Gå til innhold

Ubegrenset iTunes-nedlasting?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med mindre apple har seriøse planer om å forbedre lydkvaliteten dramatisk på 80% av filene ute i butikken, er jeg overhodet ikke interessert.

 

Ja jeg syns vertfall de burde tilby det som et alternativ.

Jeg kan se greia med at folk som har spillere med 1-2 GB lagring ønsker flere album framfor bedre kvalitet. Folk er jo forskjellig derfor burde det være alternativ til alle. Alt fra grei til super egentlig.

Lenke til kommentar
Med mindre apple har seriøse planer om å forbedre lydkvaliteten dramatisk på 80% av filene ute i butikken, er jeg overhodet ikke interessert.

 

Hva er det de kjører nå?

 

Most songs are encoded using FairPlay-encrypted 128 kbit/s AAC streams in an mp4 wrapper, using the .mp4 extension. AAC achieves better sound quality than the MP3 format when compared at the same bitrate.
Lenke til kommentar
30kr/mnd... Det skjer ikke, husk at dette er apple. Jeg liker ideen, og det virker sannsynlig at de ville fått en del flere kunder med et sånt alternativ, men alt under minst 100kr/mnd tror jeg vi bare kan glemme.

 

Jeg heller tror ikke det vil koste 30. Poenget mitt var at apple ville tjent på det om det kostra 5 kr framfor at folk lasta det ned ulovlig gratis. 5 kr fra mill av mennesker framfor 0 kr fra mill av mennesker utgjør mye penger.. Apple vil jo også legge så mye begrensninger på dette at det ikke blir gøy. De gjør alltid det.

Lenke til kommentar

Ser for meg at p.g.a. DRM og elendig kvalitet, er det en langt bedre løsning å laste ned musikk i god kvalitet fra nettet, og heller donere noen kroner til yndlingsartistene sine.

 

Blir moro å se hva den delen av musikkindustrien som fremdeles har lyst til å selge selve CD-platene gjør nå, da. P.g.a. overnevnte kommer jeg neppe til å henge meg på karusellen, men er litt bekymret over hvordan det går om man skal få tilgang på musikk for f.eks. 100kr i måneden når en CD-plate koster mer enn det.

 

(Fysisk musikkformat i fin kvalitet til en dyrere pris > billigere nedlastning i dårlig kvalitet sperret i bauger og kanter.

Endret av Dradd
Lenke til kommentar

Frykter at det er en del med liten skrift her ja.

 

Men i teorien så virker det ganske genialt. Selv bruker jeg min iPod opp mot Winamp fordi jeg er drittlei iTunes styrer. Men om de kommer med en ordentlig avtale, som ikke innebærer DRM så tror jeg en del, inkludert meg, vil starte å kjøpe musikk igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...