Gå til innhold

8800GT? - styr unna XFX


sageman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva snakker du om? Selvfølgelig er de i stand til å levere kjølere med viftestyring? Om du velger å kjøpe det aller billigste uten å sjekke specs så er det jo kun din egen skyld dersom du ikke er fornøyd.

Du er typen som ringer og sjekker om bilen har bremser før du kjøper den du, hva? Man må da for pokker kunne forvente at dagens skjermkort har sånne elementære ting som nå har vært standard på skjemkort i flere år. Mitt gamle GF6800 har det, 9800pro tror jeg hadde det og det skulle ikke forundre meg om at tilogmed det eldgamle MX-400 hadde det, men et dagens 8800GT kan man ikke uten videre forvente har det??helt seriøst?

I tillegg har XFX gjort sitt ytterste for å skjule denne store mangelen ved noen av desse kortene. Jeg regner med du tar kontakt med produsenten av ditt neste kabinett for å få bekreftelse på at det er power-knapp på det, sånn for sikkerhets skyld. Siden du tydeligvis er veldig nøye på å sjekke specs, altså...

Lenke til kommentar

Jeg personlig holder meg langt vekk fra XFX og Powercolor heretter. Powercolor pga dårlige erfaringer, og XFX pga at de har et titalls utgaver av ett og samme kort som kan virke ganske villedende om man ikke er ekstremt på vakt. Noe trådstarter tydligvis har opplevd.

Lenke til kommentar
Hva snakker du om? Selvfølgelig er de i stand til å levere kjølere med viftestyring? Om du velger å kjøpe det aller billigste uten å sjekke specs så er det jo kun din egen skyld dersom du ikke er fornøyd.

Du er typen som ringer og sjekker om bilen har bremser før du kjøper den du, hva?

Uhh, nei men jeg er definitivt typen som nøye sjekker reviews etc. før jeg kjøper noe... :shrug:

Og jeg blir ikke forbannet over at bilen min mangler cruise-kontroll dersom jeg ikke sjekket ut dette på forhånd. Jeg er enig i at man i utgangspunktet bør kunne forvente å få viftekontroll på et gfx-kort, men som sagt, når man selv ikke har sjekket nøye ut varen man kjøper på forhånd, og samme firma tross alt tilbyr andre varer som fungerer akkurat slik man vil, da blir det ren idioti å kalle et firma for søple-firma bare pga. sin egen inkompetanse.

Lenke til kommentar
Hva snakker du om? Selvfølgelig er de i stand til å levere kjølere med viftestyring? Om du velger å kjøpe det aller billigste uten å sjekke specs så er det jo kun din egen skyld dersom du ikke er fornøyd.

Du er typen som ringer og sjekker om bilen har bremser før du kjøper den du, hva?

Uhh, nei men jeg er definitivt typen som nøye sjekker reviews etc. før jeg kjøper noe... :shrug:

Og jeg blir ikke forbannet over at bilen min mangler cruise-kontroll dersom jeg ikke sjekket ut dette på forhånd. Jeg er enig i at man i utgangspunktet bør kunne forvente å få viftekontroll på et gfx-kort, men som sagt, når man selv ikke har sjekket nøye ut varen man kjøper på forhånd, og samme firma tross alt tilbyr andre varer som fungerer akkurat slik man vil, da blir det ren idioti å kalle et firma for søple-firma bare pga. sin egen inkompetanse.

 

Fikk ikke svar på hvordan jeg kunne finne ut at det ikke er vkontroll på mitt Powercolor.Som sagt,kjøpte det med en gang det kom på markedet.Det fantes ikke et review på nettet heller.Skulle jeg kanskje ventet med å handle,for sikkerhets skyld,i tilfelle mangel på vkontroll,noe som jeg ikke har vært borti på mange år,og er for meg utenkelig i 2008 :!:

 

 

Tror du produsentene reklamerer med at "hei,kjøp dette kortet fordi det mangler viftekontroll!"

 

Du er tydeligvis kompetent til å svare på det.

 

Btw,hadde jeg kjøpt bil i god tro om at det var montert cruisekontroll,og den hadde manglet,da hadde jeg blitt bra irritert ja.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Uhh, nei men jeg er definitivt typen som nøye sjekker reviews etc. før jeg kjøper noe... :shrug:

Og jeg blir ikke forbannet over at bilen min mangler cruise-kontroll dersom jeg ikke sjekket ut dette på forhånd. Jeg er enig i at man i utgangspunktet bør kunne forvente å få viftekontroll på et gfx-kort, men som sagt, når man selv ikke har sjekket nøye ut varen man kjøper på forhånd, og samme firma tross alt tilbyr andre varer som fungerer akkurat slik man vil, da blir det ren idioti å kalle et firma for søple-firma bare pga. sin egen inkompetanse.

