Gå til innhold

Tilbud: Lenovo T61P - slå til?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En annen ting jeg lurer på; er hvor holdbar denne prosessoren er. 45 nm er jo utrolig tynt, de har stappet mange transistorer sammen i et felt, det er mye som kan gå galt...

 

prosessoren er akkurat like tykk som en hvilken som helst annen transistor. 45nm angir bredden på PN-overgangene i transistorene i substratet. Den fysiske størrelsen og holdbarheten til selve transistoren påvirkes ikke av dette.

 

Også er det umulig å holde styr på når de slipper ørten modeller for å dekke ulike specs... Hvordan er f. eks. den annonserte i forhold til denne, med over dobbel pris?

 

Tilbudsmodellen er bedre enn den du linker til her (med mindre det er forskjeller jeg ikke ser her og nå).

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Denne maskinen er nok en sterk kandidat dersom jeg bestemmer meg for PC istedet for Mac. Men er det noen butikker som har den utstilt? Var innom Lefdal og Elkjøp, tror ikke de fører dette merket.

 

Haha...lefdal og elkjøp? Man kjøper ikke en kvalitet maskin i de butikkene der. Lenovo selges ikke i butikk og utstilles ikke. Eneste jeg kommer på er KK88 i Ski som har denne maskinen. Men man finner ikke bedre kvalitet på en bærbar maskin enn på en IBM\Lenovo, etter min mening.

Lenke til kommentar
Denne maskinen er nok en sterk kandidat dersom jeg bestemmer meg for PC istedet for Mac. Men er det noen butikker som har den utstilt? Var innom Lefdal og Elkjøp, tror ikke de fører dette merket.

 

Haha...lefdal og elkjøp? Man kjøper ikke en kvalitet maskin i de butikkene der. Lenovo selges ikke i butikk og utstilles ikke. Eneste jeg kommer på er KK88 i Ski som har denne maskinen. Men man finner ikke bedre kvalitet på en bærbar maskin enn på en IBM\Lenovo, etter min mening.

 

Papyrus ved siden av Klingenberg kino i Oslo har ofte flere Thinkpads utstilt. Har sett både X61, T61 og X300 hos dem samt noen av de billigere modellene.

Lenke til kommentar

Glemte en vanligvis ikke der. Før så var det hvertfall sjeldent at man så en Thinkpad i en butikk, om butikken ikke var IBM forhandler. Men har vært ute av laptop greiene lenge nå, så er ikke helt med. Men KK88 vet jeg hadde før.

 

EN annen ting jeg lurer på er garantien på T61P. Står 3 års fabrikantgaranti. På min T40P så hadde jeg vel 3års henteservice. Det jeg lurer på er egentlig forskjell på de to? Har sendt mail til amentio, men ikke fått noe svar, og er vel eneste grunnen til at jeg ikke har bestilt denne maskinen ennå.

Lenke til kommentar
Glemte en vanligvis ikke der. Før så var det hvertfall sjeldent at man så en Thinkpad i en butikk, om butikken ikke var IBM forhandler. Men har vært ute av laptop greiene lenge nå, så er ikke helt med. Men KK88 vet jeg hadde før.

 

EN annen ting jeg lurer på er garantien på T61P. Står 3 års fabrikantgaranti. På min T40P så hadde jeg vel 3års henteservice. Det jeg lurer på er egentlig forskjell på de to? Har sendt mail til amentio, men ikke fått noe svar, og er vel eneste grunnen til at jeg ikke har bestilt denne maskinen ennå.

 

Den hos Amentio har bare Customer Carry-in 3 år. Du må altså selv levere/sende den inn.

 

Din T40P hadde sikkert 3 års Onsite (dvs. henting/bringing av budfirma).

 

Det er mulig å kjøpe 3 års onsite i tillegg:

 

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:986168

Endret av jobra1
Lenke til kommentar

Har en slik via jobben... Rett og slett genial! Solid som få, perfekt bærbar størrelse, nydelig tastatur, god batteritid og skikkelig skjerm (15" i 4:3 format).

 

Fatter og begriper ikke hvorfor folk skal ha 15" wide på en bærbar! Noen som skjønner denne trenden? På skrivebordet derimot kan jeg godt ha en 22" eller 24" wide.

Lenke til kommentar
Fatter og begriper ikke hvorfor folk skal ha 15" wide på en bærbar! Noen som skjønner denne trenden?

 

Jeg skal aldri ha widescreen på en bærbar, men jeg vet nøyaktig hvorfor dette er så godt som enerådende på markedet. Forklaringen er lang, men ett hint er produksjonskostnader (av en eller annen grunn er det mye billigere å lage ett widescreen-panel enn ett 4:3).

Lenke til kommentar

Her er en tråd til om samme maskin, satte opp et par screenshots med foreslåtte spec'er.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry10856997

 

Hadde vel plukket et ultrabaybatteri og en 2gb rambrikke ekstra i stedetfor 1gb - og valgt 4 år support - for maskinen varer normalt minst fire år - sammenlign prisen for 4 års support for Thinkpad med 3 år Applecar - sier litt om hvordan de vurderer kvaliteten på maskinene sine kanskje? Er enig mht laptops og widescreen - unntaket er 17" som etter min oppfatning tåler widescreen..

Lenke til kommentar

Tror ikke så mange shopper dock egentlig - er ikke så sikker på om jeg ser for meg en såpass stygg boks på min pult ihvertfall. Kjekt å ha men gresselig stygg. La den inn for å synliggjøre pris og alternativer.

 

Dersom man virkelig farter rundt med laptop, mobil, en lille mp3 osv er batteritid viktig, og strømforsyningen er viktig. Såvidt jeg kan se er den vesentlig slankere og har usb-ladeuttak. Man får kjøpt en "dobbelkabel" med tip'er til forskjellige mobiler osv. og man har én lader til mobilen, mp3 osv. Jeg er luta lei av kabler og ladere til alle slags duppeditter ;o)

 

Dessuten synes jeg det er greit å ha en lader permanent der jeg bruker maskinen mest slik at jeg slipper på pakke ned kabler osv hver bidige gang jeg flytter på meg - klapp den sammen, legg den i vesken og stikk ;o)

Lenke til kommentar

Den vanlige T61 er forresten også satt ned endel i pris. Nå får du den fra ca 7500 kroner på Amentio:

 

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1764540;r:pg

 

Et alternativ for dem som vil ha en maskin som bruker mindre strøm (pga. integrert skjermkort og lavere oppløsning på skjermen).

 

Et argument som kan tale både for og imot denne modellen er at den leveres med 6 cellers batteri. Det betyr litt lavere brukstid enn med 9 cellers som leveres med T61P. Fordelen er at 6 cellers ikke stikker ut noe sted som 9cell gjør.

 

Tekniske data:

 

14.1" 4:3 1024x768

2GHz C2D T7250

Intel Graphics Media Accelerator X3100

1GB / Max 4GB

160GB HD

DVDR

Intel 3945ABG / Gigabit Lan / Faxmodem / Bluetooth

Vekt: 2.35Kg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...