Gå til innhold

8800GT? - styr unna XFX


sageman

Anbefalte innlegg

kjøpte meg dette flotte 8800GT-kortet og har nå fått det igang. Jeg er nå i ferd med å bli døv pga det forferdelige bråket som dette kortet lager, det høres fan meg ut som en støvsuger, man kan faktisk høre maskina nå ifra naborommet med døra igjen. XFX har visst fått den aldeles geniale ideen å utstyre viften med bare to ledninger, så noen viftestyring er ikke mulig, det går på 100% hele tiden.

Ifølge denne tråden, så er det visst forskjellige utgaver og mange nettbutikker i Norge har den utgaven som jeg har kjøpt, nemlig PVT88PYHF...pass på ved eventuelt kjøp!

Rett og slett fordømt irriterende at søplefirmaer presterer å lage slike produkt. nå er det igang med retur med de plagene det medfører...fan te greier :thumbdown:

Endret av sageman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
at du ikke gjør ordentlig research på produktene før du kjøper dem er 100% din feil. XFX er en utmerket produsent som tilbyr forbrukerne topp klasse produkter til gode priser.

 

 

Heilt enig med deg Henrik :)

 

Har selv XTX 8800 Series, E knallgodt kort :)

Jah det bråker ganskemye, MEN det er en knalbra produsent ! :)

 

XFX POWER !

Lenke til kommentar

ja, det er klart man bør sjekke ut, innenfor alle tenkelige scenarioer, om det fins spesielle utgivelser av et produkt som ikke holder mål. Å forvente at slikt ikke blir utgitt er absolutt for mye å forvente...

Rett og slett et møkkaprodukt som XFX har sendt ut på markedet i håp om at de slipper å få store deler av de i retur.

Lenke til kommentar

vel jeg har et xfx kort likt ditt, men høyere klokket fra fabrikk, vifta på skjermkortet mitt går nesten alltid på 30%. så du bør kansje heller se på tempraturen inni kassa di før du begynner å klage. xfx er en bra kort produsent. og er ikke bare xfx som har dene kjøleløsningen, er faktisk veldig mange andre merker også som har den samme.

Lenke til kommentar
Man trenger da ikke 3 ledninger for å regulere turtallet på vifter. Det holder med 2. Den tredje er som regel til avlesning av turtall, noe som ikke er nødvendig hvis man allerede vet spenning/turtall-forholdet på vifta.

Ja, jeg skjønner heller ikke hva stresset er. Strømmen (og dermed viftehastigheten)reguleres jo gjennom +/- ledningene. Den 3. ledningen er kun for at bruker skal kunne avlese rpm hastigheten direkte, som du sier.

Lenke til kommentar

Problemet er vel heller det at 8800 GT er et singleslot kort og har derfor mindre kjølevifte og kjøler en tidligere dualslot kort som 8800GTX og GTS med en diger kjøler med ei dertil stor vifte med turtalsregulering levert av XFX.

Men det er akkurat det jeg spådde om singleslot GT kortet, mindre kjøler med mindre vifte lager mere støy en stor kjøler med stor vifte og er vel heller ikke noe unikt for XFX.

Lenke til kommentar

For øvrig er kabinettet åpent, ikke mye varmt der inne, så det er ikke så enkelt. Vifta på skjermkortet går på 100% hele tiden, uansett tempratur.Fra tråden jeg linket til;

For future reference. Direct from XFX support-

 

"Here is kind of a lay out of the versions of the 8800GT 512MB

PVT88P is how they all start

 

PVT88PYDD

PVT88PYDE

PVT88PYDF

Original design and have adjustable fan

 

PVT88PYDQ

Different fan but still adjustable

 

PVT88PYHD

PVT88PYHE

PVT88PYHF

PVT88PYHQ

These versions do not have adjustable fans, but cost less the the previous mentioned video cards."

Helt utrolig dårlig... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Høres ut som det er noe galt med ditt system. Har ett xfx 8800GT kort av typen xxx alpha dog og det er ikke mye vifta bråker selv om jeg har stilt den til 45%. Stock hastighet var vel rundt 35% ved idle. Har god luft ventilasjon i kabinettet og den ligger på rundt 58 grader idle. Orker ikke sjekke load nå, men sjekka for en tid tilbake og da oversteg den ikke 80 grader.

Lenke til kommentar
Typisk søppelfirmaer som XFX og Powercolor å spar 8 øre pr gpu.De sparer ikke mer på å kutte ut en 6 cm ledning.

 

du kunne godt ha begrunnet hvorfor xfx og powercolor er søppelfirmaer...

 

Firmaer som i 2008 ikke er i stand til å levere kjølere med mulighet for viftestyring?

 

En kamerat hadde et Powercolor 3870 som minnekjølinga var limt på,og som knapt nok hang på minne chipene.(Søppel)Det skal sies at de første kortene som kom var kjølinga skrudd med tre skruer,og var godt festet.Selges som oc kort med 800/1200MHz frekvens gjør de,og real life frekvens 1130MHz på minnet.

 

Mitt Powercolor 3870 pcs var av den første rev,og holdt det den lovet mht frekvens,men herregud for et leven.

 

Det er ikke hva jeg kaller en smak av honning

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Typisk søppelfirmaer som XFX og Powercolor å spar 8 øre pr gpu.De sparer ikke mer på å kutte ut en 6 cm ledning.

 

du kunne godt ha begrunnet hvorfor xfx og powercolor er søppelfirmaer...

 

Firmaer som i 2008 ikke er i stand til å levere kjølere med mulighet for viftestyring?

Hva snakker du om? Selvfølgelig er de i stand til å levere kjølere med viftestyring? Om du velger å kjøpe det aller billigste uten å sjekke specs så er det jo kun din egen skyld dersom du ikke er fornøyd.

Lenke til kommentar
Typisk søppelfirmaer som XFX og Powercolor å spar 8 øre pr gpu.De sparer ikke mer på å kutte ut en 6 cm ledning.

 

du kunne godt ha begrunnet hvorfor xfx og powercolor er søppelfirmaer...

 

Firmaer som i 2008 ikke er i stand til å levere kjølere med mulighet for viftestyring?

Hva snakker du om? Selvfølgelig er de i stand til å levere kjølere med viftestyring? Om du velger å kjøpe det aller billigste uten å sjekke specs så er det jo kun din egen skyld dersom du ikke er fornøyd.

 

Kjøpe det billigste?

 

Det 3870 kortet jeg hadde,var absolutt ikke det billigste.Det kostet mer enn kortet med standardkjølern.

 

Og hvor tror du jeg kunne lese/finne ut at vifta ikke kunne viftestyres?Ringe Powercolor å spørre?

 

Kjøpte det kortet på Komplett i desember,rett etter at det kom.Nå kan en selvsagt lese brukererfaringer og reviews på kortet som forteller dette.

 

Løsningen ble en Zalman vf900 kjøler,som jeg koblet på viftestyringa.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...