Gå til innhold

Mobilen som har 1,8 års batteritid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger jo ikke teste hvor lenge den holder da... Er jo oppgitt en batterikapasitet på 32800mAh.. trenger ikke mer enn å vite hva forbruket er på telefonen for å finne ut hvor lenge den varer. Med tanke på at det er i teorien 32 ganger bedre enn alle andre batterier bør den vare 32 ganger lengre. Det vil vel si i overkant av en mnd med vanlig bruk.

 

Uansett er det meget imponerende om de faktisk har klemt inn 32800mAh i et batteri som er bare dobbelt så stort som et konvensjonelt mobilbatteri ut fra hva jeg så på bildene.

Lenke til kommentar
Er ikke 1000kr veldig billig for en slik mobil? Mobilen ser ut som en ganske avansert smarttelefon og batteriet har veldig stor kapasitet til å være så lite. En K750i koster omtrent like mye.

 

China-modeller er nesten alltid så billige. Stort sett så har de det samme operativsystemet, som er noe knotete sies det. Ellers har de ikke noe mer enn GPRS, og dårlig kamera som oftest. Men det hadde vert gøy og prøvd en slik telefon da! ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle det ta så lang tid å lade opp? 32Ah er jo det samme som i en laptop.

 

Det er 4Ah i min laptop(les: portabel bærbar). FSC AmiloD8830=P

 

Jeg syns forresten at amobil burde teste noen "chinaphones". Det har blitt mye "talk the talk, men ingen "walk the walk" i det siste. De tjener ven nok på den irriterende reklamen sin til å kjøpe en telefon til 1000 kroner i ny og ne?

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle det ta så lang tid å lade opp? 32Ah er jo det samme som i en laptop.

 

Det er 4Ah i min laptop(les: portabel bærbar). FSC AmiloD8830=P

 

Jeg syns forresten at amobil burde teste noen "chinaphones". Det har blitt mye "talk the talk, men ingen "walk the walk" i det siste. De tjener ven nok på den irriterende reklamen sin til å kjøpe en telefon til 1000 kroner i ny og ne?

 

Røske ut et slikt laptop batteri. Sette på en spennings regulator som endrer spenningen ned til 5volt som ladderne til mobiler opererer på. Indigrere (hindu dysl) dette inn i en jakke eller på hytta...

Lenke til kommentar

Sjekka nettopp det relativt store 9 cellers Li-ion batteriet til min dell, og det er på 7200mAh... Da førstes begynner det å bli imponerende med 32800mAh på et batteri på snaut 10% av den størrelsen. Ser for meg en liten revolusjon i batteritid på ultraportable PC-er om disse batteriene faktisk fungerer, og ikke bare er en "visjon"

 

Og om prisen faktisk er 1000 kr, så er jo det helt latterlig bare med tanke på batteriet.

Lenke til kommentar
Sjekka nettopp det relativt store 9 cellers Li-ion batteriet til min dell, og det er på 7200mAh... Da førstes begynner det å bli imponerende med 32800mAh på et batteri på snaut 10% av den størrelsen. Ser for meg en liten revolusjon i batteritid på ultraportable PC-er om disse batteriene faktisk fungerer, og ikke bare er en "visjon"

 

Og om prisen faktisk er 1000 kr, så er jo det helt latterlig bare med tanke på batteriet.

Satt og tenkte på dette også. Men laptopbatteriet er nok 14-18volt, telefonbatteriet er nok 3.6v. Så du har da (antar at du har et batteri på 18 volt) 36000mah, eller 28800mah om du har et 14.4volts batteri. Så man kan vel si at man har tidoblet kapasiteten per cm3.

Lenke til kommentar

Hadde vært artig å kjøpe den og måle batteriet og teste mobilen!

Men jeg ville vært litt skeptisk til å gå rundt med 32800mAh i lomma,

særlig når dem er lagret i et lite kinabatteri! KABANG!

Bare tenk på at et normalt laptop batteri har en sjettedel av

kapasiteten! og se hvordan de kan fyre av!

 

32800mAh vil si at man skal kunne belaste batteriet med 32,8 Ampere

i en time. Dermed vil batteriet kunne forsyne en 2000w varmeovn

hjemme på 230 volten i 3 timer og tre kvarter!!