Når du kjøper deg en ny bil idag, så regner du med at den har abs-bremser, du begynner ikke å lete opp biltester for å sjekke om den virkelig har det eller ei, du tar for gitt at noe så elementært er inkludert. Hvis det er synonymt med å være inkompetent i dine øyne så er du en nerd, rett og slett.

Forøvrig virker det som poenget har gått deg hus forbi; det er forskjellig utgaver av det samme kortet, så hvilken nytte er det å lese review's når du kansje studerer en test av et annet kort? Hele fordømte problemet er jo at XFX har gitt ut to forskjellige utgaver av samme kortet, hvor det ene har viftestyring og det andre ikke, uten å gi noensomhelst hentydning om dette til kundene...rett og slett en søple-taktikk som passer et søple-firma, mener nå jeg, men du må nå for all del være uenig i det hvis du vil..

Lenke til kommentar
Uhh, nei men jeg er definitivt typen som nøye sjekker reviews etc. før jeg kjøper noe... :shrug:

Og jeg blir ikke forbannet over at bilen min mangler cruise-kontroll dersom jeg ikke sjekket ut dette på forhånd. Jeg er enig i at man i utgangspunktet bør kunne forvente å få viftekontroll på et gfx-kort, men som sagt, når man selv ikke har sjekket nøye ut varen man kjøper på forhånd, og samme firma tross alt tilbyr andre varer som fungerer akkurat slik man vil, da blir det ren idioti å kalle et firma for søple-firma bare pga. sin egen inkompetanse.

Når du kjøper deg en ny bil idag, så regner du med at den har abs-bremser, du begynner ikke å lete opp biltester for å sjekke om den virkelig har det eller ei, du tar for gitt at noe så elementært er inkludert. Hvis det er synonymt med å være inkompetent i dine øyne så er du en nerd, rett og slett.

Forøvrig virker det som poenget har gått deg hus forbi; det er forskjellig utgaver av det samme kortet, så hvilken nytte er det å lese review's når du kansje studerer en test av et annet kort? Hele fordømte problemet er jo at XFX har gitt ut to forskjellige utgaver av samme kortet, hvor det ene har viftestyring og det andre ikke, uten å gi noensomhelst hentydning om dette til kundene...rett og slett en søple-taktikk som passer et søple-firma, mener nå jeg, men du må nå for all del være uenig i det hvis du vil..

Nei, det er du som har tabbet deg ut.

Du har kjøpt en "billigutgave" og du kan ikke forvente at alt skal være gromt, bare pga. det bruker g92 chip.

 

Det er ikke alle som bruker referansedesign, du må nesten lese reviews, etc. sjekke om produsenten bruker referansedesign.

 

Greit nok, du kan gi "pes" til XFX; men som den siden du siterte, stod det at denne aktuelle modellen du kjøpte, var en "kjipere" modell.

 

Jeg har researchet mye og en av årsakene til at jeg gikk for 8800gts 512 istedenfor 8800gt 512, utenom ytelsesforbedringen, var nettop kjøleren!

 

En singelslot kjøler vil bråke mer enn en dualslot. Det er ca. samme varmen å bli kvitt, men mindre masse/areal, som fører til høyere dutycycle.

 

Om det er noen som har "lurt" deg, så er det ikke XFX, da er det norske forhandleren som ikke har oppgitt at dette kortet ikke er av referansedesign, at det er xfx som kjipeste modell, etc., men det er da ingen krav til å oppgi slikt.

 

Produsentene av kort kan gå ut over referansedesign, på godt og vondt.

Kortet ditt, er laget for å selges billigere, noe det kanksje ikke har gjort, men det er da ikke XFX sin skyld? De har solgt kortene sine til forhandleren, som har fått de ut til butikk(?) og som da har solgt det til deg.

 

At du ikke har gjort din egen research, lest tester, reviews, etc. Det er din skyld / mangel på innsatsvilje.

 

Samme gjelder biler, om du skal bruke den analogien.

Det er ikke alle nye dieselbiler som har partikkelfilter fra fabrikk.

