bruk av modemet, mens den over skal vel kunne forbli i slot'en tror jeg.

http://www5.pc.ibm.com/no/products.nsf/...epi=web_express

 

Bruken av smartcard er alt fra Tipping og Altinn med buypass (kortet har sertifikat) og kan brukes ved kryptering/autentisering av Epost og sikker innlogging på maskinen din (evt sammen med kryptering av hdd) - eller nettverket - eller tilgang til applikasjoner på jobben...

 

Dersom du klarer deg med en ekstern kortleser, kan disse fås gratis av Norsk Tipping. Fikk tilsendt en for den nette sum av et tippekort (60 kroner).

 

Fikk ikke noen kommentarer på oppsettet mitt, så da tror jeg at jeg bruker mine surt oppsparte 13 404,- på min nye datamaskin.

Lenke til kommentar
Dersom du klarer deg med en ekstern kortleser, kan disse fås gratis av Norsk Tipping. Fikk tilsendt en for den nette sum av et tippekort (60 kroner). Fikk ikke noen kommentarer på oppsettet mitt, så da tror jeg at jeg bruker mine surt oppsparte 13 404,- på min nye datamaskin.
Berre lekkert oppsett ;o) For egen del har jeg smartkortleser fra Norsk Tipping - holder fint, men de er disse haugene med kabler her og der da :ph34r: Hvordan ha alt en trenger - uten masse kabler....De selger smartkortleser hos buypass/norsk tipping også: https://www.prod.buypass.no/bpwebstore/init.do
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...