Gå til innhold

1 oktober 2007 venter fortsatt på pc som er til reparasjon på elkjøp


Anbefalte innlegg

Heisann. jeg kjøpte meg en pent brukt Siemens Scaleo C med Liquid Cooling System,

 

etter en uke så klikker den. Tar den så med til en elkjøp butikk i Sandvika for en test, jeg opplyser om at den går i blåskjerm å att den slår seg av.

 

Etter en ukestid så for jeg sms av elkjøp at maskinen er klart til henting.

 

Lykkelig og uviten reiser jeg å henter maskinen min.

 

der for jeg klar beskjed om at den ikke har noe feil og å det ikke går på garantien siden det ikke var noe feil på den, jaja tenkte jeg , han kan ikke ha sjekket grundig nok, så jeg tok med meg maskinen lettere irritert uten å betale. siden han klart å skrape opp kabinette når han snudde den på hode for å se etter serielnr "slurvete slask"

 

Testet maskinen hjemme i 15 minutter å den på nytt gikk i blåskjerm, ringte elkjøp med en gang å forklarte problemet mitt å dem slette regningen uten store diskusjoner.

 

men så leverte jeg den inn igjen i en annen butikk ca 2 uker etter dette.

 

Men der er den enda, stadig nye beskjeder om at den er snart ferdig,

først var det hovedkortet så kjølingen, så det er noe funnet feilen regner jeg med. men at det skulle ta mange måneder hadde jeg ikke trodd

 

noen ide om jeg kan forlange noe for tort å svie siden jeg har ventet så lenge på maskinen

 

jeg leverte den in 1 oktober 2007

 

Mvh

Paarak

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo ingen tvil om at maskinen ikke kan være på service i et halvt år av gangen.

Skriv et brev eller snakk med butikksjefen eller serviceansvarlig og si at du vil heve kjøpet. Det hadde du hatt krav på for et par måneder siden.

De har uten tvil brukt urimelig lang tid på å fikse pcen, hvis den har vært inne siden 1. oktober.

Lenke til kommentar
Er jo ingen tvil om at maskinen ikke kan være på service i et halvt år av gangen.

Skriv et brev eller snakk med butikksjefen eller serviceansvarlig og si at du vil heve kjøpet. Det hadde du hatt krav på for et par måneder siden.

De har uten tvil brukt urimelig lang tid på å fikse pcen, hvis den har vært inne siden 1. oktober.

 

 

Problemet er jo at jeg har kjøpt den brukt, han som jeg kjøpte den av kjøpte den ny på elkjøp.

 

Legger med noe svar jeg har fått på epost. i starten fikk jeg ikke svar så jeg har kjørt ned til butikken for og få info hva som skjer.

 

å det er ikke få eposter jeg har sent før jeg for noe svar, men i dag fikk jeg svar med en gang. men dog litt pussig svar ??

___________________________________

 

19 mars

 

Hei Petter jeg har sendt purring i går ,følgende straks di har bestilt hovedkort til pc,en jeg skal pure på di etter poskt

Også …..

Med venlig hilsen / Best regards

_______________________________________________________________

 

 

10 mars

 

De sier den står i test og at de må teste kjølesystemet på den. Fikk beskjed at de ville ha den i test noen dager til på grunn av at de var usikre på kjølesystemet på maskinen

Med venlig hilsen / Best regards

______________________________________________________________

 

5 mars

 

Hei vi har ennå ikke fått den inn ennå. Jeg sjekket status akkurat . jeg skal prøve å ringe dem i morgen å se om jeg får vite noe mer. Dette har tatt usedvanlig mye tid . det er jeg enig i. Klokken er over fire nå så jeg må vente med å ringe til i morgen

Med venlig hilsen / Best regards

__________________________________________________________________

 

 

takk for at dere engasjerer dere :)

Endret av paarak
Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem at du har kjøpt den av en annen. Det som forutsettes er at dere begge er å regne som forbrukere, og at reklamasjonstiden enda gjelder.

 

Er disse oppfylt, så kan du ta det som heter "springende regress", det betyr i praksis at du trer inn i tidligere kjøpers rettigheter ovenfor Elkjøp, og du kan dermed sette frem krav om reperasjon,omlevering osv osv.

Lenke til kommentar
Som nevnt så krev heving siden reparasjonen ikke har skjedd innen rimelig tid. En annen ting er å kansje gjøre en deal med butikken der maskinen ble kjøpt. Kanskje også tipse her og der også muligens om den fantastiske service tiden.

 

takk takk, det var nyttig infomasjon

Lenke til kommentar
Servicen har tatt urimelig lang tid, men vi skal være forsiktige med å stemple Elkjøp som dårlige i denne saken. Vi vet ikke om kunden har bedt om å få en annen løsning på saken slik som f.eks. heving, ombytte eller erstatning.

 

 

er riktig det, er ikke elkjøp direkte som har feilen, for den er på service verkstedet som siemens bruker på østlandet.

 

men har ikke gjort annet enda en og sende den på service.

 

men det som elkjøp har litt skyld i , er dårlig oppfølging når jeg henveder meg pr. telefon å mail. kun med personlig oppmøte så skjer det ting, og det er en smule tungvint når jeg bor 10 mil unna elkjøp

Lenke til kommentar
Servicen har tatt urimelig lang tid, men vi skal være forsiktige med å stemple Elkjøp som dårlige i denne saken. Vi vet ikke om kunden har bedt om å få en annen løsning på saken slik som f.eks. heving, ombytte eller erstatning.

 

 

er riktig det, er ikke elkjøp direkte som har feilen, for den er på service verkstedet som siemens bruker på østlandet.

 

men har ikke gjort annet enda en og sende den på service.

 

men det som elkjøp har litt skyld i , er dårlig oppfølging når jeg henveder meg pr. telefon å mail. kun med personlig oppmøte så skjer det ting, og det er en smule tungvint når jeg bor 10 mil unna elkjøp

 

 

vist det er av noen interesse, så fikk jeg en sms i dag, etter att jeg sende en litt kraftig mail før påske til elkjøp, og purret 2 ganger på mail denne uke.

 

følgene beskjed på sms.

Beskjed fra Infocare. din pc er doa, betyr (Dead on arrival) så du for ny av oss løpet av noe dager.

 

så da har dem vel gitt den opp, men det blir jo spennede hva dem har tenk å prakke på meg nå

Lenke til kommentar

Har også opplvd med Elkjøp Skien at de har vært trege med servicen.

 

Ene gangen jeg hentet mobilen fra service slang de som jobbet der mobilene ned i en plast eske som stod på benke mens de lette etter telefonen min, som hadde vært 2 månder på service.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...