 

Kjøper du bare en dieselbil, så kan du ikke komme å klage til avisene når du får økt årsavgift.

Lenke til kommentar
Du er typen som ringer og sjekker om bilen har bremser før du kjøper den du, hva? Man må da for pokker kunne forvente at dagens skjermkort har sånne elementære ting som nå har vært standard på skjemkort i flere år. Mitt gamle GF6800 har det, 9800pro tror jeg hadde det og det skulle ikke forundre meg om at tilogmed det eldgamle MX-400 hadde det, men et dagens 8800GT kan man ikke uten videre forvente har det??helt seriøst?

I tillegg har XFX gjort sitt ytterste for å skjule denne store mangelen ved noen av desse kortene. Jeg regner med du tar kontakt med produsenten av ditt neste kabinett for å få bekreftelse på at det er power-knapp på det, sånn for sikkerhets skyld. Siden du tydeligvis er veldig nøye på å sjekke specs, altså...

 

Jeg ringer ikke å sjekker om bilen har bremser, det tar jeg for gitt. Akuratt som jeg tar det for gitt at skjermkortet har ei vifte.

Om bilen har skivebremser eller trommelbremser derimot sjekker jeg, på lik linje med at jeg sjekker om viften er tempstyrt eller ikke.

 

Nå har du kanskje lært deg å sjekke dette neste gang.

 

Jeg skylder ikke på Honda når JEG kjøper en bil med dårlig bremser, du bør heller ikke gi XFX et dårlig rykte fordi du glemte å sjekke om det var tempstyring.

 

Nå skal det jo sies at alle 8800 kort bråker som et helvete (på load), men jeg er storfornøyd med mitt XFX 8800 kort

Lenke til kommentar

Når alt kommer til alt så er det kun ens egen skyld og inkompetanse om man ikke sjekker opp produkter før man kjøper dem. Det finnes alltid noen der ute som har bemerket noe om produktet som har blitt kjøpt, uansett hvor nytt det er. Spesielt dersom det er noe som skiller seg negativt ut. Jeg snakker da prinsipielt om kjøper-reviews. Som også nevnt i tråden her så er det lett å trekke konklusjonen at et kort som plutselig er singleslot, med mye mindre vifte/kjøler vil lage mer støy. Dette har også med kompetanse å gjøre.

At XFX er et søplefirma pga. av at man har kjøpt et billigkort som ikke passer i henhold til forventningene dine er selvsagt sprøyt. Det reflekterer vel også flertallet av svarene i denne tråden. Kall meg gjerne "nerd" fordi jeg sjekker ting nøye før jeg kjøper dem, det sparer meg hvertfall for mye ekstra bryderi i etterkant. :shrug:

Lenke til kommentar

Selvfølgelig sjekker man review's før man kjøper, men det er for å finne ut hvordan kortet yter og om der er noen grunner for å unngå det. Jeg var fullt klar over at det var et singelslot og sannsynligvis da ville bråke mer under load, det jeg på ingen måte kunne regne med var at produsenten hadde, på noen av kortene, kuttet ut tempraturreguleringen av viften, noe som har vært standard på så godt som alle skjermkort i flere år. Det jeg renet med var et kort som regulerte ned hastigheten når kortet idlet, ikke et som bråket som et helvete konstant, noe jeg ikke synes er for mye forventet i 2008.

 

Når XFX så skjuler desse kortene inne blandt de som har vifteregulering, uten noen forsjell i merking og man må ta kontakt med support for å få vite at det faktisk finnes flere versjoner, så begynner det å lukte...

 

De review's som ligger ute er nok også mest sannsynlig med den utgaven som har vifteregulering og har da er jo plutselig kortet et kjempekort, så å tro at hele sannheten kommer frem bare ved å lese review's stemmer ikke, i alle fall for XFX's del.

 

Uansett, drittproduktet sitt skal XFX få tilbake i retur, MSI er bestilt, skal bli deilig med et produkt fra en seriøs produsent.

Lenke til kommentar

Alle dere som sier at det er hans egen skyld må enten være meganerder ( mest sannsynlig ) , eller er her bare for å trolle.

 

Hvem i huleste , i 2008 , sjekker på forhånd om vifta på skjermkortet man kjøper er temperaturstyrt? :!: Det bør jo være en selfølge nå, og jeg trodde det var det.

 

Takk for tipset sageman, skal være litt obs på XFX kort fra nå av.

