Gå til innhold

8800GT? - styr unna XFX


sageman

Anbefalte innlegg

Vel.. Jeg har to XFX-skjermkort og et XFX-hovedkort som jeg er trålende fornøyd med. Bråker ikke spesielt heller. Meget sansynlig at jeg kommer til å kjøpe igjen, og jeg anbefaler glatt XFX til andre. Dog sjekker jeg reviews på forhånd på hvert enkelt produkt for å slippe nettopp slike overraskelser. Kjøper man det nyeste av det nye før det er gjort en eneste test av det så risikerer man overraskelser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stor takk til trådstartar som tek opp ein viktig faktor med skjermkort: Viftestøy.

 

Er sjølv på jakt etter eit 1500 - 2000kr skjermkort og hos meg er støynivå viktig.

At det blir produsert kort i den prisklassa utan temperaturregulering på vifta var eg faktisk ikkje klar over.

Lenke til kommentar
Stor takk til trådstartar som tek opp ein viktig faktor med skjermkort: Viftestøy.

 

Er sjølv på jakt etter eit 1500 - 2000kr skjermkort og hos meg er støynivå viktig.

At det blir produsert kort i den prisklassa utan temperaturregulering på vifta var eg faktisk ikkje klar over.

Kjøp dette http://www.netshoposlo.no/aspx/produkt/prd...aspx?plid=95275 Styrer vifta med RivaTuner. Selv med vifta på 100% så hører jeg knapt en lyd. Har To Noctura vifter i Kabinettet og de bråker mer en skjermkortet. Dvs nesten ingenting. Scorer 11300 i 3D mark 06

helt uklokket. Har fått ca 12500 med lett klokking. Jeg er ivertfall kjenmpefornøyd Med min meget stille PC. (hater bråkete pc`er)

Endret av Jollis
Lenke til kommentar

Da var kortet returnert og det nye MSI 8800GT innstallert, gud hjelpe for en nytelse ;) Visste jo allerede at ting var galne, men det er først når du får et skikkelig produkt inni maskina at det virkelig kommer frem hvor mye det gamle XFX-mølet bråket! Anbefaler MSI sitt, stor vifte, omtrent lydløst og selvfølgelig....viftestyring.. :wow:

Lenke til kommentar
Da var kortet returnert og det nye MSI 8800GT innstallert, gud hjelpe for en nytelse ;) Visste jo allerede at ting var galne, men det er først når du får et skikkelig produkt inni maskina at det virkelig kommer frem hvor mye det gamle XFX-mølet bråket! Anbefaler MSI sitt, stor vifte, omtrent lydløst og selvfølgelig....viftestyring.. :wow:

 

Godt å høre at det ordnet seg :) Skal adde viftestyring til sjekkelista når jeg handler skjermkort fra nå av. lol

Lenke til kommentar
Da var kortet returnert og det nye MSI 8800GT innstallert, gud hjelpe for en nytelse ;) Visste jo allerede at ting var galne, men det er først når du får et skikkelig produkt inni maskina at det virkelig kommer frem hvor mye det gamle XFX-mølet bråket! Anbefaler MSI sitt, stor vifte, omtrent lydløst og selvfølgelig....viftestyring.. :wow:

 

haha lol. skikkelig kort ? jeg har xfx selv og det er minst like "skikkelig" som msi sitt. er bare du som er inkompetent og kjøpte feil kort. bare fordi du er amatør så behøver du ikke å kaste dårlig lys over xfx.

Endret av Blaz3r
Lenke til kommentar

prod_8b39c6bc7a9a31c7322d19880a3ba2d7.jpg

Som du ser er det flere utgaver, mitt er det oppe til høyre med den store viften, helt lydløst, kanonbra!

Amentio har et annet bilde av kortet, kan være en fordel å ringe og dobbeltsjekke. De sendte i alle fall det rette til meg, kansje de var litt flaue over å først ha solgt med det XFX-mølet, jeg vet ikke :)

Lenke til kommentar
Da var kortet returnert og det nye MSI 8800GT innstallert, gud hjelpe for en nytelse ;) Visste jo allerede at ting var galne, men det er først når du får et skikkelig produkt inni maskina at det virkelig kommer frem hvor mye det gamle XFX-mølet bråket! Anbefaler MSI sitt, stor vifte, omtrent lydløst og selvfølgelig....viftestyring.. :wow:

 

haha lol. skikkelig kort ? jeg har xfx selv og det er minst like "skikkelig" som msi sitt. er bare du som er inkompetent og kjøpte feil kort. bare fordi du er amatør så behøver du ikke å kaste dårlig lys over xfx.

 

Hvordan vet du at mannen er en inkompetent amatør?Kjenner du ham personlig?

 

Det som er "amatør" er å produsere kort uten mulighet for å styre vifter.Uansett produsent.