(Teoretisk.. Hadde man prøvd dette ville nok batteriet blitt

overopphetet og eksplodert)

 

For meg virker det ganske urealistisk. Dessuten ville dette vært

en revolusjon innen batterier! Store amerikanske selskaper ville

med en gang tatt kontakt og og.. nei! Det her tror jeg vi skal

ta med en klype salt. Man må gjerne kjøpe den, vurderer det selv.

Men man må være forberedt på å bli skuffet.

Lenke til kommentar
Hadde vært artig å kjøpe den og måle batteriet og teste mobilen!

Men jeg ville vært litt skeptisk til å gå rundt med 32800mAh i lomma,

særlig når dem er lagret i et lite kinabatteri! KABANG!

Bare tenk på at et normalt laptop batteri har en sjettedel av

kapasiteten! og se hvordan de kan fyre av!

 

32800mAh vil si at man skal kunne belaste batteriet med 32,8 Ampere

i en time. Dermed vil batteriet kunne forsyne en 2000w varmeovn

hjemme på 230 volten i 3 timer og tre kvarter!!

(Teoretisk.. Hadde man prøvd dette ville nok batteriet blitt

overopphetet og eksplodert)

 

For meg virker det ganske urealistisk. Dessuten ville dette vært

en revolusjon innen batterier! Store amerikanske selskaper ville

med en gang tatt kontakt og og.. nei! Det her tror jeg vi skal

ta med en klype salt. Man må gjerne kjøpe den, vurderer det selv.

Men man må være forberedt på å bli skuffet.

Tror kanskje du skal ta et lynkurs i elektronikk.

 

9-cell batterier til laptoper har ca samme kapasitet som den her.

 

Den hadde klart å forsyne en 2000watt mikro med strøm i 3 minutter og 35 sekunder.

Lenke til kommentar

Hvordan i all verden kan dere tro på at de har laget et batteri som har mer en 30 ganger større kapasitet enn et typisk "normalt" batteri. Våkn opp folkens. Tror dere 3-4 slike batterier seriekoblet kan starte en bil, eller at 6-7 slike kan starte en buss? Da er det med dagens teknologi ikke et batteri men en BOMBE som bare venter på å gå i lufta. En telefon med et slikt batteri vil jo være forbudt å ta ombord på fly også. Nei dette må være en tidlig aprilspøk eller ren svindel. ;)

Lenke til kommentar
Hadde vært artig å kjøpe den og måle batteriet og teste mobilen!

Men jeg ville vært litt skeptisk til å gå rundt med 32800mAh i lomma,

særlig når dem er lagret i et lite kinabatteri! KABANG!

Bare tenk på at et normalt laptop batteri har en sjettedel av

kapasiteten! og se hvordan de kan fyre av!

 

32800mAh vil si at man skal kunne belaste batteriet med 32,8 Ampere

i en time. Dermed vil batteriet kunne forsyne en 2000w varmeovn

hjemme på 230 volten i 3 timer og tre kvarter!!

(Teoretisk.. Hadde man prøvd dette ville nok batteriet blitt

overopphetet og eksplodert)

 

For meg virker det ganske urealistisk. Dessuten ville dette vært

en revolusjon innen batterier! Store amerikanske selskaper ville

med en gang tatt kontakt og og.. nei! Det her tror jeg vi skal

ta med en klype salt. Man må gjerne kjøpe den, vurderer det selv.

Men man må være forberedt på å bli skuffet.

 

Noe av det du skriver er sant, men du kan ikke forsyne en 2000W varmovn på 230V med et batteri på 3.7V og 32,8Amp. Da må du seriekoble 62 slike batterier. Du er helt på jordet med teorien din nå. :)

Lenke til kommentar

Veldig bra batteritid dette her. Jeg tror neppe noen vil finne ut om ca 1.8år stemmer. Tror nok at denne tiden er betydelig mindre enn oppgitt.

 

Om den skulle komme til Norge(noe den sikkert ikke gjør), og dere i amobil hadde testet den, skulle jeg likt og sett hvor lang taletid den har. Måtte sikkert lagt i mange dager! (Veldig dyr regning) :D

Edit: Trykkleif

Endret av kornelen
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...