 

Vice: Ditt forsøk på å framstille sageman som "noob" er ganske patetisk. Du skal ikke behøve å være dataekspert for å kjøpe et skjermkort som ikke bråker som en støvsuger.

Dessuten, karen prøvde bare å advare andre og hjelpe men selfølgelig får han et tonn med hat-poster, typsik hw.no stil ^^

 

Sola skinner, ha en fin dag :D

Endret av asad
Lenke til kommentar
Alle dere som sier at det er hans egen skyld må enten være meganerder ( mest sannsynlig ) , eller er her bare for å trolle.

 

Hvem i huleste , i 2008 , sjekker på forhånd om vifta på skjermkortet man kjøper er temperaturstyrt? :!: Det bør jo være en selfølge nå, og jeg trodde det var det.

 

Takk for tipset sageman, skal være litt obs på XFX kort fra nå av.

 

Vice: Ditt forsøk på å framstille sageman som "noob" er ganske patetisk. Du skal ikke behøve å være dataekspert for å kjøpe et skjermkort som ikke bråker som en støvsuger.

Dessuten, karen prøvde bare å advare andre og hjelpe men selfølgelig får han et tonn med hat-poster, typsik hw.no stil ^^

 

Sola skinner, ha en fin dag :D

Om man ikke er _kompetent_ OG 100% oppdatert innenfor dagens teknologi, bør man ikke kjøpe komponenter selv, uten å rådføre seg med en uavhengig person som ikke har noen profittmargin på å selge noe, fremfor noe annet.

 

ps @ trådstarter, msi er ikke akkuratt kjent for å levere topp kvalitet (i alle fall ikke på hovedkort), så å si at xfx er et drittmerke, men si at MSI er kvalitetsmerke, da møter du deg selv i døren.

 

Ønsker deg lykke til med MSI kortet, men husk også: ingenting er sterkere enn sitt svakeste ledd. Dvs. har du dårlig kabinettventilasjon, så vil kortet bråke ekstremt, pga. dutycycle vil aldri bli lav!

 

En måte å vite om kortet har temperaturstyring på, er om du hører høyere viftelyd v/ boot (bios), enn når du er på vei inn i Windows.. Feks 8800gts 512 kortene (alle, såvidt jeg vet), bråker en del akkuratt når du slår på poweren. Men etter et par sek, så roer det seg.

 

Om du ikke har inne drivere, så vil det alltid bråke :p

Men, ja.. Det er en grunn til at ferdigpc'er kan selges, det er nettop at de som ikke har tid/gidd/lyst å stresse med bomkjøp, samt ikke har noen mulighet til å sette seg DYPT inn i hver komponent, kan kjøpe noe som forhåpentligvis fungerer ok.

Lenke til kommentar

Håper i alle fall noen blir obs på dette, så andre slipper denne overraskelsen.

 

DaButcher; Jeg har bygd opp en haug med maskiner siden den første med Pentium3 i slot1-socket, så jeg har fått med meg hvordan tempraturreguleringen på skjermkort fungerer. Høres ut som man må være fullstendig uten peiling hvis man forventer seg noe som i dag er standard.

MSI-skjermkort har jeg hatt før og har bare godord og si om det.

Lenke til kommentar
Vice: Ditt forsøk på å framstille sageman som "noob" er ganske patetisk. Du skal ikke behøve å være dataekspert for å kjøpe et skjermkort som ikke bråker som en støvsuger.

Dessuten, karen prøvde bare å advare andre og hjelpe men selfølgelig får han et tonn med hat-poster, typsik hw.no stil ^^

Om noen her fremstår som "noob" som du kaller det, så klarer de det helt fint uten hjelp fra verken meg eller andre. At det dukker opp såkalte "hat-poster" er kanskje ikke så rart når saken blir lagt fram på en såpass useriøs måte. Oppfør deg seriøst og du blir tatt seriøst. Her har vi et typisk tilfelle på det motsatte.

Lenke til kommentar

Köpte mig själv den billigaste varianten av 3870 för inte så länge sedan. Detta har en Zalman på från fabrik och jag tycker personligen det bråkar för mycket konstant och fann ut att det INTE går att styra turtalet på denna. Besviken, ja, men vill jag kalla tillverkaren för sopor för det? Inte fan heller. Detta är ju mitt eget fel från första början. Hade jag lagt de 200 kronor extra så hade jag fått 100% referensedesign.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...