 

Jeg driter egentlig i om det er viftestyring eller ikke,da jeg vannkjøler uansett,men mange vil slippe å sitte midt i et sagbruk uten hørselvern.Hvis ikke produsenten oppgir at det mangler,eller det ikke fins reviews på det aktuelle kortet,hvordan kan en vite at det ikke er viftestyrt.

 

Tror du en produsent sender ut et kort til review som mangler viftestyring?

 

Tipper du hadde flaks som fikk kort med det jeg :yes:

Lenke til kommentar
prod_8b39c6bc7a9a31c7322d19880a3ba2d7.jpg

Som du ser er det flere utgaver, mitt er det oppe til høyre med den store viften, helt lydløst, kanonbra!

 

Ja, da ble det mye lettere, når produsenten til og med har 5 forskjellige utgaver av akkurat det samme kortet (samme bestillingsnummer, NX8800GT-T2D512E-OC) og i tillegg skriver "The product picture may differ from the actual product." Jeg syns selv jeg har rimelig bra peiling på HW, men kan ikke si at jeg ville vært skråsikker på hvilken vifte jeg fikk hvis jeg bare bestilte et slikt kort på nett...

Lenke til kommentar
Da var kortet returnert og det nye MSI 8800GT innstallert, gud hjelpe for en nytelse ;) Visste jo allerede at ting var galne, men det er først når du får et skikkelig produkt inni maskina at det virkelig kommer frem hvor mye det gamle XFX-mølet bråket! Anbefaler MSI sitt, stor vifte, omtrent lydløst og selvfølgelig....viftestyring.. :wow:

 

haha lol. skikkelig kort ? jeg har xfx selv og det er minst like "skikkelig" som msi sitt. er bare du som er inkompetent og kjøpte feil kort. bare fordi du er amatør så behøver du ikke å kaste dårlig lys over xfx.

 

Utrolig unødvendig post... selv om du har vært heldig å få kort fra XFX med viftestyring, så er det ikke det samme som at trådstarter er inkompetent og amatør ;)

 

Bestilte selv ett Sapphire HD 3870 fra komplett, som fra bildet å bedømme hadde viftestyring og bra kjøling forøvrig, men var ikke den som kom i posten...

Det jeg fikk var uten viftestyring, noe som er utrolig irriterende i en ellers stille maskin :)

Lenke til kommentar
Da var kortet returnert og det nye MSI 8800GT innstallert, gud hjelpe for en nytelse ;) Visste jo allerede at ting var galne, men det er først når du får et skikkelig produkt inni maskina at det virkelig kommer frem hvor mye det gamle XFX-mølet bråket! Anbefaler MSI sitt, stor vifte, omtrent lydløst og selvfølgelig....viftestyring.. :wow:

 

haha lol. skikkelig kort ? jeg har xfx selv og det er minst like "skikkelig" som msi sitt. er bare du som er inkompetent og kjøpte feil kort. bare fordi du er amatør så behøver du ikke å kaste dårlig lys over xfx.

 

Utrolig unødvendig post... selv om du har vært heldig å få kort fra XFX med viftestyring, så er det ikke det samme som at trådstarter er inkompetent og amatør ;)

 

Bestilte selv ett Sapphire HD 3870 fra komplett, som fra bildet å bedømme hadde viftestyring og bra kjøling forøvrig, men var ikke den som kom i posten...

Det jeg fikk var uten viftestyring, noe som er utrolig irriterende i en ellers stille maskin :)

 

vel mulig han ikke er inkompetent da, kansje litt teit av meg å skrive hehe, men jeg mener det fortsatt er sin egen feil å ikke sjekke ut varen skikkelig før man kjøper. og selv om han var uheldig, så syns ikke det er noen grunn til å kaste dårlig lys over XFX. jeg har kun hatt gode erfaringer med det merket.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på om noen av de mangler viftestyring, men man kan tydeligvis ikke være sikker. Jeg ville ringt butikken og bedt de åpne innpakningen og bekrefte hvilket kort det er snakk om, de gjør det, jeg har gjort det før når det gjaldt et ATI-kort hvor en av utgavene kunne moddes.

Lenke til kommentar

Synest mitt XFX kort er knallbra :) Har ikke vert borti XFX før mn synsest så langt at det er et knallprodukt :) Men bråker litt men det kan jeg leve med ;) Mn jah XFX er ikke blant de beste merkende men er ikke vist å si at de synker like langt ned som powercoler..

 

 

Måtte XFX leve lenge !!

 

post-91081-1206107215_thumb.jpg

 

Har denne vifta:) Bråker enormt men holder seg kjøligt ;)

Endret av marsvo666
Lenke til kommentar

nå er det utrolig mange generasjoner siden jeg har hatt et nvidia-kort, men kan du virkelig ikke justere viftehastigheten fra drivern? med mitt X850XT kan man lage egne profiler med viftehastighet ved forskjellige temperaturer. Er det uansett verdens undergang at stock-kjølern fra en "billigprodusent" ikke var verdens mest påkostede?! orka ikke lese hele men skjønner ikke helt sytinga her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...