Gå til innhold

Er x nede eller er det bare meg?


Thlom

Anbefalte innlegg

Har du noensinne tastet inn en nettadresse bare for å få beskjed om at nettleseren din ikke får kontakt og lurt på om nettsiden er nede eller om det bare er hos deg den virker nede? Nå slipper du å starte en ny tråd hver gang det skjer. Du bare taster inn http://downforeveryoneorjustme.com/ og taster inn nettadressen i feltet, trykker enter og får beskjed om nettsiden er nede eller om det bare er deg det er problemer hos.

 

Hva du skal gjøre om downforeveryoneorjustme.com virker å være nede har jeg ikke noe svar på. Starte en ny tråd?

Endret av olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg savner litt informasjon om:

 

- Hvilken server det sjekkes FRA (beliggenhet).

- Om det sjekkes fra flere enn én server.

- Hvilke tester som blir gjort (HTML-forespørsel, ping etc.)

 

Sånn som den siden er nå så forteller den ikke så mye mer enn at det finnes en helt tilfeldig datamaskin et eller annet sted i verden som enten kommer inn eller ikke kommer inn, ved hjelp av en eller annen teknikk, på adressen du oppgir.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dersom du har VLC installert vil jeg anbefale deg å forsøke å gå i C:\programfiler\videolan\VLC\ og rename fila npvlc.dll til noe annet (feks rardll.dll) så systemet ikke finner den.

 

Ser ut til at problemet da kan være media-playerrelatert. Da kan du evt. starte en ny tråd der du skriver at du sliter med å spille av streams fra nettet, skrive OS og versjoner av firefox/ie. Da lar sikkert moderatorene den være i fred..

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Dersom du har VLC installert vil jeg anbefale deg å forsøke å gå i C:\programfiler\videolan\VLC\ og rename fila npvlc.dll til noe annet (feks rardll.dll) så systemet ikke finner den.

 

Ser ut til at problemet da kan være media-playerrelatert. Da kan du evt. starte en ny tråd der du skriver at du sliter med å spille av streams fra nettet, skrive OS og versjoner av firefox/ie. Da lar sikkert moderatorene den være i fred..

 

Har avinstallert VLC og prøvd å fjerne WMP. Nå virker det igjen, men WMP er fortsatt der. Så den kan tydeligvis ikke avinstalleres...........Merkelig system med WMP + plugin m.m som Microsoft har der på det området.

 

Men sålenge det virker så får det være.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Ikke her heller, men databaseserverne kjører vell ikke på samme servern som nettsiden?

 

Jeg ser også at de har lagt inn:

"vu05.servetheworld.net vil i løpet av ettermiddagen gjennomgå noe vedlikeholdsarbeide. Det forventes ikke nedetid men ta kontakt med kundeservice dersom du skulle oppleve problemer.

(04/03/09)"

 

Veit ikke om mine databaser kjører på denne servern.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...